
Na žiadosť amerického klienta sa americká spoločnosť Singer, špecializujúca sa na úpravy modelov Porsche 911, vrátila do zlatej éry účinkovania Porsche v rely. Teda až do osemdesiatych rokov. Súťažiam vtedy kraľovali legendy ako Porsche 911 SC/RS alebo 959. Toto je ich moderná interpretácia. Základom úpravy sa stali originálne exempláre Porsche 911 (Typ 964) z roku 1990, ktoré poskytol zadávateľ. Singer navrhol množstvo úprav, ktoré realizovala britská tuningová spoločnosť Tuthill, s hlbokými znalosťami stavby špeciálov pre najnáročnejšie vytrvalostné preteky Baja 1000 alebo Dakar.

Výsledok je fascinujúci. A sú hneď dva. Červený Singer ACS (All-Terrain Competition Study) je pripravený pre vysokorýchlostné súťaže na asfalte či šotoline a červený zas pre púštne rely. Hoci dizajnom nezaprú svoj pôvod, veľa spoločného s originálmi už nemajú. Karoséria je kompletne vyrobená z uhlíkových vlákien, čo kompenzuje hmotnosť dodatočných výstuží a bezpečnostnej klietky podľa špecifikácii FIA. Podvozok bol zvýšený aj rozšírený. Šestnásťpalcové kované disky s pneumatikami BF Goorich All-Terrain sú uchytené na závesoch s veľkou dráhou preruženia a nastaviteľnými tlmičmi.

Pôvodný atmosférický 6-valcový „boxer“ dostal dve turbodúchadlá a dva medzichladiče stlačeného vzduchu (voda-vzduch), takže ponúka minimálne 450 koní (331 kW), môže ich byť ale aj viac. Sila agregátu je prenášaná cez 5-stupňovú sekvenčnú prevodovku, alebo manuálnu prevodovku s radením bez spojky, ku všetkým kolesám. Trakciu stáleho pohonu oboch náprav zlepšujú tri samosvorné diferenciály. O deceleráciu sa starajú štvorpiestikové kotúčové brzdy a tiež hydraulická ručná brzda. Autá sú tiež vybavené zväčšenou palivovou nádržou a dvojicou rezervných kolies – jedným pod prednou kapotou a druhým za sedadlami.
Dobrou správou je, že klient súhlasil s možnosťou stavby ďalších exemplárov podľa jeho vzoru. Singer tak môže v spolupráci s Tuthill uspokojiť ďalších prípadných záujemcov. Cena sa bude pohybovať podľa rozsahu úprav, ktoré budú požadovať. Podmienkou je dodanie originálnej deväťstojedenástky. Americká spoločnosť však pripomína, že Singer ACS nemôže byť v žiadnom prípade označovaný ako Porsche či Singer 911, jednoducho žiadnou z chránených značiek ingolstadtskej automobilky. Ako vieme, niektorí výrobcovia superšportov sú na takéto úpravy priam alergickí. Singer sa tým chce vyhnúť súdnym sporom o autorské práva.