Priaznivci Alfy Romeo nemajú veľa dôvodov na radosť. Sedan Giulia ani SUV Stelvio rozhodne nepatria k predajným trhákom a na menší crossover Tonale si budú musieť počkať ešte rok. Čo je ale smutnejšie, z portfólia slávnej značky s bohatou športovou históriou sa úplne vytratili športové modely. Zišlo z plánov na oživenie kupé GTV aj nového superšportu 8C. Ostré verzie sériových modelov s prívlastkom QV (Qadrifoglio Verde) alebo Ti sú za ne slabou náhradou. No jedna výnimka tu predsa len existuje.
Pamätáte si ešte na ľahučké kupé Alfa Romeo Spider 4C? Ak nie, nemusíte mať výčitky. Kupé sa predstavilo už pred siedmimi rokmi, teda v roku 2013, a o rok neskôr nasledovala jeho otvorená verzia Spider. Naposledy sme o ňom počuli vlani, no nie v práve pozitívnych súvislostiach. Pôsobivý puristický model, ktorý dal pred výkonom prednosť nízkej hmotnosti, sa totiž vytratil z európskych cenníkov. Hovorilo sa o definitívnom konci. Ten však ešte nenastal. Alfa dokonca chystá novú „limitku“, no ako môžete tušiť, v Európe, posadnutej znižovaním emisií, sa jej nedočkáme.
To napriek tomu, že toto auto má relatívne skromný preplňovaný 4-valec s objemom 1,75 litra a váži menej ako 900 kg. A to aj v otvorenej verzii. Na európske normy je i to priveľa. A tak zamieri novinka výlučne do USA. Limitovaná séria 4C Spider 33 Stradale Tributo si zaspomína na slávne rovnomenné Alfa Romeo z roku 1967 – na model, ktorý sa mohol tiež pochváliť architektúrou s centrálne umiestneným motorom. Kým však Alfa 4C mala v časoch príchodu na americký trh úlohu ambasádora značky, vracajúcej sa po rokoch do USA, „limitka“ bude finálnou rozlúčkou s týmto modelom. A krásnou.
Jeho 174 kW a 350 Nm krútiaceho momentu bude spracovávať 6-stupňová dvojspojková prevodovka Alfa TCT, ktorá potrebuje na zmenu prevodu len 0,13 sekundy, a posielať ich výlučne k zadným kolesám. Systém riadenia jazdných režimov DNA pridá ku klasickým módom Dynamic, Normal a All Weather pre horšie trakčné podmienky, okruhový režim Race. Chýbať nebude ani akceleračná pomôcka v podobe trakčného systému Launch Control. Alfa Romeo vyrobí len 33 exemplárov. Cenu zatiaľ automobilka neprezradila, no nemusí to byť zlá investícia. Či vôbec ešte niekedy Alfa vyrobí auto tohto typu so spaľovacím motorom, je totiž veľmi otázne.