Honda sa súčasnou generáciou crossveru HR-V z roku 2014 pokúsila napraviť fiasko s tou prvou, ktorú vyrábala v rokoch 1999 až 2006. A vcelku sa jej to podarilo. I keď nie je jej najpredávanejším modelom v Európe, do kariet hral HR-V rastúci záujem o kompaktné autá so zvýšeným podvozkom. Ročne si dokázal tento crossover nájsť od 21 000 do 33 000 zákazníkov. To je dvojnásobok prvej generácie, ktorá akosi predbehla dobu. Samozrejme, vlaňajší pandemický rok padli predaje na 14 390 kusov, ale to už aktuálne HR-V v podstate končilo.
Na scénu sa chystá tretia generácia, ktorá reflektuje nové emisné pravidlá. Podobne ako Jazz bude preto v Európe v ponuke výlučne ako hybrid. Na to, že zdieľa spoločnú platformu s novým Jazzom, pôsobí neporovnateľne dospelejšie. A najmä robustnejšie. Vidieť to z prvých oficiálnych snímok. Napokon, sama Honda konštatuje, že HR-V sa snažila vtisnúť prémiový punc. Má vysoko situovanú kapotu a odvážnu štrbinovú masku. Plastová ochrana spodných partií a vyššia svetlá výška ju jasne radia do triedy kompaktných crossoverov. Zadným, prudko skoseným stĺpikom evokuje módne SUV-kupé.
Úzke svetlá budú pravdepodobne využívať výlučne diódovú technológiu. Bohužiaľ, rozmery nepoznáme, no podobne ako v minulosti, bude HR-V väčšie, vrátane predĺženého rázvoru. Ploché boky karosérie majú zabezpečiť dostatok vnútorného priestoru. Narušovať ho nemajú ani integrované hybridné komponenty. Dobrou správou je, že HR-V má stále nádrž pod prednými sedadlami, čo znamená zachovanie geniálnych zadných sedadiel Magic Seats. Ich sedáky možno vyklápať podobne ako v kine a zároveň celé sedadlá sklopiť k podlahe.
Interiér pôsobí naozaj dospelo, zvlášť v porovnaní s Jazzom. Horizontálna palubná doska je pokrytá mäkkými materiálmi. Nové prieduchy ventilácie, ktoré sa tiahnu po celej šírke, majú spolu s ďalšími otvormi v tvare písmena L zabezpečiť „záclonu“ čerstvého vzduchu. No podstatné je, že Honda nepodľahla móde integrovať väčšinu funkcií do dotykového rozhrania. Máme tu síce moderný infotainment, ale aj klasický prístrojový panel s „budíkmi“, ktorý je dnes už pomaly vzácnosťou a dokonca aj samostatný panel klimatizácie.
Bližšie informácie o technike si Honda nechala zatiaľ pre seba. V každom prípade pôjde o dvojmotorovú hybridnú sústavu e:HEV, kde spaľovací motor funguje v režime generátora a o samotný pohyb sa stará elektromotor, podobne ako v Jazze a väčšom CR-V. Či použije Honda v hybridnej sústave 4-valec1,5 i-VTEC z Jazzu, alebo výkonnejší, zatiaľ nevieme. V Japonsku bude HR-V v každom prípade dostupné aj v čisto benzínovej verzii. Honda má na ďalšie informácie dostatok času. Novinku totiž uvedie na európske trhy až koncom tohto roka.