Vynovený Eclipse Cross k nám príde ako plug-in hybrid. Dočkáme sa ho v apríli

, 04.12.2020 16:00

Nový plug-in hybrid využíva jeden predný a jeden zadný elektromotor, batériu s kapacitou 13,8 kWh a atmosférický spaľovací motor s objemom 2,4 litra.

Dvojdielne zadné okno nahradilo klasické, auto...
Dvojdielne zadné okno nahradilo klasické, auto s ním pôsobí menej extravagantne a elegantnejšie. Autor: Mitsubishi

Aj keď to tak nedávno ešte kvôli plánom Mitsubishi na odchod z Európy nevyzeralo, napokon sa všetko na dobré obrátilo a vynovené Mitsubishi Eclipse Cross sa predsa len na náš trh dostane. Stane sa tak začiatkom apríla a objaví sa vo verzii s výpomocou dvoch elektromotorov. A rozhodne by sa na ňom nemalo stratiť.

Po dizajnovej stráne extravagancia ustúpila elegancii. Auto zaujme prepracovanou prednou maskou s novo tvarovanými svetlami, zadné delené okno nahradilo klasické jednodielne. Konečne farebne ladia výplne dverí s čalúnením sedadiel. Navyše pridáva Eclipse Cross aj modernejší infotainment.

V interiéri pribudnú nové farby, zvýšil sa...
V interiéri pribudnú nové farby, zvýšil sa dôraz na vnímanú kvalitu. Autor: Mitsubishi

Auto využíva aj systém ozvučenia MPSS (Mitsubishi Power Sound System), ktorý je navrhnutý špeciálne pre tento model, osem reproduktorov je odladených a rozmiestnených s ohľadom na tvary vozidla. Displej je situovaný bližšie k vodičovi a má dva otočné ovládače, pre ľahšiu prácu s niektorými funkciami. Obrazovke však musel ustúpiť malý odkladací priestor.

Dôležitejšie veci sa však udiali pod kapotou. Tam sa nachádza upravený systém plug-in hybridného pohonu 4×4 s dvojicou elektromotorov a batériou s kapacitou 13,8 kWh. Dopĺňa ich spaľovací atmosférický motor MIVEC s objemom 2,4 litra. Čisto na elektrinu by mal vynovený Eclipse Cross dokázať prejsť podľa meracieho cyklu WLTP vyše 57 kilometrov.

Auto využíva niekoľko jazdných režimov,...
Auto využíva niekoľko jazdných režimov, optimalizujúcich jeho vlastnosti podľa povrchu na ktorom jazdí. Autor: Mitsubishi

Vodič má na výber tri jazdné režimy: čisto elektrický režim, sériový hybridný režim v ktorom zážihový motor pracuje ako generátor elektriny pre elektromotory a paralelný hybridný režim, ktorý ho využíva priamo na pohon vozidla za asistencie elektromotorov.

Plug-in hybrid má pohon 4×4, využívajúci okrem spaľovacieho motora aj dvojicu elektromotorov na prednej a zadnej náprave. Samozrejme, nechýbajú ani režimy, optimalizujúce správanie sa vozidla na rôznych povrchoch. Popri troch bežných, z ktorých jeden je určených pre asfaltové cesty, ďalší pre sneh a tretí pre nespevnené povrchy, má plug-in hybridná verzia ešte režim Tarmac. Ten zlepšuje jeho vlastnosti pri prejazde zákrut najmä na suchom a pevnom povrchu.

Prepracovaný Eclipse Cross stratil na...
Prepracovaný Eclipse Cross stratil na extravagancii, získal však na elegancii. Autor: Mitsubishi

Predbežné objednávky na nový Eclipse Cross začala spoločnosť v Japonsku prijímať od polovice októbra. Už počas šiestich týždňov sa predalo 2 000 vozidiel. Na Slovensku sa oficiálneho cenníku dočkáme krátko pred jeho uvedením, objednávky naň sa začnú prijímať na jar.

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Mitsubishi Eclipse Cross #Mitsubishi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek