Audi S5 Cabriolet: Plátenná strecha a stovka za 5,1 s.

Po modernizácii modelového radu A4/A5 a jeho derivátov S4 a S5 predstavuje Audi posledný chýbajúci článok celej rodiny. Otvorenú verziu S5 Cabriolet.

04.01.2021 10:00
debata
Športový derivát kabrioletu A5 spoznáte ľahko... Foto: Audi
Audi S5 Cabriolet TFSI - 2021 Športový derivát kabrioletu A5 spoznáte ľahko vďaka športovým nárazníkom, športovej maske aj špecifickému dizajnu kolies, zvlášť ak ide o príplatkové disky s priemerom 20 palcov.

Nie je to tak dávno, čo nám Audi naservírovalo facelift modelového radu A4/A5, ale tiež jeho športových verzií s označením S. Stalo sa tak v roku 2019. Prekvapením bolo, že aj napriek európskemu odklonu od naftových motorov, ostali „eská“ verné nafte. A úžasnej. Modely S4, S4 Avant, S5 Coupé či S5 Sportback poháňajú totiž vidlicové 6-valce 3,0 TDI podporené elektrickým kompresorom. Aj vďaka nemu majú novinky pod kapotou výkon 255 kW a krútiaci moment 700 Nm. Do partie chýbala už len otvorená verzia S5 Cabriolet s plátennou strechou. Tá sa práve predstavuje, no diesel pod jej kapotou nenájdete.

Športovú atmosféru v kabíne dotvára kožené... Foto: Audi
Audi S5 Cabriolet TFSI - 2021 Športovú atmosféru v kabíne dotvára kožené čalúnenie anatomických sedadiel či hliníkové a karbónové obklady.

Novinka tankuje ako jediná benzín. Spaľuje ho motor 3,0 TFSI preplňovaný turbodúchadlom twin scroll, umiestneným medzi hlavami valcov, čo skracuje reakcie na stlačenie plynového pedálu. O tepelný manažment sa stará oddelený chladiaci okruh pre blok motora a hlavu valcov. Celé „benzínové srdce“ váži vďaka hliníkovej konštrukcii, vrátane kľukovej skrine s tenkostennými liatinovými vložkami, len 172 kg. Výsledkom je 260 kW a krútiaci moment 500 Nm, ktorý je dostupný v širokom pásme od 1 470 do 4 500 otáčok za minútu. Silu motora prenáša 8-stupňový automat Tiptronic k pohonu oboch náprav quattro.

Aj s vysunutou strechou pôsobí Audi S5... Foto: Audi
Audi S5 Cabriolet TFSI - 2021 Aj s vysunutou strechou pôsobí Audi S5 elegantne. Proces trvá 18 sekúnd. Chýbať nemôžu ani dva páry koncoviek výfukov.

Otvorený model z Ingolsatdtu tak šprintuje na stovku za 5,1 sekundy. Audi navyše sľubuje distingvovaný zvuk výfukového potrubia, ktorý má športový charakter, no nemá pôsobiť rušivo. Za príplatok si môžete dopriať k sériovo dodávanému športovému podvozku s 18-palcovými diskami aj športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý aktívne rozdeľuje hnací moment medzi kolesami a podporuje ovládateľnosť a stabilitu v zákrutách. Jazdné schopnosti môžu ďalej vylepšiť aktívne tlmiče alebo až 20-palcové kolesá. O skrotenie ostrého kabrioletu sa stará brzdová sústava s ventilovanými kotúčmi s priemerom 350 mm a 6-piestikovými strmeňmi v čiernej alebo červenej farbe.

Emócie podporuje decentný exteriérový a interiérový tuning. Tak ako ostatné „eská“, dostal aj kabriolet športový výplet masky, dva páry výfukov, športové nárazníky s hliníkovými vložkami či efektné hliníkové spätné zrkadlá. Kabína disponuje splošteným volantom, prešívanými koženými anatomickými sedadlami, hliníkovými pedálmi či karbónovými obkladmi palubnej dosky a stredového tunela. Otázkou ostáva, či si ingolstadtskú novinku budú môcť dopriať aj slovenskí zákazníci. Z nášho cenníka sa totiž na rozdiel od toho nemeckého vytratili eskové verzie modelov A4 aj A5. Pravdepodobne kvôli emisiám bude pre Európu k dispozícii len limitovaný počet kusov, ktoré neohrozia splnenie flotilových limitov.
Audi S5 Cabriolet TFSI - 2021
Audi S5 Cabriolet TFSI - 2021
+11Audi S5 Cabriolet TFSI - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #Audi A5 #Audi S5 #Audi S5 Cabriolet
Články podľa značiek