Nissan Qashqai: Vieme viac o motoroch. Diesel ‘zabije‘ hybrid E-Power

Tretia generácia Nissanu Qashqai je za rohom. Automobilka tak prezrádza viac o jeho technike. Pod kapotou sa objaví jednoduchý mild-hybrid aj hybridný pohon E-Power, blízky princípu Hondy CR-V.

19.01.2021 12:00
debata (3)
Ponuka motorov nového Qashqaia bude... Foto: Nissan
Nissan Qashqai - hybridný pohon E-Power 2021 Ponuka motorov nového Qashqaia bude jednoduchšia ako v minulosti. Má ale priniesť nižšie emisie pri zachovaní slušnej dynamiky. Pohon oboch náprav dostane jediná verzia.

Nissan čaká kľúčová premiéra. Na jar predstaví tretiu generáciu SUV Qashqai, svojho niekdajšieho bestsellera. Nové emisné pravidlá v Európe preň budú znamenať zásadné technologické zmeny. Z ponuky celom vypadne naftový agregát a tie benzínové budú elektrifikované. Pohon 4×4 ostane len jednej jedinej verzii. Ako to teda bude vyzerať pod kapotou? V ponuke budú dva hybridné systémy. Základom sa stane 4-valec 1,3 ALiS (Advanced Lithium-Ion battery System). Pod touto skratkou sa skrýva 12 V mild-hybridný systém so štartér-generátorom a malým li-ion akumulátorom.

Ten umožní vypínanie motora už pri poklese rýchlosti pod 18 km/h, rekuperáciu brzdnej energie a pri zrýchľovaní v rozsahu rýchlostí od 20 do 110 km/h zasa podporu akcelerácie dodatočným krútiacim momentom 6 Nm. K dispozícii budú dve výkonové verzie – 103 alebo 117 kW. Slabšia sa bude kombinovať s manuálnou aj automatickou prevodovkou Xtronic. Výkonnejší variant bude možné spojiť ako jediný s pohonom oboch náprav 4×4. Podmienkou bude prevodovka CVT. Oveľa zaujímavejší je ale hybridný pohon E-Power, ktorý už Nissan používa vo svojich japonských modeloch Note, Serena a Kicks.

Nissan Qashqai - hybridný pohon E-Power 2021 Foto: Nissan
Nissan Qashqai - hybridný pohon E-Power 2021 Nissan Qashqai - hybridný pohon E-Power 2021

Ide o riešenie, ktoré má blízko k hybridnej Honde CR-V. Qashqai E-Power bude totiž viac elektromobilom ako konvenčným hybridom. Hlavným trakčným motorom bude elektromotor s výkonom 140 kW, napájaný benzínový 4-valcom s objemom 1,5 litra. Nissan sľubuje okamžitú reakciu na stlačenie plynu, hladký chod, podobný jeho elektrickému Leafu, a samozrejme, nízku spotrebu paliva. Vodič bude môcť vyberať jeden z troch jazdných režimov – Standard, Sport alebo Eco. A chýbať nebude ani mód e-Pedal, s reguláciou rýchlosti len pomocou „plynu“.

Zlou správou je, že hoci pôjde o najvýkonnejšiu verziu Qashqaia, E-Power nebude možné kombinovať so štvorkolkou. Konkurenčná Honda bude mať teda v tomto smere náskok. „Naša ponuka motorov je jednoduchá a inovatívna, pričom obe možnosti sú efektívne, ale stále zábavné,“ uviedol na konto motorov Matthew Wright, viceprezident vývoja pohonných jednotiek Nissan Europe. Na zložitejší z hybridov si ale zákazníci počkajú až do roku 2022. Najprv sa na trh dostanú mild-hybridy 1,3 ELiS.

Technické údaje

Motor 1,3 ALiS 140 1,3 ALiS 160 1,3 ALiS 160 4WD 1,5 E-Power 190
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Výkon (kW) 103 117 117 140
Krútiaci moment (Nm) 240 260 270 330
Prevodovka 6M 6M/CVT CVT

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #hybrid #Nissan Qashqai #E-Power
Články podľa značiek