Novému Hyundai Tucson sa síce nepodarilo prebojovať do finálovej sedmičky ankety o titul európskeho auta roka (COTY 2021), ale to nemení nič na obrovskom posune, ktoré toto SUV prekonalo vo svojej štvrtej generácii. Na ceste si ho jednoducho nemôžete nevšimnúť. Futuristické „parametrické“ svetlá, ktoré v deaktivovanom stave splývajú s maskou, rovnako ako odvážne prelisy, stále fascinujú. A teraz prichádza na rad športová línia N Line, ktorá posúva dizajn Tucsonu ešte o kúsok vpred. Samozrejme, dynamickým smerom, inšpirovaným nefalšovanými súrodencami divízie N.
Agresívnejší vzhľad má na svedomí rozšírená maska a jej rustikálnejší „výplet“, rovnako ako nárazník so zväčšenými nasávacími otvormi. Z profilu zaujmú zložité 19-palcové disky, lakované prahy a lemy blatníkov, ktoré dávajú Tucsonu homogénnejší charakter. Podieľa sa na tom aj lesklý čierny lem okien a čierna strecha. Tá je zakončená predĺženým spojlerom s malými „plutvičkami“. Na tuningu sa nešetrilo ani vzadu. Tucson N Line dostal difúzor, dvojitú koncovku výfukov, nárazník s červenými reflexným pásom a ešte výraznejšiu grafiku svetiel. Zákazníci budú mať na výber sedem lakov karosérie.
Kabína Tucsonu N Line je zušľachtená športovými sedadlami čalúnenými semišom a kožou. Ich profil zvýrazňuje červené prešívanie. To nájdeme aj na „palubovke“ a výplniach dverí. Nechýba špeciálny volant, hliníkové pedále, plakety N Line ani čierne čalúnenie stropu či kovové prahové lišty. Atmosféru dotvára infotainment s dvojicou 10,25-palcových displejov so športovou grafikou. Sériové vybavenie obohatila trojzónová klimatizácia, ventilované predné a vyhrievané zadné sedadlá. V štandarde tiež nájdeme kompletný balík asistenčných systémov s adaptívnym tempomatom či udržiavaním v jazdnom prúde.
Pod kapotou je kompletná zostava motorov s výnimkou najslabšieho dieselového 4-valca. Naftu teda tankuje výkonnejší mild-hybridný variant 1,6 CRDi 48V (100 kW). Benzín zastupuje motor 1,6 T-GDI (110 kW) a jeho mild-hybridná verzia s výkonom zvýšeným na 132 kW). A potom sú tu dva hybridy – 1,6 T-GDI Hybrid (170 kW) a plug-in hybrid 1,6 T-GDI PHEV, ktorý je výkonom 195 kW vôbec najsilnejšou verziou nového Tucsonu. Čo je však sympatické, športové ambície novinky zasiahli aj podvozok. Všetky elektrifikované verzie sa môžu pochváliť špeciálne odladenými adaptívnymi tlmičmi TCS.
Tlmiče prispôsobujú charakter pruženia aktuálnym podmienkam, znižujú náklony v zákrutách a v športovom móde poskytujú lepšiu ovládateľnosť a spätnú väzbu. Samozrejme, v režime Sport sa mení aj odozva na stlačenie plynového pedála, tuhosť riadenia či charakter automatickej prevodovky. Novinka Hyundai sa dostane na náš trh už na jar. Ceny ešte oznámené neboli.