
Jeep nie je vo svete sedemmiestnych SUV úplným nováčikom. V rokoch 2005 až 2010 schádzal z jeho liniek veľký Commander, najväčší Jeep, aký sa kedy objavil v ponuke tejto legendami opradenej značky. Veľkú dieru do sveta s ním však neurobil, takže Commander sa z ponuky vytratil už po piatich rokoch. Jeep ale na veľké luxusné SUV predsa len nezanevrel. Koketoval s ním už dlhšie. Vlani predstavil dokonca koncept Grand Wagoneer. A to bolo jasné znamenie, že po predlhej dekáde ide opäť do tuhého. Nakoniec sa ale z Grand Wagoneeru vykľul Jeep Grand Cherokee L. Automobilka sa pravdepodobne nechcela dopustiť chyby z minulosti a svoju novinku sa rozhodla zaradiť do úspešnej rodiny Cherokee.

Rozhodne však nejde len o jednoduchý derivát Grand Cherokee. Práve naopak. Grand Cherokee L je postavený na úplne novej platforme, ktorá sa stane základom aj pre ďalšiu generáciu kratšieho Grand Cherokee. Aj preto prichádza s novátorským dizajnom. Ten má síce jasné proporcie SUV, napríklad prakticky kolmé čelo a vysoko situovanú kapotu, no na pomery Jeepu pôsobí prekvapivo úhľadne a aerodynamicky. Predná maska so siedmimi otvormi je užšia a štýlom sa blíži najmenšiemu Cherokee. Grand Cherokee L je ale pri ňom doslova obrom. A nielen pri ňom. V porovnaní so súčasným Grand Cherokee je verzia L o 383 milimetrov dlhšia. Rázvor sa natiahol o 105 mm.

Takže Grand Cherokee L je dlhý 5 204 mm a jeho nápravy sú od seba vzdialené 3 091 mm. Mierne sa zväčšila aj šírka a dĺžka. Plochá strecha má priniesť dostatok vnútorného priestoru. V kabíne sa nachádzajú tri rady sedadiel. Prístup k nim uľahčujú predĺžené dvere. Druhý rad sedadiel je posuvný v rozsahu 170 mm a tretí je možné sklopiť do podlahy alebo vyklopiť, samozrejme, elektricky. Luxusná verzia má len šesť sedadiel a uličku v strednom rade. Podľa usporiadania sa potom mení veľkosť batožinového priestoru – od základných 484 litrov až po 1 328 so sklopeným tretím radom. Interiér je vyslovene luxusný.

Nechýba záplava kože, dreva a ten najnovší infotainment UConnect s uhlopriečkou 8,4 alebo 10,1 palca a tiež 10,3-palcovým virtuálnym kokpitom. K dispozícii je nočné videnie, head-up displej aj najnovšie asistenčné systémy. Posádku bude rozmaznávať pneumatické pruženie a nezávislé zavesenie všetkých kolies. Zdá sa, akoby Jeep Grand Cherokee L zabudol na svoje drsné korene. Nie je to ale pravda. Vybavený je sofistikovaným pohonom oboch náprav. Na výber sú tri úrovne – Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra-Drive II. Už prvá dokáže meniť hnací moment v rozsahu 0 : 100 až po 100 : 0 medzi jednotlivými nápravami.

Quadra-Trac II pridáva redukčný prevod a Quadra-Drive II aj elektronickú uzávierku zadného diferenciálu eLSD. V teréne pomôže systém jazdných režimov, ktoré vyberá vodič cez ovládač Select Terrain. Na výber sú módy Auto, Sport, Rock, Snow a Mud/Sand. Za príplatok dostanete off-roadový paket s klznými ochrannými doskami podvozku či prvkami, ktoré zvyšujú brodivosť. Odolnosť konštrukcie zabezpečuje až 60-percentný podiel vysokopevnostnej ocele v konštrukcii karosérie a podvozka. O dostatok sily sa starajú výlučne veľkoobjemové motory.
Základom je 3,6-litrový 6-valec Pentastar s výkonom 213 kW. Náročnejší zákazníci môžu siahnuť po osemvalci 5,7 HEMI, ktorý dáva až 262 kW. Oba motory sú spojené štandardne s osemstupňovými prevodovkami. Neskôr nepochybne pribudne aj ostrá kompresorová verzia SRT. Či sa však Grand Cherokee L dočkáme v Európe, je vo hviezdach. Emisiami by totiž kazilo flotilový priemer Jeepu na starom kontinente a je otázne, či by nadlimitné gramy CO2 dokázali vykompenzovať ostatné modely koncernu Stellantis. Skôr to vidíme v čiernych farbách. Nádejou by mohol byť plug-in hybrid s poriadnou „porciou“ batérií. O tom sa ale v tlačovej správe Jeep nezmieňuje.