Fanúšikom pretekov Formuly 1 jeden netreba Gordona Murraya predstavovať. Geniálny konštruktér a dizajnér svojou invenciou nezmazateľne ovplyvnil celé odvetvie motoristického športu. Podobné superlatívy možno použiť aj v súvislosti s rakúskym jazdcom Nikim Laudom, ktorý zomrel v máji roku 2019. Ich kariéry sa v roku 1978 dostali do popredia vďaka veľkej cene vo švédskom Anderstorp.
Práve vtedy sa do kokpitu monopostu Brabham BT46B z dielne Gordona Murraya posadil Niki Lauda a veľkú cenu vyhral s náskokom 34 sekúnd. Čím bolo toto víťazstvo také výnimočné? Brabham bol totiž aerodynamicky prepracovaný a Murray umiestnil do zadnej časti ventilátor, ktorý vysával spod vozidla vzduch, čo mu dodávalo nevídaný prítlak. Odvtedy sa tento v prvok v pretekoch neobjavil, no Gordon Murray dokázal svoje kvality.
Po odchode z pretekárskeho športu sa juhoafrický konštruktér a dizajnér zameral na civilnú sféru a navrhol pravdepodobne v tej dobe najlepšie auto do bežnej premávky, aké sa kedy dočkalo sériovej výroby. Reč je o McLarene F1, ktorý okrem famózneho atmosférického dvanásťvalca spojeného s manuálnou prevodovkou a tromi miestami na sedenie v konfigurácii 1+2 ohúril svet ako v tej dobe najrýchlejšie sériovo vyrábané auto planéty.
Odvtedy uplynulo takmer tridsať rokov a Gordon Murray len nedávno predstavil svetu vlastnú automobilovú značku Gordon Murray Automotive. Jeho cieľom bolo zostrojiť dokonalé analógové auto, ktoré ukončí éru spaľovacích motorov. Výsledkom je model T.50, ktorý vznikne v stokusovej sérii.
Tam sa však aktivity automobilky nekončia. Po dovŕšení výroby „základného“ modelu príde na rad 25-kusová limitovaná edícia okruhového špeciálu nesúca meno Nikiho Laudu. Tá si okrem už i tak fascinujúcich parametrov polepší hneď v niekoľkých smeroch. Agregát modelu T.50 bude dosahovať výkon 494 kW (663 k) a celé auto bude vážiť 986 kg. T.50s Niki Lauda bude mať výkon 548 kW (735 k) a jeho hmotnosť sa zníži na 852 kg.

Karoséria podstúpi zásadné zmeny. Svetlá výška sa vpredu zníži o 87 mm a vzadu o 116 mm. V prednej časti pribudne splitter pripomínajúci McLaren F1 a vzadu bude vynikať 1 784 mm široký spojler a výraznejší difúzor s dvomi koncovkami výfukového potrubia. Napriek tomu bude zozadu pútať najväčšiu pozornosť spomínaný ventilátor. Zboku podčiarkne okruhové zameranie obrovská plutva nesúca meno rakúskeho pilota F1.

Vo vnútri nastala podstatná zmena, ktorou je odstránenie pravého zadného sedadla, namiesto ktorého bude namontovaný hasiaci systém. Presunutý bude aj vertikálny ovládací panel. Cena, vrátane príslušenstva ako prístrojov na výmenu pneumatík a dopĺňanie paliva, je astronomických 3 500 000 eur.