Nissan Qashqai: Vieme viac o motoroch. Diesel ‘zabije‘ hybrid E-Power

19.01.2021 12:00

Tretia generácia Nissanu Qashqai je za rohom. Automobilka tak prezrádza viac o jeho technike. Pod kapotou sa objaví jednoduchý mild-hybrid aj hybridný pohon E-Power, blízky princípu Hondy CR-V.

Ponuka motorov nového Qashqaia bude...
Ponuka motorov nového Qashqaia bude jednoduchšia ako v minulosti. Má ale priniesť nižšie emisie pri zachovaní slušnej dynamiky. Pohon oboch náprav dostane jediná verzia. Autor: Nissan

Nissan čaká kľúčová premiéra. Na jar predstaví tretiu generáciu SUV Qashqai, svojho niekdajšieho bestsellera. Nové emisné pravidlá v Európe preň budú znamenať zásadné technologické zmeny. Z ponuky celom vypadne naftový agregát a tie benzínové budú elektrifikované. Pohon 4×4 ostane len jednej jedinej verzii. Ako to teda bude vyzerať pod kapotou? V ponuke budú dva hybridné systémy. Základom sa stane 4-valec 1,3 ALiS (Advanced Lithium-Ion battery System). Pod touto skratkou sa skrýva 12 V mild-hybridný systém so štartér-generátorom a malým li-ion akumulátorom.

Ten umožní vypínanie motora už pri poklese rýchlosti pod 18 km/h, rekuperáciu brzdnej energie a pri zrýchľovaní v rozsahu rýchlostí od 20 do 110 km/h zasa podporu akcelerácie dodatočným krútiacim momentom 6 Nm. K dispozícii budú dve výkonové verzie – 103 alebo 117 kW. Slabšia sa bude kombinovať s manuálnou aj automatickou prevodovkou Xtronic. Výkonnejší variant bude možné spojiť ako jediný s pohonom oboch náprav 4×4. Podmienkou bude prevodovka CVT. Oveľa zaujímavejší je ale hybridný pohon E-Power, ktorý už Nissan používa vo svojich japonských modeloch Note, Serena a Kicks.

Nissan Qashqai - hybridný pohon E-Power 2021
Nissan Qashqai - hybridný pohon E-Power 2021 Autor: Nissan

Ide o riešenie, ktoré má blízko k hybridnej Honde CR-V. Qashqai E-Power bude totiž viac elektromobilom ako konvenčným hybridom. Hlavným trakčným motorom bude elektromotor s výkonom 140 kW, napájaný benzínový 4-valcom s objemom 1,5 litra. Nissan sľubuje okamžitú reakciu na stlačenie plynu, hladký chod, podobný jeho elektrickému Leafu, a samozrejme, nízku spotrebu paliva. Vodič bude môcť vyberať jeden z troch jazdných režimov – Standard, Sport alebo Eco. A chýbať nebude ani mód e-Pedal, s reguláciou rýchlosti len pomocou „plynu“.

Zlou správou je, že hoci pôjde o najvýkonnejšiu verziu Qashqaia, E-Power nebude možné kombinovať so štvorkolkou. Konkurenčná Honda bude mať teda v tomto smere náskok. „Naša ponuka motorov je jednoduchá a inovatívna, pričom obe možnosti sú efektívne, ale stále zábavné,“ uviedol na konto motorov Matthew Wright, viceprezident vývoja pohonných jednotiek Nissan Europe. Na zložitejší z hybridov si ale zákazníci počkajú až do roku 2022. Najprv sa na trh dostanú mild-hybridy 1,3 ELiS.

Technické údaje

Motor 1,3 ALiS 140 1,3 ALiS 160 1,3 ALiS 160 4WD 1,5 E-Power 190
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Výkon (kW) 103 117 117 140
Krútiaci moment (Nm) 240 260 270 330
Prevodovka 6M 6M/CVT CVT

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Nissan Qashqai #Nissan #hybrid #E-Power
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek