Nio ET7: Čínska ‘Tesla‘ má dojazd až 1000 km! Príde aj do Európy

Nové elektromobily sa v Číne roja ako huby po daždi. A získať priazeň chcú aj v Európe. Nio ET7 má šokovať najmä extrémnym dojazdom.

13.01.2021 10:00
debata (11)
Aerodynamický fastback má dĺžku takmer 5,1 metra. Foto: Nio
Nio ET7 - 2022 Aerodynamický fastback má dĺžku takmer 5,1 metra.

Čína nezaostáva vo vývoji elektromobilov. Len v posledných mesiacoch sa v ríši stredu objavili projekty ako Horizons Hiphi X, FMC Byton či Xpeng P7. Všetky s ambíciou konkurovať zavedenej Tesle. A teraz prichádza ďalší čínsky superelektromobil Nio ET7. Za značkou Nio, ktorá vlani predala 36 721 elektrických SUV, stojí podnikateľ Williams Li. Ten netají, že by svojimi produktmi rád dobil európsky kontinent. Čínskym vyslancom by sa mohol stať práve tento elektrický fastback, ktorý dostane úlohu vlajkovej lode značky.

Interiér je prešpikovaný elektronikou. Výrobca... Foto: Nio
Nio ET7 - 2022 Interiér je prešpikovaný elektronikou. Výrobca počíta aj s vyspelým autopilotom.

Dizajnom nijako nezaostáva za konkurentmi. A to isté platí o jeho parametroch. ET7 s dĺžkou 5 098 mm poháňajú dva elektromotory s výkonom 480 kW, čo znamená šprint na stovku za úžasných 3,9 sekundy. Z radu bude však vytŕčať najmä dojazdom. K dispozícii majú byť totiž batérie s kapacitou 70, 100 a dokonca 150 kWh! To je viac, ako ponúkajú renomované elektromobily od Tesly, Porsche či Mercedesu-Benz a Audi. S najväčším paketom má Nio ET7 zvládnuť až 1 000 km jazdy. Výrobca síce použil staršiu normu NEDC, ale i tak ide o obdivuhodné čís­lo.

Batérie môžu mať kapacitu až 150 kWh. Problém... Foto: Nio
Nio ET7 - 2022 Batérie môžu mať kapacitu až 150 kWh. Problém zdĺhavého nabíjania má vyriešiť ich expresná výmena.

S energiou má Nio ET7 vynakladať hospodárne vďaka skvelej aerodynamike, reprezentovanej koeficientom Cd 0,23, ale tiež vďaka relatívne nízkej hmotnosti, ktorá je výsledkom hliníkovej karosérie a rozsiahleho nasadenia vysokopevnostnej ocele. A potom je tu ešte jedna zásadná „vychytávka“. Zdĺhavé nabíjanie by mohli budúci majitelia obísť expresnou výmenou akumulátorov – vybitých za nabité. K dispozícii má byť aj vyspelý autopilot, ktorý využije dáta z tridsiatich senzorov či kamier.

Na nový luxusný elektromobil si však záujemcovia ešte počkajú. Výroba je plánovaná až na rok 2022. Do predaja v Európe zamieri pravdepodobne ešte neskôr. Pripomeňme, že do povedomia sa čínske Nio dostalo aj vďaka elektrickému hyperšportu EP9 s výkonom jedného megawattu, teda 1 000 kW.
Nio ET7 - 2022
Nio ET7 - 2022
+14Nio ET7 - 2022

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobily #dojazd elektromobilov #Nio #Nio ET7
Články podľa značiek