Audi TTS Competition plus: Ingolstadtské kupé a roadster sa ešte nelúčia

Športové dvojičky z Ingolstadtu absolvovali ďalšiu aktualizáciu. Nová verzia TTS Competition dostala výkonnejší dvojliter a k tomu Audi pribalilo atraktívny paket Bronze Selection.

17.12.2020 10:00
debata
Ostrá verzia TTS Competition plus má v sérii... Foto: Audi
Audi TTS Coupé Competition plus - 2021 Ostrá verzia TTS Competition plus má v sérii paket čiernych doplnkov vrátane 20-palcových kolies s desiatimi lúčmi. Čierne sú aj logá.

Audi TT veru nie je žiadnym nováčikom. Tretia generácia sa predstavila už pred šiestimi rokmi. V roku 2018 absolvovali kupé aj roadster modernizáciu, ktorá ich „oskalpovala“ o dieselové motory, a vlani sa do ponuky vrátili aj ostré verzie TTS a najmä TT RS, pri ktorej sa Audi podarilo udržať pri živote vzácny 5-valec 2,5 TFSI s výkonom 294 kW. To ale nie sú všetky novinky. V modelovom roku 2021 totiž automobilka z Ingolstadtu prichádza s ďalšou aktualizáciou. Verziu TTS dopĺňa ostrejší derivát TTS Competition plus. A to v oboch karosárskych verziách.

Vzadu nechýbajú dve zdvojené koncovky výfukov... Foto: Audi
Audi TTS Roadster Competition plus - 2021 Vzadu nechýbajú dve zdvojené koncovky výfukov ani neprehliadnuteľné prítlačné krídlo.

V sérii má 10-lúčové čierne kolesá s priemerom 20 palcov. O to viac vyznejú červené strmene bŕzd. Predná plástová maska, vložky v nárazníkoch, spätné zrkadlá, prahy či neprehliadnuteľné zadné krídlo sú lakované lesklou čiernou farbou. To platí aj o logu štyroch kruhov, ktoré nájdeme nielen na kapote a zadnom veku, ale aj na zadných blatníkoch. Na výber dostanú zákazníci štyri laky karosérie – sivý Chronos Gray, červený Tango Red, modrý Turbo Blue alebo biely Glacier White. Obe verzie sa tiež môžu pochváliť matricovými LED svetlami.

Interiér je zušľachtený kontrastne prešívaným... Foto: Audi
Audi TTS Coupé Competition plus - 2021 Interiér je zušľachtený kontrastne prešívaným koženým čalúnením Nappa či volantom s Alcantarou.

Aj kabína zvýrazňuje posilnenú športovú DNA. Interiér je čalúnený kontrastne prešívanou ebenovou kožou Nappa s kosoštvorcovým dizajnom. Na volante nájdeme Alcantaru a na palubnej doske či dverách zas karbónové dekorácie. Prieduchy vetracích otvorov osviežujú červené alebo modré lemy. Pred vodičom sa naďalej nachádza veľký virtuálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorý je zároveň domovom rozhrania MMI, pretože v Audi TT absentuje centrálny displej. Bonusom je výkonná audiosústava B&O.

Dvojlitrový 4-valec 2,0 TFSI posilnil o 10 kW... Foto: Audi
Audi TTS Coupé - 2019 Dvojlitrový 4-valec 2,0 TFSI posilnil o 10 kW na konečných 235. Krútiaci moment dosahuje maximum 400 Nm.

To najdôležitejšie sa ale odohralo pod prednou kapotou. Usídlil sa tu totiž 4-valec 2,0 TFSI naladený až na 235 kW, čo je o desať viac ako má „bežné“ TTS. Krútiaci moment s maximom 400 Nm ostal nezmenený. Štandardom je 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic a permanentný pohon oboch náprav quattro. Na stovku tak kupé TTS Competition zrýchľuje za 4,5 a roadster za 4,8 sekundy. Čo je zaujímavé, tieto hodnoty sa nelíšia od TTS. Rozdiel má vodič cítiť vo väčšej pružnosti agregátu.

Komu zmeny nestačia, môže investovať do nového balíka Bronze selection s množstvom dekorácií v bronzovej farbe. Týka sa to nielen 5-lúčových kolies, ale aj detailov v kabíne. Audi TTS Competition plus sa k prvým zákazníkom dostane začiatkom budúceho roka, na jar bude k dispozícii paket Bronze Selection. Ak máte o toto kupé či roadster záujem, nemali by ste váhať. Jeho budúcnosť je totiž neistá. Pošuškáva sa síce o celom novom modelovom rade TT vrátane 4-dverového kupé či crossoveru, ale je možné, že spaľovací motor už nedostanú.
Audi TTS Coupé Competition plus - 2021
Audi TTS Coupé Competition plus - 2021
+24Audi TTS Coupé Competition plus - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi TTS #Auti TTS Roadster
Články podľa značiek