Renault Duster: Do Ruska dorazilo ‘nové‘ rumunské SUV. Má motory snov

12.02.2021 10:00

Súčasná generácia Dusteru je na trhu už takmer štyri roky, no Rusi si naň museli počkať až doteraz. Máme im však čo závidieť. Nielen logo Renaultu, ale aj motory či vybavenie.

Ruský Duster dostal masku Renaultu a, navyše,...
Ruský Duster dostal masku Renaultu a, navyše, ako príplatkovú výbavu prídavný nadstavec nárazníka s integrovanou dvojicou reflektorov. Autor: Renault

Duster je globálnym produktom skupiny Renault. Predáva sa preto nielen ako nám dobre známa Dacia, ale na niektorých trhoch aj s francúzskym logom, či dokonca ako Nissan Terrano. Jeho hlavným teritóriom je však stále Európa, a preto sa Renault s uvedením druhej generácie na mimoeurópske trhy neponáhľal. Len vlani sa Duster s logom Renaultu dostal do Južnej Ameriky a až teraz, takmer štyri roky od spustenia výroby, prichádza do Ruska. Tiež ako Renault. Kým v EÚ sa už šušká o úplne novom Dusteri na platforme CMF-B Low Spec, v Rusku je teda horúcou novinkou. A možno by ruský Duster prekvapil aj mnohých z nás. Toto totiž nie je iba o „prelepení“ loga.

Duster s logom Renaultu bude mať o čosi...
Duster s logom Renaultu bude mať o čosi vznešenejší interiér s pozdĺžnymi prieduchmi ventilácie, väčší infotainment aj krajší volant z dielne Renaultu. Prevzatý je z ruského SUV-kupé Renault Arkana. Autor: Renault

Tým, že Duster dostal znak Renaultu, musel sa posunúť o čosi vyššie. Renault jednoducho nie je Dacia, a tak to dáva jasne najavo. Duster môže počítať s parádnou maskou nových Renaultov a dokonca s prídavnými reflektormi do hmly integrovanými do nadstavca predného nárazníka. Ešte viac zmien je však v interiéri. Ak vám nová palubná doska čosi pripomína, máte pravdu. Renault Duster si ju totiž požičal z SUV-kupé Renault Arkana, ktoré sa vyrába priamo v Rusku. To znamená elegantnejšie prieduchy ventilácie lemované chrómom, väčší infotainment aj modernejší volant. A keďže Rusko nie je „zošnurované“ emisnými limitmi tak ako Európa, budeme tamojším zákazníkom závidieť aj techniku pod kapotou.

Vzadu si príslušnosť k Renaultu všimnete len...
Vzadu si príslušnosť k Renaultu všimnete len vďaka logu. Zmeny sa nekonali. Autor: Renault

Na výber budú mať spoľahlivý klasický atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra a výkonom 84 kW s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies, alebo ten istý motor posilnený na 86 kW, tentoraz so 6-stupňovým manuálom a pohonom 4×4. Táto kombinácia je v Európe dávno minulosťou, hoci tvorila gros predajov a zákazníci ju priam milovali. Nám ostal už 3-valec 1,3 TCe. A čo viac, ruský Duster môže mať aj plnokrvný dvojliter s výkonom 105 kW, tiež so 6-stupňovým manuálom a štvorkolkou. Až na vrchole ponuky sa objavuje nám známy preplňovaný 4-valec 1,3 TCe (110 kW), ktorý má štandardne pohon oboch náprav a za príplatok automatickú prevodovku CVT.

Chýbať nebude ani naftový 4-valec 1,5 dCi (80 kW). Ceny zverejnené ešte neboli, ale niet pochýb, že by sa nám určite páčili. Renault ich zverejní v najbližších týždňoch, pretože štart predaja je už naozaj za rohom. Kým však v Rusku bude tento derivát Dusteru slúžiť ešte niekoľko rokov, v Európe sa už pomaly môžeme pripravovať na celkom novú generáciu. Tá bude obsahovať aj predĺženú 7-miestnu verziu odvodenú od konceptu Dacia Bigster.

Renault
		Duster - 2021
Renault
		Duster - 2021
+17Renault Duster - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

0 debata debata
Viac na túto tému: #Rusko #Renaut Duster #Duster #Dacia Duster
Články podľa značiek