Hyundai Kona N: Ostré SUV dostane ‘plnokrvný‘ dvojliter

Rodina ostrých Hyundaiov sa po prvýkrát rozrastie o SUV. Nejde len o hru. Na Kone N automobilka naozaj nešetrila. Pod kapotou sa objaví motor 2,0 T-GDI aj 8-stupňová dvojspojková prevodovka N DCT. Dynamikou sa teda novinka nebude príliš líšiť od i30 N.

13.01.2021 18:00
debata
Ostrú Konu N už Hyundai usilovne testuje.... Foto: Hyundai
Hyundai Kona N - 2021 Ostrú Konu N už Hyundai usilovne testuje. Zatiaľ skrýva svoje tajomstvá pod krycou fóliou.

Po obrovskom úspechu Hyundaiu i30 N, ktorý podkúril aj zavedeným ikonám ako Volkswagen Golf GTI, si Kórejci trúfli aj na menší hothatch i20 N. Tam sa však aktivity divízie N rozhodne nekončia. Už dávnejšie totiž Hyundai sľúbil, že rodina ostrých modelov sa rozšíri o ďalšie deriváty. Na rade je prvé SUV – Hyundai Kona N. Automobilka má k tomu dobrý dôvod. SUV sú doslova na koni a jej kompaktný model so zvýšeným podvozkom navyše nedávno absolvoval facelift, vrátane elektrickej verzie. Toto však bude skutočná čerešnička na torte.

„Sme nadšení, že môžeme rozšíriť náš recept na úspech, ktorý sme vyvinuli s modelom i30 N a naposledy s modelom i20 N, na jedno z našich najobľúbenejších SUV na trhu,“ povedal Andreas-Christoph Hofmann, marketingový Hyundai Europe. „Pridaním Kony do rodiny N sa naša značka vysokovýkonných modelov posunie na ďalšiu úroveň.“ A rozhodne nejde len o marketingovú „vatu“. Hyundai Kona N totiž dostane „plnokrvnú“ techniku i30 N. To znamená 4-valec 2,0 T-GDi, 8-stupňovú prevodovku N DCT s dvojicou mokrých spojok aj trakčný systém Lauch Control pre maximálny šprint z miesta.

O razantnú dynamiku sa postará 4-valec 2,0... Foto: Hyundai
Hyundai Kona N - 2021 O razantnú dynamiku sa postará 4-valec 2,0 T-GDi priamo z Hyundaia i30 N. Mohol by ponúknuť minimálne 184 kW. Potenciál naznačuje dvojica výfukov.
Technické údaje sú zatiaľ tajomstvom, ale niet dôvodu si myslieť, že by Kona N mala na i30 N priveľmi strácať. Ak použije identickú pohonnú jednotku, mohla by mať pod kapotou minimálne 184 kW a 353 Nm krútiaceho momentu. Vylúčená nie je ani výkonnejšia verzia tohto agregátu z verzie Performance, ktorá disponuje až 206 kilowattmi a krútiacim momentom zvýšeným na 392 Nm. Kona N by to mohla zvládnuť, keďže už dnes jej výkonnejšie verzie používajú zadnú viacprvkovú nápravu. Korunu ostrému SUV má, navyše, nasadiť robustná zvuková kulisa špeciálne vyladenej výfukovej sústavy. Pripomeňme, že Hyundai i30 N šprintuje na stovku za 6,4 sekundy, verzia Performance zvládne túto disciplínu ešte o päť desatín sekundy rýchlejšie. Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch limitovaná na 250 km/h. Kedy sa Kona N dostane na trh, zatiaľ Hyundai neprezradil. V každom prípade nie sme od tohto momentu ďaleko. Automobilka totiž avizovala, že bližšie informácie zverejní v najbližšom čase. Očakávať by sme ju preto mohli na jar.
Hyundai Kona N - 2021
Hyundai Kona N - 2021
+11Hyundai Kona N - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai Kona #Hyundai Kona N
Články podľa značiek