India dnes fascinuje automobilových výrobcov rovnako ako pred časom Čína. Tento miliardový trh má obrovský potenciál. Spomeňme si, čo všetko urobil taký koncern VW, aby sa do Indie prebojoval. Najprv spolupracoval so Suzuki, potom s Tata Motors a nakoniec sa rozhodol pre vlastnú cestu a v Indii otvoril vývojové stredisko, ktoré má pod palcom Škoda a z ktorého vzídu štyri Indom na mieru ušité modely. Renault to má o čosi jednoduchšie. V Indii má pomerne silnú pozíciu, no nemieni zaspať na vavrínoch. A keďže aj v Indii prebieha boom SUV, prichádza s ďalším novým modelom.
Kompaktné SUV Kiger sa postaví medzi maličký Kwid, ktorý z Európy poznáme v elektrickej verzii ako Daciu Spring a väčší Duster, ktorý pre zmenu poznajú Indovia s logom Renaultu. Tomu zodpovedajú aj rozmery. Kiger je dlhý 3 991, široký 1 750 a vysoký 1 600 mm. Zapadá teda do kategórie SUV triedy B, ktorá v Indii prudko rastie. V roku 2015 mal tento segment podiel 13 %, no dnes je to až 26! Kiger má Indov zaujať atletickým dizajnom, priaznivou cenou, ktorá je nevyhnutnosťou, a prekvapivo veľkým interiérom, vychádzajúcim z rázvoru náprav 2 500 mm. V kufri je napríklad od 405 až do 879 litrov pre batožiny.
Základom Kigeru je platforma CMFA+, o ktorú sa delí spolu s nám neznámym indickým SUV Triber. Tvary sú príbuzné menšiemu Kwidu, čo vidieť najmä v prednej časti na maske a delench svetlách. No s novými proporciami si mohol Kiger dovoliť predsa len trochu viac emócií. Efektné je napríklad riešenie zadného stĺpika a plávajúcej strechy. Do triedy SUV KIger jasne radí zvýšený podvozok (205 mm) a mohutná plastová ochrana spodných partií karosérie. Že aj Indovia majú radi pekné autá, dokladujú diamantové 16-palcové disky, dvojfarebné lakovanie aj prepracovaná grafika svetiel Pure Vision.
Nešetrilo sa ani v kabíne. Palubná doska môže byť vybavená 7-palcovým digitálnym prístrojovým panelom aj 8-palcovým infotainmentom s voľne stojacou obrazovkou. Samozrejmosťou je kompatibilita so smartfónmi cez Bleutooth, Apple CarPlay či Android Auto, dokonca s bezdrôtovým pripojením. Okrem toho ponúka interiér 27 litrov odkladacích priestorov, napríklad v dvoch schránkach pred spolujazdcom, strešnej schránke (!) a tiež držiaky na nápoje. Vzdialenosť medzi sedadlami 710 mm má byť vôbec najlepšia spomedzi konkurencie.
Nechýba systém nastavenia jazdných režimov Multi Sense, ambientné osvetlenie, audiosystém Arkamys s ôsmimi reproduktormi, inteligentná karta namiesto kľúča, automatická klimatizácia. Jednoducho, aj nároky zákazníkov v Indii rastú. Chýbajú len asistenčné systémy. Tu je Koger skromnejší. Vystačiť si musí s cúvacími senzormi či štvoricou airbagov. Niekde sa šetriť predsa len muselo. Na Indiu je to ale slušné, dodnes sa tam predávajú autá bez airbagov. Pod kapotou sa už ale Kiger príliš nelíši od európskych súrodencov.
Ponúka dve pohonné jednotky. Litrový 3-valec 1,0 Sce Energy s výkonom 53 kW a krútiacim momentom 96 Nm, známy napríklad z Dacií, a jeho preplňovanú verziu 1,0 TCe s výkonom 74 kW a krútiacim momentom 160 Nm, napríklad z Clia. Obe verzie sú štandardne spojené s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Pre výkonnejší agregát je pripravená kontinuálna automatická prevodovka CVT X Tronic, známa z Nissanov, a pre slabší zasa lacnejšia robotizovaná 5-stupňová prevodovka Easy R AMT. S pohonom oboch náprav Renault neráta. Na to je tu väčší Duster.
Takéto SUV by nepochybne zaujalo aj v Európe. Uvidíme, či nakoniec nájde Kiger odvahu doraziť na starý kontinent, napríklad v elektrifikovanej verzii. Keď sa to podarilo Kwidu s logom Dacie, nie je to úplne vylúčené.