Dodge predstaví tento rok celkom novú generáciu Duranga. S tou súčasnou sa však lúči vo veľkom štýle. A nie len s ňou, ale aj s érou čistokrvných „muscle cars“. Žiadne ďalšie kvôli sprísňujúcim sa emisným normám totiž nevzniknú. Týka sa to aj brutálneho Duranga SRT Hellcat, ktoré má pod kapotou skutočnú strojovňu. Požičal si ju priamo z legendárneho Challengeru Hellcat a Chargeru Hellcat. Toto brutálne 8-valcové srdce má objem 6,2 litra a kompresor s objemom 2,38 litra, ktorý točí 14 000 otáčok za minútu. Aby dokázal do valcov napumpovať čo najviac vzduchu, využíva medzichladič stlačeného vzduchu so samostatným chladiacim okruhom. Vo valcoch pracujú kované piesty aj ojnice a ventily sú chladené sodíkom.
Výsledkom je brutálny výkon 529 kW a krútiaci moment 875 Nm. To robí z Duranga SRT Hellcat najvýkonnejšie SUV planéty. Len pre zaujímavosť, Bentley Bentayga s 12-valcom disponuje 447 a Lamborghini Urus 478 kilowattmi. V kombinácii s 8-stupňovým automatom TorqueFlite, pohonom oboch náprav a riadenou trakciou Launch Control zrýchľuje táto americká šelma na stovku, presnejšie z 0 na 96 km/h (0 – 60 míľ/h) za 3,5 sekundy. Hellcat sa tým dotiahol na Urus. Prevodovka má sedem režimov – Drive – Auto, Sport, Track, Snow, Tow, Eco a Valet. Okrem toho ponúka Durango Hellcat jazdné módy Street, Sport, Track a personalizačný Custom, ktoré nastavuje vodič cez dotykovú obrazovku.
Emócie a prítlak do sedadla sprevádza hrdelný zvuk dvojice mohutných koncoviek výfukov. Aby bolo možné túto šelmu skrotiť, je brzdová sústava Brembo vybavená prednými 15,75– a zadnými 13,8-palcovými ventilovanými kotúčmi so 6-, respektíve 4-piestikovými strmeňmi. Špeciálne vyladený podvozok odvodený z Duranga SRT ponúka ešte lepšiu ovládateľnosť a znižuje nedotáčavosť. Dynamický potenciál demonštruje Hellcat „zlovestným“ tuningom. Dostal agresívne nárazníky s odstránenými hmlovými svetlami, ktoré vytvorili priestor pre vstup chladiaceho vzduchu k chladičom oleja, splitter a čiernu masku nadväzujúcu na zúžené svetlá. Kapotu zdobí okrem čiernych pruhov aj otvor medzichladiča.
Na ceste držia Durango Hellcat 20-palcové kolesá obuté pneumatikami Pirelli Scorpion Zero 295 / 45ZR20. Vzadu neunikne zraku predĺžený spojler a difúzor, ktoré zvyšujú prítlak o 400 kg. Čarovné je, že brutálnu dynamiku si môže naďalej užiť sedem členov posádky v troch radoch sedadiel. Najlepšie sa však budete cítiť za splošteným volantom. Kokpit je orientovaný na vodiča. Platí to aj pre displej infotainmentu Uconnect 5 s uhlopriečkou 10,1 palca. Obrazovku nájdete aj v prístrojovom paneli. Ich grafika zodpovedá športovému naturelu Duranga Hellcat. Atmosféru dotvára koža Nappa, karbón či hliník. A nakoniec to najlepšie, Durango SRT Hellcat neprišlo o možnosť ťahať príves. Zapriahnuť zaň môžete až 3 900 kg. Aj s nimi bude stále pekelne rýchly.
Systém objednávok otvorila automobilka už v lete minulého roka s tým, že vznikne len niekoľko sto kusov vozidiel. Obrovský záujem ju však donútil zvýšiť produkciu na 2 000 exemplárov. A ani tie vlastne nestačia. Dodge totiž oznámil, že toto je posledný Hellcat z Duranga. Cenu môžeme Američanom len a len závidieť. Zaplatia zaň 80 995 dolárov a ani s príplatkami neprekročí hranicu 100 000 dolárov.