Mitsubishi Outlander: Nová generácia je tu. V Európe však môžeme len smútiť

18.02.2021 10:00

Po ôsmich rokoch predstavuje Mitsubishi úplne novú generáciu vlajkovej lode Outlander. Zatiaľ bez plug-in hybridného pohonu. Je robustnejšia, priestrannejšia a doháňa náskok konkurentov v oblasti bezpečnosti. Bohužiaľ, do Európy sa nechystá.

Základné tvary si Outlander požičal zo štúdie...
Základné tvary si Outlander požičal zo štúdie Engelberg Tourer z roku 2019. Má robustný dizajn s takmer kolmou maskou Dynamic Schield. Jazdiť bude na 20-palcových diskoch kolies. Autor: Mitsubishi

Mitsubishi predstavilo aktuálnu generáciu Outlanderu už pred ôsmimi rokmi. Na generačnú výmenu je teda naozaj čas, i keď stúpajúci vek Outlanderu nijako neublížil. Aj v pandemickom roku si dokázal nájsť 33 000 európskych zákazníkov, v tých predošlých dosahovali ročné registrácie aj 47 000 kusov. Novinka má, samozrejme, ešte vyššie ambície. Bohužiaľ, nie v Európe. Ako vieme, Mitsubishi sa z rizikového európskeho trhu, kde hrozia výrobcom vysoké sankcie za prekročenie emisných limitov, sťahuje. Rozlúčkou troch diamantov so starým kontinentom bude zopár kusov vynoveného plug-in hybridného Eclipse Cross. S uvedením Outlanderu sa už neráta.

A je to škoda. Outlander totiž prekonal veľkú medzigeneračnú zmenu. Jeho robustný vzhľad vychádza z nového dizajnového jazyka Bold Stride, ktorý Mitsubishi naznačilo konceptom Endelberg Tourer z roku 2019. Má mohutnú horizontálnu kapotu a takmer kolmú prednú masku v štýle Dynamic Schield. Úzke denné LED svetlá lemuje chrómová lišta. Tie hlavné sú umiestnené v masívnom nárazníku. Odkaz Endelbergu je jasný aj pri pohľade zboku, kde pontónu karosérie dominujú výrazné perlisy, či na tvare okien a zadného stĺpika. Podobne je to vzadu, kde sa objavuje 6-uholníkový prelis piatych dverí, inšpirovaný „rezervou“ legendárneho Pajera. Úzke svetlá dostali efektnú grafiku písmena T.

Vzadu sú dominantou úzke svetlá s grafikou v...
Vzadu sú dominantou úzke svetlá s grafikou v tvare písmena T a 6-uholníkový prelis veka. Autor: Mitsubishi

Nový Outlander bude jazdiť na 20-palcových kolesách. Zákazníci dostanú na výber deväť lakov karosérie vrátane nových diamantových metalíz v biele, červenej, a najmä čiernej farbe, ktorá pozostáva až z troch vrstiev. To, čo nevidieť, je úplne nová platforma, spoločná s Nissanom Pathfinder (X-Trail), pri ktorej Mitsubishi použilo po prvý raz ultravysokopev­nostnú oceľ. To dáva karosérii vyššiu tuhosť a je tiež zárukou dobrých jazdných vlastností. O pohon sa bude zatiaľ starať výlučne atmosférický 2,5-litrový 4-valec Nissanu, s výkonom 135 kW a krútiacim momentom 245 Nm, spojený s prevodovkou CVT s ôsmimi simulovanými prevodovými stupňami.

Kabína prináša viac priestoru, no najmä...
Kabína prináša viac priestoru, no najmä modernejší infotainment. Digitálny prístrojový panel dopĺňa dotykové rozhranie a head-up displej. Autor: Mitsubishi

Novinka bude dostupná s pohonom predných kolies 2WD alebo ako štvorkolka AWD s novým systémom S-AWC, ktorý pomocou hydraulickej spojky s elektromotorom delí hnací moment medzi prednú a zadnú nápravu v závislosti od jazdnej situácie a zvoleného jazdného režimu. Pohon zadných kolies sa tak aktivuje už pri rozbiehaní. O lepšiu stabilitu sa zas postará vektorovanie hnacieho momentu zadných kolies cez systém pribrzďovania AYC (Active Yaw Control). Vodič bude môcť vyberať z piatich jazdných módov vo verzii 2WD a šiestich pri AWD – Eco, Normal, Asfalt, Štrk, Sneh a Blato. Plug-in hybridný pohon Mitsubishi zatiaľ nespomína, hoci dosluhujúci Outlander PHEV bol jedným z vôbec najúspešnejších plug-in hybridov a aj koncept Endelberg Tourer bol vybavený dvojmotorovým systémom Twin Motor 4WD.

Outlander môže ponúkať až tri rady sedadiel....
Outlander môže ponúkať až tri rady sedadiel. Ten stredný je posuvný a sklopný. Autor: Mitsubishi

Kabína prešla veľkou premenou. Outlander ponúkne viac komfortu vďaka novým sedadlám s dvojvrstvovou uretánovou penou aj vďaka veľkorysejšiemu priestoru. Ten majú dostať k dispozícii aj cestujúci v treťom rade, takže Outlander odvezie až sedem členov posádky. Stredný rad delený v pomere 4 : 2 : 4 je posuvný a sklopný. Úplne nová palubná doska má prísne horizontálny tvar a nesie digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca. Dopĺňa ho infotainment so 7– alebo 9-palcovou dotykovou obrazovkou či dokonca 10,8-palcový head-up displej. Stála konektivita umožňuje pomocou aplikácie odomykať, štartovať či ovládať klimatizáciu, alebo zistiť polohu cez smartfón.

Z luxusných prvkov sa do Outlanderu dostala napríklad 3-zónová klimatizácia a 10-reproduktorová audiosústava Bose. Polepšil si aj v oblasti bezpečnosti. Systém Mi-Pilot Assist spája funkcie adaptívneho tepomatu a udržiavania v jazdnom prúde. Pomocou čítačky dopravných značiek upravuje Outlander rýchlosť v súlade s rýchlostnými limitmi. Bohužiaľ, všetky prednosti si budú môcť vychutnať zatiaľ len zákazníci v USA a Kanade, kde sa Outlander chystá na trh už v apríli. Tie ďalšie majú nasledovať neskôr. Európa medzi nimi nebude, i keď stále žije malá šanca na príchod plug-in hybridného Outlanderu, podobne ako je to s Eclipse Cross PHEV.

Mitsubishi Outlander -
		2021
Mitsubishi
		Outlander -
		2021
+27Mitsubishi Outlander -
		2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Mitsubishi Outlander #Mitsubishi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek