Lexus predstavil piatu generáciu LS v roku 2017 a ten nasledujúci ju uviedol na trh. Išlo o revolúciu, pretože nové LS sa rodilo doslova na čistom hárku papiera. Vlajková loď sa stala prvým modelom Lexusu na novej platforme GA-L, prvým modelom s adaptívnym odpružením AVS či revolučným prevodovým systémom Multi Stage v hybridnej verzii 500h. Na hĺbkovú revíziu je síce ešte priskoro, ale automobilka svoj najluxusnejší model neustále aktualizuje. Platí to aj pre modelový rok 2021.
Exteriérové zmeny sú skôr retušami. Dotkli sa tvaru nárazníkov či svetiel, ktoré sú vybavené novou adaptívnou technológiou Blade Scan z modelu RX s rotujúcimi zrkadlami. Zmenila sa aj grafika zadných svetiel lemovaných namiesto chrómu klavírnou čerňou. A potom je tu „povinná jazda“ v podobe nového zrkadlového laku Gin-ei Luster a nových diskov kolies. Týka sa to aj najväčších s priemerom 20 palcov pre športovú verziu F Sport. V kabíne je novinkou infotainment. Pôvodnú 12,3-palcovú obrazovku integrovanú v palubnej doske nahradil rovnako veľký, ale voľne stojaci displej.
Zdá sa však, že LS tým prišlo o druhý 12,3-palcový displej pred spolujazdcom, ktorý bol súčasťou príplatkovej výbavy. Samozrejmosťou je zrkadlenie smartfónov cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. Elektronické portfólio obohatilo vnútorné digitálne spätné zrkadlo s vysokým rozlíšením. Posádka by si však mala všimnúť výrazne vyššiu úroveň komfortu. „Pri modernizácii LS som usúdil, že by sme sa mali zamerať na kultivovaný jazdný výkon, ktorý tvorí samotnú DNA Lexusu. Preto sme sa vrátili k úplným základom,“ povedal hlavný konštruktér Toshio Asahi. Myslel tým, samozrejme, podvozok.
Adaptívne tlmiče AVS s nepretržitým ovládaním tlmenia so 650 úrovňami dostali nový lineárny magnet a ventil, ktorý umožňuje väčší prietok oleja. To má zabezpečiť nielen plavnejšiu jazdu, ale spolu s väčšími stabilizátormi aj lepšiu ovládateľnosť. Prepracované boli tiež hydraulické puzdra zavesenia motora a zavesenia zadnej nápravy. V snahe eliminovať vibrácie v kabíne zmenil Lexus napríklad aj tuhosť polyuretánovej peny sedadiel, ich prešívanie a pozrel sa aj na pneumatiky. Hoci je LS vybavené plášťami run-flat, ktoré sú prirodzene tuhšie, zmenil Lexus tuhosť samotnej gumovej zmesi, aby lepšie absorbovala razy.
S hlukom zas LS bojuje aktívny systém Active Noise Control využívajúci audiosústavu. O bezpečnosť sa stará modernizovaná paleta asistenčných systémov Lexus Teammate, ktorá obsahuje napríklad nový samočinný parkovací asistent, ktorý ovláda plyn, brzdu aj riadenie. Vylepšený bol asistent pre udržiavanie v jazdnom prúde, pre zmenu jazdného prúdu a automatické predbiehanie. O technike Lexus v tlačovej správe veľa neprezradil. Sľubuje však lepší priebeh krútiaceho momentu, čo má mať vplyv na okamžitú reakciu na stlačenie akcelerátora.
Pod kapotou ponúkne LS naďalej dve možnosti. Čisto benzínová verzia LS 500 (310 kW) disponuje dvakrát preplňovaným 6-valcom s objemom 3,5 litra a 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Alternatívou je hybridný Lexus LS 500h (264 kW) s atmosférickým 6-valcom s objemom 3,5 litra, elektromotorom a originálnou prevodovou sústavou Multi Stage, ktorá spája planétovú prevodovku so 4-stupňovým automatom, čo vytvára kombináciu desiatich prevodových pomerov a charakter radenia klasickej automatickej prevodovky. Novinka Lexusu by sa mala dostať k zákazníkom už na jar.