Mercedes-Maybach S: Viac luxusu, no asi menej valcov. Osud V12 je neistý

30.11.2020 10:00

Dalo sa očakávať, že po premiére vlajkovej lode triedy S dorazí čoskoro aj vrcholový Maybach. Posádku rozmaznáva tak ako nikdy predtým, no pozor si dáva aj na emisie.

Novinka Maybachu vychádza opäť z aktuálnej...
Novinka Maybachu vychádza opäť z aktuálnej triedy S. Má však všetky typické prvky Maybachu - ako masku s vertikálnym rebrovaním, chrómovú plutvu na kapote, tretie bočné okienko či špecifický dizajn diskov kolies. Autor: Mercedes-Maybach

Reinkarnácia Maybachu v roku 2002 bola pre Daimler totálnzm fiaskom. Za dekádu produkcie predal len 3 000 exemplárov, čo ani zďaleka nestačilo na čísla, ktoré predvádzala konkurencia s logami Rolls-Royce a Bentley. Stará technika pochádzajúca ešte z čias Mercedesu S (W202) z prelomu tisícročí v kombinácii s astronomickou cenou zákazníkov príliš neoslnila. Zvlášť s pribúdajúcim vekom. Tak napríklad v roku 2011, ktorý bol posledným kompletným produkčným rokom limuzín Maybach 62 a 57, putovalo k zákazníkom len 157 vozidiel, kým Rolls-Royce ich našiel rovných 7 000!

Zdalo sa, že Maybach to má definitívne zrátané. Ale potom sa stal zázrak, ktorý urobil z Maybachu doslova zlaté vajce nemeckého koncernu. Od roku 2015 sú Maybachy síce len luxusnými derivátmi triedy S, teda aj s trojcípou hviezdou, no klienti na zmenu stratégie zareagovali nad všetky očakávania. Mercedes-Maybach má tak po piatich rokoch na konte neuveriteľných 60 000 registrácií po celom svete. Vlani dosiahol dokonca rekord, keď predal 12 000 kusov. A tento príbeh bude pokračovať s novou generáciou triedy S, ktorá sa predstavila len na jar. Komu teda nestačí predĺžené „esko“, siahnuť môže po novom Mercedese-Maybach S.

V porovnaní s predĺženou triedou S je Maybach S...
V porovnaní s predĺženou triedou S je Maybach S ešte o 180 mm dlhší. Platí to aj pre jeho rázvor náprav s hodnotou 3 396 mm. Autor: Mercedes-Maybach

Ten má rázvor náprav natiahnutý ešte o 18 cm, takže jeho hodnota je teraz 3 396 mm. Samozrejme, to sa podpísalo aj na celkovej dĺžke s monumentálnymi 5 469 milimetrami. Základ v triede S síce nový Maybach neutají, no dizajnéri použili všetky možnosti, aby esko s logom MM získalo aristokratický punc. Máme tu masku s vertikálnym rebrovaním aj nápisom Maybach, kapotu zdobí pochrómovaná plutva a z profilu zaujmú dlhšie dvere, no najmä tretie bočné okienko v stĺpiku C, opäť s logom Maybachu. K dispozícii je dvojfarebné lakovanie karosérie, ktoré vyžaduje sedem dní remeselnej práce.

Za príplatok dostanete dvojfarebné lakovanie...
Za príplatok dostanete dvojfarebné lakovanie karosérie, ktoré si vyžaduje sedem dní ručnej práce. Autor: Mercedes-Maybach

Kabína je zušľachtená tými najvyberanejšími materiálmi. Drevo nájdete dokonca aj na zadných stranách operadiel predných sedadiel. Palubná doska potiahnutá kožou nesie dva displeje s uhlopriečkou 12,3 a 12,8 palca. Špecifická grafika digitálneho prístrojového panela zobrazuje analógové ukazovatele v ružovozlatej farbe. Celkovo však môže byť kabína vybavená až piatimi obrazovkami, vrátane dvoch zadných. Vzadu nájdeme aj nové náladové osvetlenie vo farbách Rosegold White a Amethyst Glow. Stará sa oň celkovo 253 diód. Infotainment MBUX disponuje pokročilým hlasovým ovládaním. Gestami zasa môžete ovládať napríklad slnečné clony.

