Sedany strednej triedy prémiových značiek už pomaly rezignovali na osemvalcové motory. Ak ich aj v ponuke nájdeme, tak len v maximálne športových prevedeniach. Štandardom sa stali preplňované šesťvalce, no aj tie budú musieť postupne ustúpiť prísnej emisnej politike. Pre priaznivcov starých čias ostanú v ponuke len autá z druhej ruky.
V zámorí však výrobcovia ešte nerezignovali a stále prinášajú aj verzie modelov s objemnými agregátmi. Príkladom je aj Lexus IS 500 F Sport Performance, pod ktorého kapotou bude pracovať atmosférický vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom päť litrov. Výkon 357 kW (479 k) a krútiaci moment 536 Nm bude prenášať výlučne na zadnú nápravu osemstupňová automatická prevodovka.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h tak prebehne za 4,5 sekundy. Nejde o rekord v triede, no Lexus tvrdí, že táto verzia nemá vynikať technickými parametrami, ale vyrovnaným a uhladeným prejavom, ktorý bude vo vodičovi vzbudzovať dôveru. Prispieť k tomu majú aj ďalšie vylepšenia oproti štandardnej verzii akými sú samosvorný diferenciál Torsen alebo tlmiče zadnej nápravy od Yamahy.

Napriek tomu, že štandardom v Lexuse IS je 3,5-litrový šesťvalec, verzia s osemvalcom je ťažšia len o 65 kilogramov. Prispievajú k tomu aj odľahčené devätnásťpalcové disky kolies Enkei, ktoré zlepšujú aj vzhľad auta pri pohľade zboku. Vzadu nechýbajú štyri koncovky výfukového potrubia. Svetlá vpredu aj vzadu dostali matné pozadie.
Z hľadiska výbavy sa na palube nachádza kompletná paleta asistenčných systémov a komfortných prvkov. Športová atmosféru dodáva interiéru čierne čalúnenie aj čierne podsvietenie digitálneho prístrojového štítu. Bohužiaľ, ako sme spomínali v úvode, Lexus IS 500 F Sport Performance je určený len pre americký trh. Je však len otázkou času, keď budú podobné verzie emisnou príťažou aj tam.