Defender Works V8 Trophy: Zázrak, legenda sa vracia v plnej zbroji!

15.02.2021 10:00

Motor V8, dizajn inšpirovaný Camel Trophy, LED svetlá či sedadlá Recaro. To všetko dostane limitovaná séria klasického Land Roveru Defender. Nadviaže na „limitku“ Works z roku 2018.

Z Defenderu Works V8 Trophy vznikne len 25...
Z Defenderu Works V8 Trophy vznikne len 25 ukrutne drahých exemplárov. Táto malosériová reinkarnácia odkazuje dizajnom na špeciály pre Camel Trophy. Vidieť to na žltom laku karosérie a bohatom expedičnom vybavení. Autor: Land Rover

Pre tých, ktorí nepovažujú nový elektronikou „nabitý“ Land Rover Defender za dôstojného nástupcu klasiky vyrábanej od roku 1948 do roku 2016, je tu skvelá správa. Divízia Land Rover Classic sa rozhodla postaviť ešte zopár exemplárov tejto britskej terénnej ikony. Je sa na čo tešiť. „Limitka“ s prívlastkom Works V8 Trophy bude totiž asi tým najlepším tradičným Defenderom všetkých čias. Pod kapotou sa objaví 5-litrový atmosférický 8-valec s výkonom 298 kW a krútiacim momentom 515 Nm. Tie bude prenášať cez 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF k obom nápravám.

Interiér zušľachťuje kožené čalúnenie, sedadlá...
Interiér zušľachťuje kožené čalúnenie, sedadlá Recaro a vylepšený infotainment. Autor: Land Rover

Vylepšeniam neuniklo ani riadenie a brzdová sústava. Navyše, Land Rover Classic ponúkne rôzne terénne technológie. K dispozícii bude krátka aj dlhá verzia, teda Defender 90 a 110 Station Wagon. Všetky bude spájať špecifický žltý lak karosérie inšpirovaný špeciálmi pre legendárny off-roadový „maratón“ Camel Trophy a špecifické žlté 16-palcové kolesá. Expedičný charakter dotvorí svetelná rampa, strešný nosič, ochranný rám prednej masky alebo navijak. Na cestu si bude Defender Works V8 Trophy svietiť štandardne diódovými reflektormi.

Limitovaný Defender nepochybne zvládne ťažký...
Limitovaný Defender nepochybne zvládne ťažký terén. Otázkou je, či auto s cenou od 222 475 eur vôbec vytiahnuť z klimatizovanej garáže. Autor: Land Rover

Kabína ponúkne viac luxusu ako kedykoľvek predtým. Objavuje sa tu kožené čalúnenie, sedadlá Recaro, zákazkové hodiny Land Rover Trophy, integrované do palubnej dosky či vylepšený infotainment s navigáciou a bluetooth, teda prvky, o ktorých sa pracovne zameranému Defenderu pôvodne ani nesnívalo. Zlou správou je, že Land Rover Clasic vyrobí len 25 exemplárov. Asi už tušíte, že táto zberateľská séria nebude lacná. A to teda nebude. Automobilka si za každý kus vypýta minimálne 195 000 libier, čo je neskutočných 222 475 eur!

Defender V8 Trophy sa tak dostane do spoločnosti Bentleyov či superšportov od Ferrari. Je až na zamyslenie, či sa s tak drahým autom vôbec vybrať do terénu. Pre tých, ktorí na to mať nebudú, je tu náhrada v podobe nového Ineosu Grenadier, ktorý akoby z oka vypadol britskej legende. Ide o splnený sen britského miliardára Jamesa Arthura Ratcliffa, ktorý nedokázal preniesť cez srdce koniec výroby klasického Defenderu. Pôvodne sa s britskou automobilkou pokúšal dohodnúť na produkcii klasiky v malosériovej podobe, no neuspel. A tak vyvinul vlastný „Defender“. Grenadier začnú vyrábať v roku 2022 v Hambachu, bývalej továrni Smartu.

Land
		Rover Defender Works V8 Trophy -
		2021
Land Rover
		Defender Works V8 Trophy -
		2021
+27Land Rover Defender
		Works V8 Trophy -
		2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Land Rover Defender #Land Rover
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek