Odborníci ju dodnes považujú za najlepšiu verziu – základné Porsche 911 Carrera. Nie GT3, ani Turbo, či GT2. Skrátka Porsche 911 s najslabším motorom v ponuke ukazuje svoj charakter najlepšie. Jeho výkony sú najdostupnejšie a zo všetkých svojich schopností dá ochutnať každému. Nie nadarmo jeden z testovacích jazdcov Porsche na minuloročnom zraze priaznivcov tejto nemeckej značky v Stuttgarte vyhlásil, že v lepšom Porche ako základná Carrera 997 nejazdil. „Turbo príliš maskuje svoju koncepciu, GT3 od vás vyžaduje kompromisy a GT2 len vyčkáva, kedy dostane príležitosť odhryznúť vám zaživa hlavu,“ povedal.
Samotná automobilka si potenciál základnej Carrery našťastie cení a hoci stále ponúka aj niekoľko silnejších verzií, drží dynamiku základnej verzie 911 v dostatočnom odstupe od menších modelov Cayman a Boxster.
Základom je motor 3.4 H6
Porsche 911 ostáva verné šesťvalcovému „boxeru“, základnú Carreru bude poháňať motor s objemom 3,4 l a výkonom 258 kW/350 k. S dvojspojkovou prevodovkou PDK zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 s, s paketom Sport Plus to zvládne dokonca len za 4,4 s. Ešte krajším údajom je však kombinovaná spotreba 8,2 l/100 km.
Od začiatku bude v ponuke aj silnejšia Carrera S s motorom so zvýšeným objemom na 3,6 l a výkonom 294 kW/400 k. Tá zvládne zrýchlenie za 4,1 s (s prevodovkou PDK a paketom Sport Plus) a spotrebuje pritom 8,7 l/100 km.
Novinkou bude aj požitie prvej sedemstupňovej manuálnej prevodovky, dvojspojkové prevodovky PDK budú k dispozícii za príplatok.
K prvým zákazníkom ešte v tomto roku
Objednávky začnú obchodníci Porsche prijímať už od začiatku septembra, svetovú premiéru však nová deväťstojedenástka absolvuje až na slávnostnom večierku tesne pred frankfurtským autosalónom. K zákazníkom by sa prvé kusy mali dostať už v priebehu decembra.