Nie je to tak dávno, čo nám Audi naservírovalo facelift modelového radu A4/A5, ale tiež jeho športových verzií s označením S. Stalo sa tak v roku 2019. Prekvapením bolo, že aj napriek európskemu odklonu od naftových motorov, ostali „eská“ verné nafte. A úžasnej. Modely S4, S4 Avant, S5 Coupé či S5 Sportback poháňajú totiž vidlicové 6-valce 3,0 TDI podporené elektrickým kompresorom. Aj vďaka nemu majú novinky pod kapotou výkon 255 kW a krútiaci moment 700 Nm. Do partie chýbala už len otvorená verzia S5 Cabriolet s plátennou strechou. Tá sa práve predstavuje, no diesel pod jej kapotou nenájdete.
Novinka tankuje ako jediná benzín. Spaľuje ho motor 3,0 TFSI preplňovaný turbodúchadlom twin scroll, umiestneným medzi hlavami valcov, čo skracuje reakcie na stlačenie plynového pedálu. O tepelný manažment sa stará oddelený chladiaci okruh pre blok motora a hlavu valcov. Celé „benzínové srdce“ váži vďaka hliníkovej konštrukcii, vrátane kľukovej skrine s tenkostennými liatinovými vložkami, len 172 kg. Výsledkom je 260 kW a krútiaci moment 500 Nm, ktorý je dostupný v širokom pásme od 1 470 do 4 500 otáčok za minútu. Silu motora prenáša 8-stupňový automat Tiptronic k pohonu oboch náprav quattro.
Otvorený model z Ingolsatdtu tak šprintuje na stovku za 5,1 sekundy. Audi navyše sľubuje distingvovaný zvuk výfukového potrubia, ktorý má športový charakter, no nemá pôsobiť rušivo. Za príplatok si môžete dopriať k sériovo dodávanému športovému podvozku s 18-palcovými diskami aj športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý aktívne rozdeľuje hnací moment medzi kolesami a podporuje ovládateľnosť a stabilitu v zákrutách. Jazdné schopnosti môžu ďalej vylepšiť aktívne tlmiče alebo až 20-palcové kolesá. O skrotenie ostrého kabrioletu sa stará brzdová sústava s ventilovanými kotúčmi s priemerom 350 mm a 6-piestikovými strmeňmi v čiernej alebo červenej farbe.
Emócie podporuje decentný exteriérový a interiérový tuning. Tak ako ostatné „eská“, dostal aj kabriolet športový výplet masky, dva páry výfukov, športové nárazníky s hliníkovými vložkami či efektné hliníkové spätné zrkadlá. Kabína disponuje splošteným volantom, prešívanými koženými anatomickými sedadlami, hliníkovými pedálmi či karbónovými obkladmi palubnej dosky a stredového tunela. Otázkou ostáva, či si ingolstadtskú novinku budú môcť dopriať aj slovenskí zákazníci. Z nášho cenníka sa totiž na rozdiel od toho nemeckého vytratili eskové verzie modelov A4 aj A5. Pravdepodobne kvôli emisiám bude pre Európu k dispozícii len limitovaný počet kusov, ktoré neohrozia splnenie flotilových limitov.