Koncom roka 2018 sa Toyota po predlhých štrnástich rokoch rozhodla vrátiť na európsky trh so sedanom strednej triedy Camry. Do plachiet jej totiž hral ústup naftových motorov a prísnejšie emisné limity. Hybridný pohon Camry bol zrazu ako stvorený pre európskych zákazníkov. Tí však zareagovali pomerne vlažne. Vlani sa z Camry predalo na starom kontinente 7 640 vozidiel. V tom súčasnom, poznačenou krízou, síce Camry nepoľavila, ale konkurent pre VW Passat či Škodu Superb z nej asi nikdy nebude. Len na ilustráciu, zo Superbu sa v roku 2019 predalo 67 488 a z Passatu 124 650 kusov.
To ale neznamená, že Camry hrá druhé husle. Možno v Európe, kde zákazníci preferujú v strednej triede kombi, ktoré Camry neponúka. Lenže vo svete je situácia radikálne odlišná. Camry je dlhé roky vôbec najpredávanejším sedanom segmentu D/E. Od roku 1982 má na konte takmer 20 miliónov registrácií. Dosahuje predaje 700 000 kusov ročne, v čom sa jej žiaden z konkurentov nevyrovná. To, ako Toyote na Camry záleží, dokumentuje aj posledná aktualizácia, ktorá prichádza len po necelých dvoch rokoch. A automobilka na nej nešetrila. Zasiahla dizajn, infotainment aj bezpečnostné systémy.
Vynovené Camry spoznáte vďaka redizajnu prednej časti. Pôvodne homogénna lamelová časť nárazníka je teraz rozdelená do troch sekcií a lemovaná chrómovými alebo striebornými dekoráciami. Vytvára to širší postoj. Samotné horizontálne lamely môžu byť čierne alebo tmavosivé. Nová je tiež ponuka 17– a 18-palcových diskov kolies s lúčmi v tvare písmena V či „diamantovým“ opracovaním. Paletu lakov karosérie rozšírila sivá metalíza Deep Metal Grey. Facelift uzatvárajú zadné svetlá s dymovým efektom.
Výraznejšie zmeny badať v kabíne, kde nájdete úplne prepracovanú stredovú konzolu. Pôvodne integrovanú dotykovú obrazovku nahradil voľne stojaci 8-palcový displej infotainmentu. Táto zmena si vynútila premiestnenie prieduchov ventilácie z vrchnej časti palubnej dosky o čosi nižšie. Toyota sľubuje ľahšie ovládanie funkcií multimediálneho systému a jeho rýchlejšie reakcie. Samozrejmosťou je integrácia smartfónov cez Apple CarPlay a Android Auto. Nové sú aj dekorácie palubnej dosky – čierna Black Engineere Wood alebo Titanium Line Pattern.
Balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense dostal niekoľko nových funkcií. Napríklad detekciu protiidúcich vozidiel počas dňa, asistent prejazdu cez križovatku s aktiváciou bŕzd v núdzovej situácii, adaptívny tempomat pracujúci v plnom rozsahu rýchlosti, detekciu dopravného značenia a zníženie rýchlosti v zákrutách. Vylepšený asistent udržiavania v jazdnom prúde má teraz rýchlejšie reakcie, takže vodiča podporuje hneď po zmene jazdného prúdu, a navyše, eliminuje náhle vplyvy bočného vetra. Reakcie sú o to účinnejšie, že systém dokáže vyvolať na volant väčšiu silu.
Pod kapotou sa nič nemenilo. A nebol na to ani dôvod. Camry so svojím výlučne hybridným pohonom s rezervou spĺňa európske emisné normy. Základom je benzínový 4-valec 2,5 Dynamic Force s rekordnou tepelnou účinnosťou až 41 %, napríklad vďaka Atkinsonovmu cyklu, vstrekovaniu D-4S a elektrickému duálnemu časovaniu ventilov VVT-ie. Spojený je s elektromotorom a planétovou prevodovkou Shiftmatic, ktorá simuluje v manuálnom móde šesť prevodových stupňov. Tie môže vodič „radiť“ pákou na stredovej konzole.
Sústava dáva systémový výkon 160 kW a krútiaci moment 221 Nm. Camry tak zrýchľuje na stovku za 8,3 sekundy. Za svoje služby si pýta podľa prísnejšej normy WLTP len 5,3 až 5,6 litra benzínu na 100 km. Na novinu Toyoty si ale ešte chvíľočku počkáme. K prvý zákazníkom sa modernizované Camry dostane až koncom apríla 2021.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 885 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 840 |
Výška (mm) | 1 445 |
Rázvor náprav (mm) | 2 825 |
Objem kufra (l) | 524 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 595 – 1 660 |
Technické údaje
Model | Toyota Camry 2,5 Hybrid |
---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Max. systémový výkon (kW) | 160 |
Maximálny krútiaci moment (Nm) | 221 |
Prevodovka | Planétová – kontinuálna (e-CVT) |
0 – 100 km/h (s) | 8,3 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,3 – 5,6 (WLTP) |