Po Taycane Turbo S, Taycane Turbo a Taycane 4S prichádza na rad úplný základ. Veľa kompromisov však majitelia robiť nemusia. Nový Taycan bez prívlastkov vychádza totiž z verzie 4S. Hlavný rozdiel spočíva v absencii predného elektromotora. Základná verzia je teda „zadokolkou“. No výkonom až tak nešetrí. Ten však závisí od zvoleného batériového boxu. Štandardom sú akumulátory Performance Battery s kapacitou 79,2 kWh. Voliť však môžete aj batérie Performance Plus, ktorých kapacita zodpovedá výkonnejším verziám vrátane Taycanu Turbo S. S menším paketom ponúka Taycan štandardný výkon 240 kW, ale s aktivovanou funkciou Overboost sa krátkodobo vyšplhá na 300 kW.
S väčšími batériami vzrastie výkon na 280, ale krátkodobo až na 350 kW. Aj základný Taycan si pritom zachováva jedinečnú dvojstupňovú prevodovku. Vďaka nej šprintuje výkonnejší derivát na stovku za 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch naprogramovaná na 230 km/h. Podľa prísnejšej normy WLTP udáva Porsche dojazd 431, respektíve 484 km. Nabíjanie uľahčuje 800 V architektúra. Takže Taycan môžete na superrýchlych nabíjačkách Ionity dobíjať výkonom 225, prípadne 270 kW. V praxi to znamená, že len päť minút stačí na predĺženie dojazdu o 100 km. A z päť na 80 % sa zas batérie Taycanu dobijú za 22,5 minúty.
Aby to mali majitelia čo najľahšie s prístupom na nabíjaciu infraštruktúru, Porsche im ponúka funkciu Plug & Charge, ktorá sa zaobíde bez kariet a aplikácií. Taycan stačí pripojiť na ľubovoľnú nabíjačku a platbu vybaví samotné vozidlo pomocou šifrovanej komunikácie s nabíjacím zariadením a jeho prevádzkovateľom. Za tento komfort si však priplatíte. Je totiž súčasťou softvérových príplatkov, ktoré si môžete zakúpiť nastálo alebo prenajať na určitý čas. To platí aj o vychytávkach ako inteligentnom tempomate InnoDrive, inteligentnom plánovači trás Range Manager či o systéme pre udržiavanie v jazdnom prúde Active Lane Keeping Assist.
Za príplatok môžete voliť tiež 22 kW palubnú nabíjačku, trojkomorové pneumatické odpruženie s aktívnymi tlmičmi PASM a funkciou Smartlift alebo výkonnejšiu brzdovú sústavu Porsche Surface Coated Brake s kotúčmi s priemerom až 410, respektíve 365 mm. Exteriér vychádza z Taycanu 4S, čo znamená čierne otvory v nárazníky, čierne prahy a zadný difúzor, ale aj 19-palcové disky Taycan Aero. V kabíne je čiastočne kožené čalúnenie, zakrivený digitálny prístrojový panel, 10,9-palcový centrálny displej či elektricky nastaviteľné sedadlá. A vychýtávkou sú dva batožinové priestory – predný s objemom 84 litrov a zadný 407 litrov.