Interiér je plný kože, dreva a displejov. Tie...
Interiér je plný kože, dreva a displejov. Tie majú špecifickú grafiku vrátane analógového zobrazenia s ružovozlatými lemami prístrojov. Autor: Mercedes-Maybach

Keď sa otočíte vzad, v kabíne sa rozsvieti priestor, kam sa práve pozeráte. Starajú sa o to laserové 3D kamery, čítajúce reč vášho tela. K novým vychytávkam patria aj elektricky ovládané zadné dvere, systém vyhrievania oblasti krku, chladiaci box v zadnej časti s reguláciou teploty, podávače bezpečnostných pásov, ktoré mali doteraz len modely kupé, či masážna funkcia lýtok zadných opierok nôh. Operadlá zadných „riaditeľských“ sedadiel možno sklápať až do uhla 43,5 stupňov, čo vytvára podmienky na dokonalý relax. Ten podporuje akustický komfort. Stará sa oň aktívny systém potláčania hluku, ktorý vysiela do troch milisekúnd zvukové vlny opačnej frekvencie.

Kráľovstvo luxusu vládne najmä vzadu. Dve...
Kráľovstvo luxusu vládne najmä vzadu. Dve kreslá možno polohovať v doteraz nevídanom rozsahu. Opierky nôh sú o 50 mm dlhšie a operadlá sa dajú sklopiť v uhle až 43,5 stupňa. Nechýba masáž lýtok a vyhrievanie v oblasti šije. Autor: Mercedes-Maybach

Nezaostáva ani podvozok Airmatic kombinujúci pneumatický a hydraulický okruh, filtrujúci všetky nerovnosti. Využíva navyše dáta zo stereokamery, ktorá skenuje povrch vozovky pred vozidlom, takže dokáže tlmiace a pružiace jednotky nastaviť v predstihu. Cez ovládač Dynamic Select je možné voliť jazdný program Maybach, ktorý ešte viac zjemní pruženie, ale aj dynamiku vozidla. S obrovskými rozmermi bojuje natáčanie zadných kolies v uhle 4,5 a za príplatok až 10 stupňov, čím sa polomer zatáčania zmenšuje na 12,2, respektíve 11,2 metra. Ak si zvolíte technológiu podvozka E-Active so 48 V okruhom, minulosťou sa stanú aj náklony karosérie v zákrutách.

Technika pod kapotou je zatiaľ tajomstvom. S...
Technika pod kapotou je zatiaľ tajomstvom. S istotou príde 8-valec aj 6-valcová plug-in hybridná verzia. Aristokratický 12-valec s dvojicou turbodúchadiel nemá ešte v Európe istú budúcnosť. Autor: Mercedes-Maybach

Plejádu asistenčných systémov doplní v druhom polroku 2021 semi-autonómne riadenie Drive Pilot na úrovni SAE3, čo znamená automatické riadenie rýchlosti a smeru v úsekoch, ktoré to umožňujú, zatiaľ do rýchlosti 60 km/h, čo je limit povolený legislatívou. Za zmienku stoja nové čelné airbagy pre zadných cestujúcich a tiež svetlá Digital Light s 2 × 1,3 miliónmi pixelov. Dokážu nielen dokonale osvetliť vozovku a vypínať lúče, ktoré by oslňovali iných vodičov, ale tiež premietať výstražné symboly priamo na povrch cesty. Rovnako fascinujúci je head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý premieta do priestoru rôzne informácie či vznášajúce sa piktogramy navigácie.

Čo je však zvláštne, tlačová správa Maybachu akosi taktne obchádza oblasť pod kapotou. Dozvedáme sa len to, že motory pochádzajú z portfólia Mercedesu-Benz, budú spojené so 48 V mild-hybridným systémom vybaveným 15 kW štartér-generátorom ISG a 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Štandardom sa stane pohon oboch náprav 4Matic. Evidentne automobilka nemá jasno v tom, či si bude môcť kvôli emisiám dovoliť nasadiť verziu S650 s aristokratickým dvakrát preplňovaným 12-valcom s objemom šiestich litrov a výkonom 463 kW. V Európe tak rátajme skôr s 8-valcovou verziou S580 (370 kW) a premiérovým 6-valcovým plug-in hybridom s výkonom 375 kW.

Mercedes-Maybach S -
		2021
Mercedes-Maybach S -
		2021
+35Mercedes-Maybach S -
		2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Mercedes-Maybach S #Mercedes-Maybach #Mercedes-Benz #Maybach
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek