Alfa Romeo Stelvio Veloce Ti: Talianske SUV ‘to hrá‘ na QV

23.12.2020 10:00

Nová verzia Stelvia už nie je ďaleko od vrcholového derivátu Quadrifoglio. Chýba už len 6-valec.

Stelvio Veloce Ti používa najvýkonnejšie verzie...
Stelvio Veloce Ti používa najvýkonnejšie verzie 4-valcov 2,0 GME a naftového 2,2 JTD. Navonok to dáva najavo športovými nárazníkmi či čiernym body kitom. Autor: Alfa Romeo

Alfa Romeo Stelvio, uvedené na trh v roku 2017, malo byť účinnou zbraňou proti nemeckým prémiovým SUV, akými sú BMW X5 či Mercedes-Benz GLE. Ich európske predajné čísla síce nedosiahlo, ale v každom prípade ide o najúspešnejší model Alfy v súčasnosti. Napokon, SUV sú v kurze. Takže valcuje aj sesterský sedan Giulia. Alfa si na preto dáva na Stelviu záležať. Vlani, len po dvoch rokoch produkcie, mu naordinovala modernizáciu, najmä v interiéri, kritizovanom za lacný vzhľad. A teraz rozširuje ponuku o verziu Veloce Ti (Turismo internacionale), pričom Veloce znamená „rýchly“. Takže tu máme čosi, čo stojí na pomedzí štandardného Stelvia a vrcholovej verzie Quadrifoglio.

Interiér umocňuje športovú atmosféru koženými...
Interiér umocňuje športovú atmosféru koženými sedadlami, hliníkom či karbónovými dekoráciami. Autor: Alfa Romeo

Navonok dáva Veloce Ti svoje športové gény najavo neprehliadnuteľným, no rozhodne nie agresívnym tuningom. Pochváliť sa môže športovým predným nárazníkom či maskou s plástovým výpletom, a vzadu zas difúzorom lemovaným dvojicou čiernych výfukov. Premiéru vo Veloce Ti majú 21-palcové čierne disky kolies s piatimi otvormi, ktoré sa ale neskôr dostanú aj do ponuky ostatných verzií. Dramatický vzhľad podporujú čierne lemy okien, podbehov, zatmavené okná či čierne nápisy Stelvio. V kabíne nechýbajú športové kožené sedadlá, hliníkové krídelká automatickej prevodovky na stĺpiku riadenia a karbónové doplnky.

Úplnou novinkou sú čierne 21-palcové disky...
Úplnou novinkou sú čierne 21-palcové disky kolies s piatimi kruhovými otvormi. Autor: Alfa Romeo

Napriek ostrej DNA trónia pod kapotou „len“ preplňované 4-valce, mimochodom celohliníkové, čo je hlavný rozdiel v porovnaní so 6-valcovým Quadrifogliom. Zato ide o ich najvýkonnejšie verzie. Takže benzínový agregát 2,0 GME má 280 koní (205 kW) a diesel 2,2 JTD 210 koní (154 kW). Oba motory sú štandardne spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a permanentným pohonom oboch náprav Q4. A Veloce Ti bude ťažiť aj z aktualizácie infotainmentu, takže na diaľku bude možné kontrolovať jeho polohu, cieľ navigácie zadávať zo smartfónu a v kabíne pripojiť k vozidlu až osem externých zariadení.

Alfa
		Romeo Stelvio Veloce iT -
		2021
Alfa Romeo
		Stelvio Veloce iT -
		2021
+15Alfa Romeo Stelvio
		Veloce iT -
		2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Alfa Romeo Stelvio #Alfa Romeo
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek