Lexus IS 500 F Sport Performance: Sen puristov v japonskom šate. No len v USA

V dobe neustále sa sprísňujúcich emisných pravidiel prichádza verzia sedanu ako z ríše snov. Atmosférický vidlicový osemvalec bez turba však v Európe nemá šancu.

08.03.2021 10:00
Lexus IS 500 F Sport Performance prvni 04 Foto:
Pod kapotou Lexusu IS 500 F Sport Performance bude pracovať atmosférický vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom päť litrov.
debata

Sedany strednej triedy prémiových značiek už pomaly rezignovali na osemvalcové motory. Ak ich aj v ponuke nájdeme, tak len v maximálne športových prevedeniach. Štandardom sa stali preplňované šesťvalce, no aj tie budú musieť postupne ustúpiť prísnej emisnej politike. Pre priaznivcov starých čias ostanú v ponuke len autá z druhej ruky.

Lexus IS 500 F Sport Performance
Lexus IS 500 F Sport Performance
+6Lexus IS 500 F Sport Performance

V zámorí však výrobcovia ešte nerezignovali a stále prinášajú aj verzie modelov s objemnými agregátmi. Príkladom je aj Lexus IS 500 F Sport Performance, pod ktorého kapotou bude pracovať atmosférický vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom päť litrov. Výkon 357 kW (479 k) a krútiaci moment 536 Nm bude prenášať výlučne na zadnú nápravu osemstupňová automatická prevodovka.

Vzadu nechýbajú štyri koncovky výfukového... Foto: Lexus
Lexus IS 500 F Sport Performance prvni 06 Vzadu nechýbajú štyri koncovky výfukového potrubia.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h tak prebehne za 4,5 sekundy. Nejde o rekord v triede, no Lexus tvrdí, že táto verzia nemá vynikať technickými parametrami, ale vyrovnaným a uhladeným prejavom, ktorý bude vo vodičovi vzbudzovať dôveru. Prispieť k tomu majú aj ďalšie vylepšenia oproti štandardnej verzii akými sú samosvorný diferenciál Torsen alebo tlmiče zadnej nápravy od Yamahy.

Športová atmosféru dodáva interiéru čierne... Foto: Lexus
Lexus IS 500 F Sport Performance prvni 14 Športová atmosféru dodáva interiéru čierne čalúnenie.

Napriek tomu, že štandardom v Lexuse IS je 3,5-litrový šesťvalec, verzia s osemvalcom je ťažšia len o 65 kilogramov. Prispievajú k tomu aj odľahčené devätnásťpalcové disky kolies Enkei, ktoré zlepšujú aj vzhľad auta pri pohľade zboku. Vzadu nechýbajú štyri koncovky výfukového potrubia. Svetlá vpredu aj vzadu dostali matné pozadie.

Z hľadiska výbavy sa na palube nachádza kompletná paleta asistenčných systémov a komfortných prvkov. Športová atmosféru dodáva interiéru čierne čalúnenie aj čierne podsvietenie digitálneho prístrojového štítu. Bohužiaľ, ako sme spomínali v úvode, Lexus IS 500 F Sport Performance je určený len pre americký trh. Je však len otázkou času, keď budú podobné verzie emisnou príťažou aj tam.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #osemvalec #sedan #Lexus #Lexus IS #V8 #Lexus IS 500 F
Články podľa značiek