Elektromobily a prívesy si príliš nerozumejú. Záťaž v podobe ťahania karavanu znižuje kvôli odporom i tak obmedzený dojazd elektrických áut. A navyše majú elektromobily obmedzenú maximálnu hmotnosť prívesu. Taký Hyundai Kona Electric alebo Kia e-Niro či Kia e-Soul nemôžu ťahať príves vôbec. Sú tu však aj výnimky. Tesla model X si trúfa na brzdený príves s hmotnosťou až 2 276 kg, Audi e-tron na 1 800 kg a taká Škoda Enyaq iV spolu s VW ID.4 na 1 000 až 1 400 kg kg. Americká spoločnosť Polydrops si preto myslí, že elektromobily by potrebovali špecifické prívesy. A jeden taký už predstavila.
Volá sa Polydrops P17A a jeho vývoj trval takmer štyri roky. Cieľom bolo zredukovať odpory. A hoci na prvý pohľad tak nevyzerá, pretože novinka pôsobí ako karavan pre drsnú Teslu Cybertruck, má prepracovanú aerodynamiku. Tak napríklad kryt oja a tvar podvozka znižujú turbulencie medzi vozidlom a prívesom a tiež redukujú turbulencie za súpravou. Aby bol príves ľahký, využíva vo veľkom hliník. Priestor nie je veľký, ale zato praktický. Vyspia sa tu dvaja dospelí a nájdu aj dostatok odkladacích schránok. Prístup zabezpečujú troje dvere. Nechýba ventilácia, osvetlenie, bluetooth reproduktory, chladnička či varič.
A aký by to bol príves pre elektromobily, ak by sám nedisponoval batériami. Výrobca ponúka tri možnosti. Základom je li-ion akumulátor s kapacitou 2,4 kWh, ale zvoliť si môžete aj väčší, ktorý uskladní 4,4 alebo dokonca až 12 kWh. Najväčšia batéria má zabezpečiť nezávislosť prívesu na šesť dní. Predĺžiť je ju možné solárnymi strešnými článkami s výkonom 260 alebo 520 W. Polydrops však nie je lacnou záležitosťou. Záujemcovia zaň zaplatia najmenej 24 990 dolárov. Za najväčšie batérie musia priplatiť 8 000 dolárov a za solárnu strechu 600 dolárov.
Ak si doprajete všetky vymoženosti Polydropsu, vyšplhá sa cena takmer na 36 000 dolárov. Výhodou by však mal byť slušný dojazd takejto súpravy. Spoločnosť uvádza, že ak sa P17A pripojí k Tesle 3 Long Range so zadným náhonom, klesne dojazd z pôvodných 499 len o približne 100 km. Pri ďalších elektromobiloch si ťahanie vyžiada približne 20 až 25 % energie. Stále je to však menej, ako keby ste za elektromobilom ťahali klasický karavan.