Lexus Direct4: Japonci majú nový pohon 4x4. Dostane ho sedan ES

18.02.2021 12:00

Prvým hybridom s novým systémom pohonu 4 x 4 s dvojicou elektromotorov bude pravdepodobne limuzína Lexus ES. Nemáme si ho však mýliť so súčasnou štvorkolkou E-Four známou z SUV RX či NX.

Novú hybridnú štvorkolku Direst4 Lexus už...
Novú hybridnú štvorkolku Direst4 Lexus už dlhšie testuje v sedane ES. Autor: Lexus

Lexus ES s pohonom oboch náprav síce existuje, ale ide o čisto benzínovú verziu ES 250 AWD s klasickým kardanom, ktorú majú k dispozícii americkí zákazníci. Už dlhší čas sa však šušká o hybridnom Lexuse ES vo verzii AWD s úplne novou technológiu 4 × 4, ktorá nemá nič spoločné so súčasnými systémom E-Four, ktorý používa Lexus v SUV RX a NX. Už v roku 2019 ju Lexus testoval práve na limuzíne ES a koncom toho vlaňajšieho vývoj nového systém Direct4 určeného pre elektromobily a hybridné vozidlá oficiálne potvrdil.

Navyše ho predviedol na dvoch zakamuflovaných autách, elektrickom SUV-čku UX a hybridnom sedane ES. Mnohé teda naznačuje, že ES bude skutočne prvým modelom Lexusu s pohonom Direct4. Prototyp dostal spaľovací motor s výkonom 130 kW a krútiacim momentom 220 Nm, ako aj dva elektromotory. Oba disponovali výkonom 80 kW, ale líšili sa maximálnym krútiacim momentom. Predný dosahoval 330 a zadný 240 Nm. Lexus však neprezradil celkový systémový výkon sústavy. Napriek tomu to vyzerá, že je pripravená do výroby.

Direct4 bude mať druhý elektromotor integrovaný...
Direct4 bude mať druhý elektromotor integrovaný na zadnej náprave. K zadným kolesám má byť schopný prenášať až 80 % hnacej sily. Autor: Lexus

Pohon Direct4 má pracovať vo dvoch režimoch. V prvom rozdeľuje hnací moment v pomere 50 : 50 medzi obe nápravy a v druhom, keď putuje k zadným kolesám 80 a k predným len 20 %. Isté je, že v Lexuse s novým systémom nenájdeme hnací hriadeľ. Zadné kolesá budú poháňané výlučne elektromotorom integrovaným v náprave. V porovnaní s E-Four má novinka ponúknuť vyšší výkon, lepšiu trakciu a lepšiu ovládateľnosť, keďže umožní oveľa pružnejšiu reguláciu. Pre ES by bol Direct4 ideálnym riešením, keďže v novej generácii nahradil aj pôvodný Lesus GS s klasickou koncepciou so zadným náhonom.

Debut novinky by sme mali očakávať už tento rok. Americký portál Lexus Enthusiast totiž naznačuje, že Lexus uvedie ES Direct4 na trh spolu s očakávanou modernizáciou a faceliftom, naplánovanou práve na rok 2021, tri roky po uvedení aktuálnej generácie. Znie to logicky, bola by to ideálna príležitosť. Navyše, ES je najpredávanejším sedanom Lexusu vrátane USA a Európy. Na Slovensku je v súčasnosti k dispozícii výlučne v hybridnej verzii 300h s predným náhonom a výkonom 160 kW.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#pohon 4x4 #Lexus ES #Lexus #Direct4
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek