Škoda Fabia: Prvá snímka štvrtej generácie je tu. Príde aj kombi!

11.02.2021 14:10

Tento rok bude v Škode patriť novej Fabii. Napokon, bolo na čase. Konečne presedlá na platformu MQB A0, dostane najnovšie benzínové motory Evo a aj nové asistenčné systémy. Kombi príde až o tri roky neskôr.

Fabia štvrtej generácie využije novšiu...
Fabia štvrtej generácie využije novšiu platformu MQB A0. Bude mať preto väčší rázvor náprav a vyrastie vo všetkých smeroch. V kufri má byť až 380 litrov Autor: Škoda-Auto

Súčasnej generácii Fabie sa síce stále darí, veď ročne oslovuje viac ako 150 000 európskych zákazníkov, s výnimkou toho pandemického, no v skutočnosti je v ponuke Škody už tak trochu fosíliou. Na trhu je od roku 2014 a je jediným s koncernovým subkompaktom postaveným na platforme PQ26, ktorej korene siahajú ešte k starej generácii Volkswagenu Polo. Už dávnejšie je však známe, že nová generácia, ktorá sa ukáže na jar, „presedlá“ no novšiu architektúru MQB A0 z aktuálneho Pola, Ibizy alebo Audi A1. Škoda to práve oficiálne potvrdila a k tejto informácii pribalila prvú oficiálnu snímku.

Veľa na nej síce nevidieť, keďže zachytáva len siluetu „utopenú“ v tme, ale je jasné, že zmena platformy prospela proporciám. Fabia pôsobí oveľa dynamickejšie, má typickú tornádo líniu , ostrejší zadný stĺpik a chrómovú lištu spodnej línie okien. Čo je však podstatné, Fabia bude výrazne väčšia a priestrannejšia. Presné rozmery zatiaľ nepoznáme, no Škoda sľubuje viac miesta pre posádku a dokonca o 50 litrov väčší batožinový priestor. Pod zadným vekom by tak malo byť rekordných 380 litrov. Neskôr sa môžeme tešiť aj na praktickejšiu verziu kombi, ktorá bude skutočným ternom.

Stane sa totiž jediným kombi v nižšej strednej triede, pretože modely ako Renault Clio Grandtour, Peugeot 208 SW aj koncernový Seat Ibiza ST sú minulosťou a do budúcna sa s nimi ani neráta. Ako ale Škoda avizovala dávnejšie, na „dlhú Fabiu“ si počkáme až do roku 2023. Je možné, že dovtedy bude v ponuke aktuálna generácia. Ale späť k hatchbacku. Nová platforma umožní nasadiť najnovšie benzínové motory 1,0 TSI Evo, čo znamená použitie mild-hybridného systému. Okrem manuálnej prevodovky dostanú zákazníci možnosť voľby 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG.

So 4-valcom 1,5 TSI sa pravdepodobne neráta a s naftou už vôbec nie. Napokon, o dieselové motory prišla Fabia v roku 2018 spolu s vtedajším faceliftom. Zato Škoda sľubuje nástup najnovších asistenčných systémov a moderného infotainmentu. To je ďalší bonus platformy MQB A0. Očakávať tak môžeme udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat, digitálny kokpit, či pripojenie na internet, ktoré umožní využívanie aplikácií. Viac sa dozvieme čoskoro. Škoda totiž novú Fabiu ukáže už 18. februára v Rakúsku. No možno aj dovtedy sa objavia ďalšie čiastkové informácie. Napríklad skica kabíny.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Škoda-Auto #Škoda Fabia #Škoda
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek