Aj Audi potrebuje zraziť flotilové emisie pod 95 gramov CO2 na kilometer. Elektrický e-tron by na to ale nestačil, a tak rýchlym tempom rozširuje rodinu dobíjateľných hybridov. Najnovšie sa plug-in hybridná technológia dostáva do Audi A3 a Q3 s označením 45 TFSIe. Za touto skratkou sa skrýva dobre známa technika, ktorú už využíva napríklad Škoda Octavia RS iV, VW Golf GTE, Leon Cupra eHybrid, alebo aj Seat Tarraco FR. Ide o výkonnejšiu verziu plug-in hybridnej sústavy s motorom 1,4 TFSI (110 kW, 250 Nm) a synchrónnym elektromotorom (80 kW, 330 Nm), zabudovaným v 6-stupňovej prevodovke S tronic (DSG).
V porovnaní so slabšou verziou 40 TFSIe, ktorá dosahuje maximálny systémový výkon 150 kW a krútiaci moment 350 Nm, dokáže riadiaca elektronika generovať ďalších 30 kW a 50 Nm. Takže tu máme výsledných 180 kW, ktoré sprevádza mohutný krútiaci moment 400 Nm. Pre Audi A3 to znamená akceleráciu z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a pre Q3, vrátane športového derivátu Sportback, za 7,3 sekundy. Hatchback dosiahne maximálnu rýchlosť 235 km/h, ťažšie SUV si musia vystačiť s maximom 210 km/h. Systém je doplnený o podlahový li-ion akumulátor s kapacitou 13 kWh, čo má stačiť na 63 km bezemisnej jazdy pre A3 a 51 pre Q3.
Okrem režimu EV, ktorý je pri plne nabitej batérie dostupný do rýchlosti 140 km/h, ponúkajú novinky jazdné módy Hybrid, Battery Hold pre uchovanie energie v akumulátoroch na čas, keď sa vodič rozhodne pre bezemisnú jazdu a, samozrejme, režim Charge, keď sa batérie nabíjajú generátorom poháňaným spaľovacím motorom. Hnací moment je smerovaný pri A3 aj Q3 výlučne na predné kolesá. Vďaka schopnosti prejsť časť jazdy na elektrický pohon udáva Audi spotrebu na prvých 100 km 1,4 až 1,7 litra benzínu, ale podľa staršej normy NEDC. Zaujímavou informáciou je, že obe novinky sa rozbiehajú vždy na elektromotor.
Jazdný štýl možno ovplyvniť aj ovládačom režimov Audi Drive Select, ktorý ponúka módy Dynamic, Comfort, Auto a Individual. Spomalenie zasa podporuje rekuperácia s maximálnym výkonom až 40 kW. Tak ako väčšina plug-in hybridov, nepodporujú ani nové zástrčkové hybridy Audi rýchle nabíjanie. Maximum 3,6 kW znamená, že na dobitie akumulátorov z domáceho wallboxu potrebujete 3 hodiny a 45 minút. Nabíjanie uľahčuje karta e-tron, ktorá sprístupní majiteľom až 155 000 nabíjacích bodov v Európe. Obe novinky sa môžu pochváliť športovými doplnkami, ako lesklou čiernou maskou a čiernymi vložkami v nárazníkoch.
Interiér zasa zušľachťujú športové sedadlá s integrovanými opierkami hláv. Za príplatok je možné získať digitálny kokpit alebo svetlá Matrix LED. Audi A3 45 TFSIe štartuje v Nemecku s cenou 40 395 eur. SUV Q3 a Q3 Spotback 45 TFSIe začínajú na 46 000, respektíve na 47 400 eurách.