Alfa Romeo Stelvio, uvedené na trh v roku 2017, malo byť účinnou zbraňou proti nemeckým prémiovým SUV, akými sú BMW X5 či Mercedes-Benz GLE. Ich európske predajné čísla síce nedosiahlo, ale v každom prípade ide o najúspešnejší model Alfy v súčasnosti. Napokon, SUV sú v kurze. Takže valcuje aj sesterský sedan Giulia. Alfa si na preto dáva na Stelviu záležať. Vlani, len po dvoch rokoch produkcie, mu naordinovala modernizáciu, najmä v interiéri, kritizovanom za lacný vzhľad. A teraz rozširuje ponuku o verziu Veloce Ti (Turismo internacionale), pričom Veloce znamená „rýchly“. Takže tu máme čosi, čo stojí na pomedzí štandardného Stelvia a vrcholovej verzie Quadrifoglio.
Navonok dáva Veloce Ti svoje športové gény najavo neprehliadnuteľným, no rozhodne nie agresívnym tuningom. Pochváliť sa môže športovým predným nárazníkom či maskou s plástovým výpletom, a vzadu zas difúzorom lemovaným dvojicou čiernych výfukov. Premiéru vo Veloce Ti majú 21-palcové čierne disky kolies s piatimi otvormi, ktoré sa ale neskôr dostanú aj do ponuky ostatných verzií. Dramatický vzhľad podporujú čierne lemy okien, podbehov, zatmavené okná či čierne nápisy Stelvio. V kabíne nechýbajú športové kožené sedadlá, hliníkové krídelká automatickej prevodovky na stĺpiku riadenia a karbónové doplnky.
Napriek ostrej DNA trónia pod kapotou „len“ preplňované 4-valce, mimochodom celohliníkové, čo je hlavný rozdiel v porovnaní so 6-valcovým Quadrifogliom. Zato ide o ich najvýkonnejšie verzie. Takže benzínový agregát 2,0 GME má 280 koní (205 kW) a diesel 2,2 JTD 210 koní (154 kW). Oba motory sú štandardne spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a permanentným pohonom oboch náprav Q4. A Veloce Ti bude ťažiť aj z aktualizácie infotainmentu, takže na diaľku bude možné kontrolovať jeho polohu, cieľ navigácie zadávať zo smartfónu a v kabíne pripojiť k vozidlu až osem externých zariadení.