Pre tých, ktorí nepovažujú nový elektronikou „nabitý“ Land Rover Defender za dôstojného nástupcu klasiky vyrábanej od roku 1948 do roku 2016, je tu skvelá správa. Divízia Land Rover Classic sa rozhodla postaviť ešte zopár exemplárov tejto britskej terénnej ikony. Je sa na čo tešiť. „Limitka“ s prívlastkom Works V8 Trophy bude totiž asi tým najlepším tradičným Defenderom všetkých čias. Pod kapotou sa objaví 5-litrový atmosférický 8-valec s výkonom 298 kW a krútiacim momentom 515 Nm. Tie bude prenášať cez 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF k obom nápravám.
Vylepšeniam neuniklo ani riadenie a brzdová sústava. Navyše, Land Rover Classic ponúkne rôzne terénne technológie. K dispozícii bude krátka aj dlhá verzia, teda Defender 90 a 110 Station Wagon. Všetky bude spájať špecifický žltý lak karosérie inšpirovaný špeciálmi pre legendárny off-roadový „maratón“ Camel Trophy a špecifické žlté 16-palcové kolesá. Expedičný charakter dotvorí svetelná rampa, strešný nosič, ochranný rám prednej masky alebo navijak. Na cestu si bude Defender Works V8 Trophy svietiť štandardne diódovými reflektormi.
Kabína ponúkne viac luxusu ako kedykoľvek predtým. Objavuje sa tu kožené čalúnenie, sedadlá Recaro, zákazkové hodiny Land Rover Trophy, integrované do palubnej dosky či vylepšený infotainment s navigáciou a bluetooth, teda prvky, o ktorých sa pracovne zameranému Defenderu pôvodne ani nesnívalo. Zlou správou je, že Land Rover Clasic vyrobí len 25 exemplárov. Asi už tušíte, že táto zberateľská séria nebude lacná. A to teda nebude. Automobilka si za každý kus vypýta minimálne 195 000 libier, čo je neskutočných 222 475 eur!
Defender V8 Trophy sa tak dostane do spoločnosti Bentleyov či superšportov od Ferrari. Je až na zamyslenie, či sa s tak drahým autom vôbec vybrať do terénu. Pre tých, ktorí na to mať nebudú, je tu náhrada v podobe nového Ineosu Grenadier, ktorý akoby z oka vypadol britskej legende. Ide o splnený sen britského miliardára Jamesa Arthura Ratcliffa, ktorý nedokázal preniesť cez srdce koniec výroby klasického Defenderu. Pôvodne sa s britskou automobilkou pokúšal dohodnúť na produkcii klasiky v malosériovej podobe, no neuspel. A tak vyvinul vlastný „Defender“. Grenadier začnú vyrábať v roku 2022 v Hambachu, bývalej továrni Smartu.