Nový šéf Renaultu Luca de Meo, ktorý vlani zamieril na čelo francúzskej značky zo Seatu, odhalil nový strategický plán skupiny. Okrem Renaultu sa dotkne aj značiek Dacia a Lada. A čakajú ich naozaj veľké zmeny. Obe budú musieť spolupracovať viac ako doteraz. Mieria totiž k podobným cieľovým skupinám, no dnes využívajú štyri rozličné platformy a ponúkajú 17 rôznych modelov. To je drahé a neefektívne. Výnimkou je Lada Largus, ktorá je dvojčaťom prvej generácie Dacie Logan MCV. Do roku 2025 tak nastane „veľké upratovanie“.
Luca di Meo prezradil, že Dacia a Lada zúžia počet platforiem na jednu jedinú. Pôjde o architektúru CMF-B, ktorú už Dacia používa v nedávno predstavenej tretej generácii Loganu a Sandera. Portfólio sa tiež zúži na 11 karosárskych verzií. Do roku 2025 má prísť celkom sedem noviniek na tejto platforme, z toho tri pripadnú na Daciu. A jednou z nich bude aj 4,6 metra dlhé 7-miestne SUV, o ktorom sa šuškalo už dávnejšie ako o Daciia Grand Duster a ktoré v ponuke vystrieda nie príliš úspešné MPV Lodgy.
Jeho avízom je odhalený koncept Dacia Bigster. Priaznivcov SUV rozhodne potešia jeho tvary, ktoré akcentujú off-roadový imidž. Bigster má robustné blatníky, masívne chránený podvozok a tiež prezentuje nové, sviežejšie logo Dacie. Pravdou však je, že technika Bigsteru až taká off-roadová nebude. Platforma CMF-B totiž neponúka pohon 4 × 4. Ten preto ostane výsadou súčasného Dusteru. Otázkou je, dokedy ho Dacia udrží na linkách, pretože Duster kazí jej emisný priemer a nie je v ňom možné použiť žiadnu nízkoemisnú technológiu.
To Bigster sa elektrifikácii brániť nebude. Z hľadiska ceny sa však očakáva maximálne hybridný pohon E-Tech, známy z nových Renaultov. Zároveň to ale znamená, že Bigster bude i tak výrazne drahší ako všetky súčasné Dacie. Šéf automobilky Denis Le Vot, v tom však problém nevidí. Tvrdí, že vyššia priemerná cena Dacií bude pre rumunskú značku znamenať väčšie marže a vyšší zisk. Podobne to bude aj Ladou, ktorá tiež predstaví nový model segmentu C. Pravdepodobne pôjde o dvojča Bigsteru a možno o nástupcu legendárnej Nivy. Absencia pohonu 4 × 4 však Rusov asi veľmi nepoteší.