Toyota Camry: Facelift a viac bezpečnosti už po dvoch rokoch!

02.12.2020 10:00

Len predvlani priviezla Toyota späť do Európy svoj slávny sedan Camry a už si ho budete môcť dopriať s viacerými vylepšeniami. Pod kapotou sa síce nič nemenilo, no Camry má ostrejší vzhľad, nový infotainment a napríklad pružnejší asistent udržiavania v jazdnom prúde.

Camry modelového roku 2021 spoznáte vďaka...
Camry modelového roku 2021 spoznáte vďaka novému nárazníku, ktorý rozdelil pôvodne homogénne horizontálne lamely do troch sekcií. Pribudli aj lesklé dekorácie. Autor: Toyota

Koncom roka 2018 sa Toyota po predlhých štrnástich rokoch rozhodla vrátiť na európsky trh so sedanom strednej triedy Camry. Do plachiet jej totiž hral ústup naftových motorov a prísnejšie emisné limity. Hybridný pohon Camry bol zrazu ako stvorený pre európskych zákazníkov. Tí však zareagovali pomerne vlažne. Vlani sa z Camry predalo na starom kontinente 7 640 vozidiel. V tom súčasnom, poznačenou krízou, síce Camry nepoľavila, ale konkurent pre VW Passat či Škodu Superb z nej asi nikdy nebude. Len na ilustráciu, zo Superbu sa v roku 2019 predalo 67 488 a z Passatu 124 650 kusov.

To ale neznamená, že Camry hrá druhé husle. Možno v Európe, kde zákazníci preferujú v strednej triede kombi, ktoré Camry neponúka. Lenže vo svete je situácia radikálne odlišná. Camry je dlhé roky vôbec najpredávanejším sedanom segmentu D/E. Od roku 1982 má na konte takmer 20 miliónov registrácií. Dosahuje predaje 700 000 kusov ročne, v čom sa jej žiaden z konkurentov nevyrovná. To, ako Toyote na Camry záleží, dokumentuje aj posledná aktualizácia, ktorá prichádza len po necelých dvoch rokoch. A automobilka na nej nešetrila. Zasiahla dizajn, infotainment aj bezpečnostné systémy.

Vzadu sa zmeny obmedzili na dymový efekt...
Vzadu sa zmeny obmedzili na dymový efekt združených svetiel. Zato pribudol nový dizajn 17- a 18-palcových diskov kolies a nová sivá metalíza Deep Metal Grey. Autor: Toyota

Vynovené Camry spoznáte vďaka redizajnu prednej časti. Pôvodne homogénna lamelová časť nárazníka je teraz rozdelená do troch sekcií a lemovaná chrómovými alebo striebornými dekoráciami. Vytvára to širší postoj. Samotné horizontálne lamely môžu byť čierne alebo tmavosivé. Nová je tiež ponuka 17– a 18-palcových diskov kolies s lúčmi v tvare písmena V či „diamantovým“ opracovaním. Paletu lakov karosérie rozšírila sivá metalíza Deep Metal Grey. Facelift uzatvárajú zadné svetlá s dymovým efektom.

Interiér má úplne prepracovanú stredovú konzolu...
Interiér má úplne prepracovanú stredovú konzolu s voľne stojacou 8-palcovou obrazovkou. Jej premiestnenie si vyžiadalo aj zmenu pozície prieduchov ventilačného systému. Autor: Toyota

Výraznejšie zmeny badať v kabíne, kde nájdete úplne prepracovanú stredovú konzolu. Pôvodne integrovanú dotykovú obrazovku nahradil voľne stojaci 8-palcový displej infotainmentu. Táto zmena si vynútila premiestnenie prieduchov ventilácie z vrchnej časti palubnej dosky o čosi nižšie. Toyota sľubuje ľahšie ovládanie funkcií multimediálneho systému a jeho rýchlejšie reakcie. Samozrejmosťou je integrácia smartfónov cez Apple CarPlay a Android Auto. Nové sú aj dekorácie palubnej dosky – čierna Black Engineere Wood alebo Titanium Line Pattern.

Hybridný systém 2,5 Hybrid Dynamic Force má...
Hybridný systém 2,5 Hybrid Dynamic Force má výkon 160 kW a krútiaci moment 221 Nm. Na 100 km si pritom Camry vystačí s 5,6 litrami benzínu. Autor: Ľuboš Pilc

Balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense dostal niekoľko nových funkcií. Napríklad detekciu protiidúcich vozidiel počas dňa, asistent prejazdu cez križovatku s aktiváciou bŕzd v núdzovej situácii, adaptívny tempomat pracujúci v plnom rozsahu rýchlosti, detekciu dopravného značenia a zníženie rýchlosti v zákrutách. Vylepšený asistent udržiavania v jazdnom prúde má teraz rýchlejšie reakcie, takže vodiča podporuje hneď po zmene jazdného prúdu, a navyše, eliminuje náhle vplyvy bočného vetra. Reakcie sú o to účinnejšie, že systém dokáže vyvolať na volant väčšiu silu.

Pod kapotou sa nič nemenilo. A nebol na to ani dôvod. Camry so svojím výlučne hybridným pohonom s rezervou spĺňa európske emisné normy. Základom je benzínový 4-valec 2,5 Dynamic Force s rekordnou tepelnou účinnosťou až 41 %, napríklad vďaka Atkinsonovmu cyklu, vstrekovaniu D-4S a elektrickému duálnemu časovaniu ventilov VVT-ie. Spojený je s elektromotorom a planétovou prevodovkou Shiftmatic, ktorá simuluje v manuálnom móde šesť prevodových stupňov. Tie môže vodič „radiť“ pákou na stredovej konzole.

Sústava dáva systémový výkon 160 kW a krútiaci moment 221 Nm. Camry tak zrýchľuje na stovku za 8,3 sekundy. Za svoje služby si pýta podľa prísnejšej normy WLTP len 5,3 až 5,6 litra benzínu na 100 km. Na novinu Toyoty si ale ešte chvíľočku počkáme. K prvý zákazníkom sa modernizované Camry dostane až koncom apríla 2021.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 885
Šírka (mm) 1 840
Výška (mm) 1 445
Rázvor náprav (mm) 2 825
Objem kufra (l) 524
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 595 – 1 660

Technické údaje

Model Toyota Camry 2,5 Hybrid
Počet valcov/ventilov 4/16
Max. systémový výkon (kW) 160
Maximálny krútiaci moment (Nm) 221
Prevodovka Planétová – kontinuálna (e-CVT)
0 – 100 km/h (s) 8,3
Spotreba na 100 km (l) 5,3 – 5,6 (WLTP)
Toyota
		Camry Hybrid -
		2021
Toyota
		Camry Hybrid -
		2021
+12Toyota Camry Hybrid -
		2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Toyota Camry #Toyota
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek