Cadillac CT5-V Blackwing: Američania postavili úžasné auto. Má 668 koní a manuál!

Len pred pár dňami predstavilo BMW svoj najvýkonnejší model v histórii – sedan M5 CS. A už dnes má súpera spoza Atlantiku, ktorý ho zahanbí minimálne výkonom. Napokon, pod kapotou má tento americký elegán plnokrvný 6,2-litrový 8-valec dopovaný kompresorom. A čo je úžasné, dopraje vám manuál.

04.02.2021 10:00
debata (3)
Ani za Atlantikom ešte nezabudli stavať pekelne... Foto: Cadillac
Cadillac CT5-V Blackwing - 2021 Ani za Atlantikom ešte nezabudli stavať pekelne rýchle limuzíny. Tento Cadillac to navonok síce až tak nedáva, ale pod kapotou má nálož 668 koní.

Kde sa skončí výkonový boj luxusných športových sedanov? Mercedes-Benz poslal vlani na trať svoje E63 S AMG s výkonom 450 kW, pred pár dňami mu zakontrovalo BMW modelom M5 CS, ktoré má pod kapotou 467 kW, a dnes tu máme ďalšieho hráča, ktorý posúva výkonovú latku ešte o kúsok vyššie. Pochádza z USA a volá sa Cadillac CT5-V Blackwing. Recept na brutalitu je typicky americký. Ako sa vraví, „objem ničím nenahradíš“. A tak pod jeho prednou kapotou pracuje skutočne objemné srdce – 6,2-litrový ručne vyrábaný 8-valec dopovaný kompresorom. Tento agregát vychádza z motora pre CTS-V, no prešiel množstvom úprav.

Väčší kompresor Eaton má objem až 1,7 litra. Nové hliníkové hlavy valcov Rotocast A356T6 zas znížili odpor v saní o 46 %. Samozrejmosťou sú titánové ojnice či suchá olejová vaňa, ktorá zabezpečuje dostatočné mazanie aj pri prudkých preťaženiach na okruhu. Výsledkom tuningu je 477 kW a gigantický krútiaci moment 893 Nm. A to hovoríme o aute s klasickou koncepciou so zadným náhonom. A čo viac, v základe dostanú zákazníci 6-stupňovú manuálnu prevodovku Tremec s funkciou „medziplynu“ rev-maching. Takúto adrenalínovú konfiguráciu by ste už v Európe hľadali márne.Desaťstupňový automat je síce k dispozícii, ale za príplatok.

Interiér plný kože, hliníka a karbónu využíva... Foto: Cadillac
Cadillac CT5-V Blackwing - 2021 Interiér plný kože, hliníka a karbónu využíva 12-palcový digitálny kokpit z Chevroletu Corvette C8.

Samozrejme, absencia štvorkolky sa aj napriek výkonovej prevahe prejavila v porovnaní s konkurenciou na o čosi slabšom zrýchlení. Ani zadné „valce“ Michelin Pilot Sport 4S s mäkkým dezénom a profilom 305/30ZR19 nedokážu za pomoci z diferenciálu s elektronickým obmedzením preklzu preniesť silu agregátu na asfalt tak účinne ako súperi zo Stuttgartu a Mníchova. I tak je šprint na stovku za 3,7 sekundy úžasný, rovnako ako maximálka 322 km/h. Podvozok využíva magnetoreologické tlmiče GM Magnetic Ride Contro štvrtej generácie, ktoré dokážu urobiť z CT5-V Blackwing komfortnú limuzínu rovnako bravúrne ako okruhovú šelmu.

Vzadu nechýbajú dva páry výfukov, difúzor a... Foto: Cadillac
Cadillac CT5-V Blackwing - 2021 Vzadu nechýbajú dva páry výfukov, difúzor a karbónový spojler.

O spomalenie sa starajú najväčšie brzdy, aké kedy Cadillac použil v sériovej produkcii – vpredu s priemerom 398 a vzadu 373 mm. Za príplatok však Cadillac dodá karbón-keramickú brzdovú sústavu ľahšiu o 24 kg. Všetko to automobilka overovala na okruhu, kde CT5-V Blackwing absolvoval niekoľko 12– a 24-hodinových testov v plnom nasadení. Zvonka pritom novinka nedáva svoju agresivitu príliš najavo. Tuning je pomerne decentný. Zahŕňa zväčšené sacie otvory, väčšiu čiernu masku či matné pozadie reflektorov. Zboku upútajú 18-, respektíve 19-palcové kované disky. Vzadu je dominantou difúzor s dvoma pármi výfukov a spojler. Zákazníci si môžu dopriať voliteľný karbónový paket.

Karbón nájdeme aj v kabíne zušľachtenej koženými elektricky nastaviteľnými sedadlami. Na luxuse sa teda nešetrilo. Krídelká automatickej prevodovky sú zas vyrobené z horčíka. Grafika digitálneho kokpitu s priemerom 12 palcov je odvodená z novej generácie ikonického Chevroletu Corvette C8. Zobrazovať sa tu môžu informácie o preťažení, tlaku preplňovania či telematické dáta, keď s Cadillacom CT5-V Bleckwing vyrazíte na okruh. K dispozícii je množstvo príplatkov. Okrem extra športových sedadiel napríklad autopilot Super Cruise. Za túto hračku si pritom Cadillac pýta 84 990 dolárov, čo je približne 70 300 eur. Pripomeňme, že BMW M5 CS, i keď so štvorkolkou, stojí 180 400 eur, čo je naozaj gigantický rozdiel.

Cadillac CT5-V Blackwing - 2021
Cadillac CT5-V Blackwing - 2021
+8Cadillac CT5-V Blackwing - 2021

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Cadillac #Cadillac CT5 #Cadillac CT5-V Blackwing
Články podľa značiek