Mercedes-Benz C: Máme tu ďalšie avízo. Nová generácia je za rohom

Stuttgartská automobilka opäť upriamuje pozornosť na jednu zo svojich kľúčových tohtoročných noviniek. Prezradila totiž dátum virtuálnej premiéry. Nové „céčko“ uvidíme 23. februára. A hneď aj ako kombi. Či dokonca aj ako All-Terrain?

17.02.2021 16:00
debata (1)
Dizajnom staví „céčko“ na evolúciu. Malo by byť...
29-origin-6830636 Dizajnom staví „céčko“ na evolúciu. Malo by byť ale väčšie. A okrem kombi má podľa vzoru triedy E pribudnúť aj out-doorová verzia All-Terrain.

Mercedes-Benz už zverejnil niekoľko oficiálnych snímok zamaskovaných predprodukčných exemplárov novej triedy C. Teraz ju pripomína opäť. A má na to pádny dôvod. „Céčko“ má už totiž záväzný dátum premiéry. Automobilka ho virtuálne odhalí 23. februára, teda v utorok na budúci týždeň. V súvislosti s tým tu máme ďalšie dve snímky. Prvá odhaľuje siluetu, a to hneď aj vo verzii kombi. Môže však ísť aj o úplne nový out-doorový derivát All-Terrain, čo naznačuje podstatne väčšia výška. Druhá snímka zachytáva reflektor, pravdepodobne s technológiou Digital Light. Novinku popisuje Mercedes-Benz ako športovú, emotívnu, efektívnu a inteligentnú.

Svetlá by mohli využiť technológiu Digital... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C - 2021 Svetlá by mohli využiť technológiu Digital Lights. Aspoň tak sa to zdá z prvej snímky reflektora.

„Céčko“ s kódovým označením W206 bude podobne ako nová vlajková loď triedy S stáť na platforme MRA, i keď kompaktnejšej a s nižším podielom ľahkých materiálov. Medzigeneračne má trieda C mierne narásť. Do dĺžky by mala mať 4 750 mm, na čom sa bude podieľať väčší rázvor s hodnotou 2 865 mm aj väčšie previsy. V interiéri si zasa trieda C požičia z vlajkovej lode infotainment MBUX druhej generácie, vrátane 11,9-palcového vertikálneho displeja na stredovej konzole či head-up displej, za príplatok s rozšírenou realitou. Ovládanie uľahčí príplatkové natáčanie zadných kolies.

Naopak, minulosťou sa stane pneumatické odpruženie a tiež 6-valcové motory. Pod kapotou tak máme čakať 4-valce. Všetky verzie budú štandardne elektrifikované, minimálne 48 V mild-hybridnou sústavou s 15-kilowattovým elektromotorom v 9-stupňovej prevodovke. Platforma tiež umožňuje nasadenie plug-in hybridných verzií. Podľa neoficiálnych informácií sa to má týkať nielen benzínového C 300e a naftového C 300de, ale dokonca aj vrcholového C z dielne AMG. Batérie majú mať kapacitu až 25 kWh (!), čo by znamenalo reálny dojazd 100 km v čisto elektrickom režime. Ale nepredbiehajme, veď od premiéry nás delí už len pár dní.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz
Články podľa značiek