
Ako sa dalo čakať, z ponuky novej generácie Sandera a Loganu vypadli naftové motory 1,5 dCi. Spoliehať sa tak budú výlučne na litrové benzínové 3-valce. V porovnaní s predchodcami síce plnia prísnejšiu emisnú normu Euro 6d-full, no tá ich pripravila o časť výkonu. Základom bude atmosférický motor 1,0 SCe 65 (49 kW) s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Predtým mal 54 kW. Výkonnejšiu alternatívu predstavuje jeho preplňovaná verzia 1,0 TCe 90 (67 kW), ktorá okrem 6-stupňového manuálu ponúkne aj kontinuálnu prevodovku CVT, ktorá je úplnou novinkou. Aj v tomto prípade sa ale budú musieť zákazníci zmieriť so stratou výkonu o osem kilowattov, pretože Verzia 1,0 TCe 100 (74 kW) z ponuky vypadla.

Je tu však výnimka. Pokiaľ si motor 1,0 TCe doprajete s úpravou na spaľovanie LPG, teda vo verzii s novým označením 1,0 Eco-G 100 so 6-stupňovým manuálom, bude mať spomínaných 74 kW. Plynofikovaný Logan a Sandero sa tak stanú najvýkonnejšími verziami modelového radu. Výhodou bude aj zvýšený dojazd, pretože okrem 50-litrovej nádrže, ktorá je štandardom pre všetky verzie, dostali Dacie na LPG plynovú nádrž s objemom 40 litrov. Dobrou správou je, že napriek zníženiu výkonu majú motory 1,0 SCe a 1,0 TCe rovnaký krútiaci moment 90, respektíve 160 Nm. Výnimku tvorí len verzia s prevodovkou CVT, ktorej krútiaci moment je znížený na 142 Nm. A opäť platí, že najlepšie je na tom verzia Eco-G so 170 Nm.
Zastavme sa ešte pri rozmeroch, ktoré sú dané do veľkej miery úplne novou platformou CMF Low Spec s rázvorom náprav 2 604 mm pre Sandero a 2 649 pre Logan. V oboch prípadoch pribudlo 15 mm. Na dĺžku má Sandero 4 088 mm (+ 30 mm) a Logan 4 396 mm (+ 49 mm). Oba modely sú tiež o 115 mm širšie, čo znamená viac miesta v kabíne a tiež v kufri. Pod zadné veko naložíte v Sandere 410 litrov batožín (+ 90 l) a v Logane 628 litrov (+ 90 l). Aspoň tak to vyplýva z oficiálnych údajov. Dacia tiež sľubuje výrazne nižšiu hlučnosť, keď pri rýchlosti 50 až 130 km/h ubudlo v interiéri päť decibelov, a lepšie jazdné vlastnosti. Tie sú dané vyššou torznou tuhosťou či rozchodom kolies zväčšeným až o 41 mm.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dacia | Sandero | Logan |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 088 | 4 396 |
Šírka (mm) | 1 848 | 1 848 |
Výška (mm) | 1 499 | 1 501 |
Rázvor náprav (mm) | 2 604 | 2 649 |
Objem kufra (l) | 410 | 510 |
Objem nádrže (l) | 50 | 50 |
Objem LPG (l) | 40 | 40 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 014 – 1 107 | 1 030 – 1 124 |
Technické údaje (Sandero)
Motor | 1,0 SCe 65 | 1,0 TCe 90 | 1,0 TCe 90 | 1,0 Eco-G |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 999 | 999 | 999 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 3/12 | 3/12 |
Max. výkon (kW/ot.) | 49/6 300 | 67/5 000 | 67/5 000 | 74/5 000 |
Krútiaci moment (Nm) | 95/3 600 | 160/3 750 | 142/3 750 | 170/2 000 |
Prevodovka | 5M | 6M | CVT | 6M |
0 – 100 km/h | 16,7 | 11,7 | 13,4 | 11,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 158 | 178 | 169 | 183 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,2 | 5,1 | 5,7 | 5,3 |
Technické údaje (Logan)
Motor | 1,0 SCe 65 | 1,0 TCe 90 | 1,0 TCe 90 | 1,0 Eco-G |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 999 | 999 | 999 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 3/12 | 3/12 |
Max. výkon (kW/ot.) | 49/6 300 | 67/5 000 | 67/5 000 | 74/5 000 |
Krútiaci moment (Nm) | 95/3 600 | 160/3 750 | 142/3 750 | 170/2 000 |
Prevodovka | 5M | 6M | CVT | 6M |
0 – 100 km/h | 16,7 | 11,6 | 13,8 | 11,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 160 | 180 | 172 | 186 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,2 | 5,1 | 5,7 | 5,3 |