Rodina elektrických Audi sa práve rozrastá o nádherné batériové kupé. Vlastne hneď o dve, pretože premiéru má nielen e-tron GT, ale aj jeho výkonnejšia verzia RS, ktorú mala pod palcom divízia Audi Sport. Štvordverové GT je dlhé 4 990, široké 1 960 a vysoké len 1 410 mm. Ladné tvary štíhlej a nízkej karosérie stoja spolu s hladkým povrchom vrátane podvozka za excelentným súčiniteľom aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,24. Základom sú 19-palcové kolesá, ale voliť môžete aj väčšie až do 21 palcov. Podobne je to so svetelnou technológiou. Štandardné LED svetlá zamení Audi za príplatok za reflektory Matrix LED alebo rovno za laserové. K dispozícii budú aj tri čierne pakety či dokonca karbónová strecha.
Kabína má ponúknuť napriek redukovanej výške dostatok priestoru, za čím stojí najmä rázvor náprav s hodnotou až 2,9 metra. Kompaktná elektrická technika jednoducho ustúpila priestoru pre posádku. A to sa ešte našlo miesto pre dva „kufre“. Ten zadný má 405 a pod prednou kapotou 85 litrov, čo je ideálne na menšie tašky či nabíjacie káble. Ako je dnes v móde, kabína nepoužíva prírodnú kožu. Všetky materiály sú recyklovateľné. Takže tu máme ďalší „vegánsky“ interiér. Kokpit je orientovaný na vodiča, ako sa pri správnom GT patrí. Ten má pred sebou 12,3-palcový prístrojový panel. Dopĺňa ho 10,1-palcový displej infotainmentu.
Chýbať nebude ani head-up displej, ktorý premieta obraz do vzdialenosti troch metrov. Sympatické je, že Audi nezanevrelo na fyzické tlačidlá, čoho dôkazom je panel klimatizácie. Audi však sľubuje priestorový komfort nielen pre vodiča a spolujazdca, ale aj na zadných sedadlách. Všetci členovia posádky sedia mimoriadne nízko, čo zodpovedá športovému naturelu tohto auta. Majú sa na čo tešiť, pretože e-tron GT je poriadnou šelmou. Z Porsche Taycan preberá elektrický pohonný systém s 800 V architektúrou a dvojicou elektromotorov, pričom zadný je vybavený dvojstupňovou prevodovkou. To zabezpečuje adrenalínovú akceleráciu, no zároveň vysokú maximálnu rýchlosť.
Audi e-tron GT má predný elektromotor s výkonom 175 a zadný s výkonom 320 kW. Spolu poskytujú 350 kW, ale krátkodobo, presnejšie počas 2,5 sekundy môžu posielať na asfalt až 390 kW. Krútiaci moment, dostupný prakticky od nulových otáčok, dosahuje 630 Nm. No to nie je al koniec, keďže tu máme RS e-tron GT. Jeho zadný elektromotor je síce len o 15 kW výkonnejší, no systémový výkon narástol na 440 kW, čo je o 90 viac v porovnaní s „bežným“ e-tronom. Stále je tu však krátkodobé maximum – tentoraz až 475 kW, pri zvýšenom krútiacom momente 830 Nm. To znamená šprint na stovku za pomoci trakčnej kontroly launch control len za 3,3 sekundy. No aj e-tron GT je poriadnou šelmou, i keď v zrýchlení stráca 0,8 sekundy.
V oboch prípadoch je e-tron posunutý v koncernovej hierarchii pod Porsche Taycan, ktoré disponuje výkonom 500 až 560 kW. Maximálna rýchlosť je pri oboch verziách obmedzená na 250 km/h. Batérie s kapacitou 93 kWh a využiteľnou kapacitou 85 kWh sú umiestnené v hliníkovej schránke integrovanej v podlahe, čo má priaznivý vplyv na nízke ťažisko, ale aj ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 50 : 50 medzi nápravy. Tepelný manažment zabezpečujú štyri samostatné chladiace okruhy pre batérie, vysokonapäťové komponenty, ale aj interiér. Energiu šetrí e-tron GT pomocou tepelného čerpadla. S tým súvisí dojazd. Audi udáva podľa WLTP 488 km, respektíve 462 pre výkonnejší RS e-tron GT.
Kupé podporuje nabíjanie s výkonom až 270 kW, čo znamená predĺženie dojazdu o 100 km za päť minút. Palubná nabíjačka má 11 kW, no čoskoro pribudne aj 22-kilowattová z Taycanu, čo zrýchli domáce nabíjanie. Štandardný podvozok s plne nezávislým zavesením možno zlepšiť trojkomorovým pneumatickým odpružením, ktoré dokáže znížiť svetlú výšku e-tronu GT o 22 mm. Zároveň umožňuje komfortnejšie nastavenie. Pri RS je pneumatický podvozok štandardom. A k nemu je k dispozícii aj riadenie zadných kolies v uhle 2,8 stupňa, zmenšujúce polomer zatáčania. Brzdy verzie RS sa môžu navyše pochváliť povrchovou úpravou z karbidu wolfrámu. Komu ani to nestačí, pre toho má Audi v zálohe keramické kotúče s priemerom 420 mm a desaťpiestikovými strmeňmi. Trakciu zlepšuje štandardná uzávierka zadného diferenciálu.
Audi e-tron GT už schádza z výrobných liniek nemeckého závodu Audi Böllinger Höfe po boku benzínového Audi R8. Na trh by sa malo dostať v druhej polovici februára.