Mazda CX-5 podstúpila aktualizáciu. Na diesel zabudnite

08.02.2021 10:00

Súčasná generácia SUV CX-5 je na trhu od roku 2017. Na zmeny je tak najvyšší čas. Dotkli sa však len konektivity a motorov, ktoré sú o čosi úspornejšie. Nafta sa už ale pod kapotu nevráti.

Exteriér Mazdy CX-5 sa nemenil. Pribudla však...
Exteriér Mazdy CX-5 sa nemenil. Pribudla však limitovaná séria Kuro Edition s červeným alebo sivým lakom, kombinovaným s 19-palcovými diskami kolies. Autor: Mazda

Mazda prežila vlani ťažký rok. Koronakríza sa síce dotkla všetkých automobiliek, no kým vlaňajšie celoeurópske registrácie padli približne o 25 %, Mazda stratila až 41! Bol to vôbec najväčší prepad v dvadsiatke najpredávanejších značiek. Prejavilo sa to aj na predajoch jej populárneho SUV CX-5 ktoré je na trhu od roku 2017. Kým bežne dokázalo osloviť asi 60 000 európskych zákazníkov, v pandemickom roku 2020 to bolo len 31 000. Možno aj z dôvodu, že kvôli emisným normám prišla o naftové motory. Pomôcť by mohla malá aktualizácia, ktorú Mazda pripravila pre rok 2021.

Najväčšou novinku interiéru je nové rozhranie s...
Najväčšou novinku interiéru je nové rozhranie s 10,25-palcovou obrazovkou a so stálym pripojením. To umožňuje ovládať viaceré funkcie vozidla na diaľku prostredníctvom aplikácie MyMazda. Autor: Mazda

V exteriéri si však nič nevšimnete, Mazda tvrdí, že CX-5 je z estetickej stránky rovnako atraktívne ako pred štyrmi rokmi. Za novinkami tak musíme zamieriť do interiéru, kde sa objavuje nový infotainment Mazda Connect Commander s 10,25-palcovým displejom. Ovládať dotykom sa naďalej dajú kvôli bezpečnosti len niektoré funkcie. Väčšina povelov sa zadáva otočným ovládačom na stredovom tuneli. Pribudla však aplikácia MyMazda, ktorá umožňuje diaľkové spojenie s vozidlom, odomykanie cez smartfón, určenie polohy vozidla alebo prenášanie cieľov z mobilu do navigácie.

Z výfuku modernizovanej Mazdy Cx-5 by malo...
Z výfuku modernizovanej Mazdy Cx-5 by malo vychádzať o sedem až deväť gramov CO2 menej ako v minulosti. Aj vďaka systému deaktivácie dvoch valcov pri nízkom zaťažení. Autor: Mazda

Pod kapotou ostávajú dva 4-valcové atmosférické benzínové motory – 2,0 Skyactiv-G (121 kW) a novší 2,5 Skyactiv-G (143 kW). Oba možno spojiť so 6-stupňovým automatom aj pohonom oboch náprav i-AWD. Podľa Mazdy sú teraz oba agregáty úspornejšie. Produkujú o sedem až deväť gramov menej CO2 na kilometer. Oba si totiž pomáhajú systémom deaktivácie dvoch valcov aj prekalibrovaním reakcií na stlačenie plynového pedála. Naftové motory Skyactiv-D ponúkne Mazda už len pre britským motoristom, čo im môžeme nepochybne závidieť. Po brexite budú rozdiely medzi ostrovnou a kontinentálnou ponukou už len narastať.

Ďalšou novinkou je limitovaná séria CX-5 Kuro Edition, z ktorej vznikne len 750 exemplárov. Vychádzať bude z verzie 2,0 Skyactiv-G, no dostane špecifický červený lak Soul Red Crystal Mettalic alebo sivý Polymetal Grey Metallic. Kontrastovať s nimi budú lesklé čierne 19-palcové disky kolies a rovnako sfarbené spätné zrkadlá. Kuro Edition dostane tiež elektricky nastaviteľné sedadlá čalúnené kombináciou kože a Alcantary. Kožu nájdeme aj na palubnej doske či výplniach dverí. Športový akcent umocní červené prešívanie. Jemne vynovená Mazda CX-5 by sa mala objaviť na trhu v priebehu apríla.

Mazda CX-5 -
		2021
Mazda CX-5 -
		2021
+28Mazda CX-5 -
		2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Mazda CX-5 #Mazda
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek