Mercedes-Benz C: Máme tu ďalšie avízo. Nová generácia je za rohom

17.02.2021 16:00

Stuttgartská automobilka opäť upriamuje pozornosť na jednu zo svojich kľúčových tohtoročných noviniek. Prezradila totiž dátum virtuálnej premiéry. Nové „céčko“ uvidíme 23. februára. A hneď aj ako kombi. Či dokonca aj ako All-Terrain?

Dizajnom staví „céčko“ na evolúciu. Malo by byť...
Dizajnom staví „céčko“ na evolúciu. Malo by byť ale väčšie. A okrem kombi má podľa vzoru triedy E pribudnúť aj out-doorová verzia All-Terrain.

Mercedes-Benz už zverejnil niekoľko oficiálnych snímok zamaskovaných predprodukčných exemplárov novej triedy C. Teraz ju pripomína opäť. A má na to pádny dôvod. „Céčko“ má už totiž záväzný dátum premiéry. Automobilka ho virtuálne odhalí 23. februára, teda v utorok na budúci týždeň. V súvislosti s tým tu máme ďalšie dve snímky. Prvá odhaľuje siluetu, a to hneď aj vo verzii kombi. Môže však ísť aj o úplne nový out-doorový derivát All-Terrain, čo naznačuje podstatne väčšia výška. Druhá snímka zachytáva reflektor, pravdepodobne s technológiou Digital Light. Novinku popisuje Mercedes-Benz ako športovú, emotívnu, efektívnu a inteligentnú.

Svetlá by mohli využiť technológiu Digital...
Svetlá by mohli využiť technológiu Digital Lights. Aspoň tak sa to zdá z prvej snímky reflektora. Autor: Mercedes-Benz

„Céčko“ s kódovým označením W206 bude podobne ako nová vlajková loď triedy S stáť na platforme MRA, i keď kompaktnejšej a s nižším podielom ľahkých materiálov. Medzigeneračne má trieda C mierne narásť. Do dĺžky by mala mať 4 750 mm, na čom sa bude podieľať väčší rázvor s hodnotou 2 865 mm aj väčšie previsy. V interiéri si zasa trieda C požičia z vlajkovej lode infotainment MBUX druhej generácie, vrátane 11,9-palcového vertikálneho displeja na stredovej konzole či head-up displej, za príplatok s rozšírenou realitou. Ovládanie uľahčí príplatkové natáčanie zadných kolies.

Naopak, minulosťou sa stane pneumatické odpruženie a tiež 6-valcové motory. Pod kapotou tak máme čakať 4-valce. Všetky verzie budú štandardne elektrifikované, minimálne 48 V mild-hybridnou sústavou s 15-kilowattovým elektromotorom v 9-stupňovej prevodovke. Platforma tiež umožňuje nasadenie plug-in hybridných verzií. Podľa neoficiálnych informácií sa to má týkať nielen benzínového C 300e a naftového C 300de, ale dokonca aj vrcholového C z dielne AMG. Batérie majú mať kapacitu až 25 kWh (!), čo by znamenalo reálny dojazd 100 km v čisto elektrickom režime. Ale nepredbiehajme, veď od premiéry nás delí už len pár dní.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Mercedes-Benz #Mercedes
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek