Hyundai Bayon: Tento crossover vznikol len pre Európu. Vychádza z i20

Nový najmenší člen kórejskej rodiny SUV má základ v Hyundai i20. Prerastá ho však rozmermi aj priestorom. V kufri ponúkne až 411 litrov pre batožiny a pod prednou kapotou mild-hybridnú technológiu.

03.03.2021 10:00
Bayon je síce odvodený od Hyundaia i20, no má... Foto: Hyundai
Hyundai Bayon - 2021 Bayon je síce odvodený od Hyundaia i20, no má plne autonómny dizajn a rozmery. Prináša všetky výhody mestských crossoverov vrátane väčšej svetlej výšky a lepšie chráneného podvozka.

Záujem o SUV a crossovery neutícha. Platí to aj pre rýchlo rastúci segment triedy B, kde úraduje napríklad VW T-Cross, Seat Arona, Renault Captur alebo Peugeot 2008. A tak sa nemožno čudovať, že z tohto koláča si chce odhryznúť aj kórejský Hyundai. V lavíne siedmich noviniek, ktoré predstavil v uplynulých dvanástich mesiacoch tak pokračuje práve malým SUV Bayon, ktoré sa postaví pod Konu. Ako inak, jeho základom je nová generácia Hyundaiu i20, od ktorého preberá platformu, motory, infotainment aj asistenčné systémy. Rozmery a dizajn sú však plne autonómne. Zostal len rázvor náprav s hodnotou 2 580 mm.

Z profilu zaujmú efektné prelisy, klinovitý... Foto: Hyundai
Hyundai Bayon - 2021 Z profilu zaujmú efektné prelisy, klinovitý profil či šípový tvar zadného stĺpika. Dizajn možno osviežiť kontrastnou čiernou strechou.

Bayon, pomenovaný po baskickom meste Bayonne, ktoré je obľúbenou turistickou destináciou, má na dĺžku 4 180, na šírku 1 775 a na výšku 1 490 mm. V porovnaní s i20 je teda až o 140 mm dlhší, o 25 širší a o 40 vyšší. Robustný, ale úhľadný dizajn zaujme trojdielnymi prednými svetlami. Tie úzke denné nadväzujú na štrbinu pod kapotou. Stretávacie a diaľkové svetlá sú zas umiestnené v otvoroch pre prívod vzduchu. Masívna čierna maska sa rozširuje smerom nadol, čím vytvára stabilný postoj. Z profilu zas Bayon zaujme nápadnými prelismi a šípovitými stĺpikmi C. Zadné svetlá majú tvar bumerangu a sú spojené diódovou lištou.

Zadné svetlá majú tvar bumerangu a sú spojené... Foto: Hyundai
Hyundai Bayon - 2021 Zadné svetlá majú tvar bumerangu a sú spojené lištou.

K svetu SUV sa Bayon hlási chráničmi nárazníkov a väčšou svetlou výškou 182 mm. Kolesá môžu mať priemer od 15 do 17 palcov. Na výber bude deväť farieb lakov karosérie vrátane nového zeleného Mangrove Green. K niektorým si možno objednať kontrastnú čiernu strechu Phantom Black, ktorá ešte viac zvýrazní dizajnové línie Bayonu. V interiéri je spojitosť s i20 oveľa výraznejšia. Bayon z neho totiž preberá kompletnú palubnú dosku s dvojicou 10,25-palcových displejov alebo so základným centrálnym displejom Display Audi s uhlopriečkou osem palcov. Konektivitu zabezpečujú rozhrania Apple CarPlay a Android či tri USB porty. Systém Hyundai Bluelink umožňuje vzdialený prístup k údajom vozidla, zistenie jeho polohy či kontrolu servisu.

Infotainment môže obsahovať až dva... Foto: Hyundai
Hyundai Bayon - 2021 Infotainment môže obsahovať až dva 10,25-palcové displeje. Sympatické je, že napriek tomu Hyundai zachoval samostatný panel klimatizácie. Vrcholová verzia Bluelink umožňuje diaľkové spojenie s vozidlom.

Nechýba ani špičkové audio Bose a plejáda asistenčných systémov. Autonómne brzdy registrujú autá, chodcov aj cyklistov. Bayon má tiež udržiavanie v jazdnom prúde, sledovanie slepých uhlov zrkadiel a adaptívny tempomat, ktorý upravuje rýchlosť na základe dopravných značiek a dát navigácie. Raritou v tejto triede je upozornenie na prítomnosť detí na zadných sedadlách. Posádka má mať pritom k dispozícii podstatne viac miesta ako v i20. Hyundai to dokumentuje priestorom 1 072 mm pre nohy predných cestujúcich a 882 milimetrami pre posádku sediacu na zadných sedadlách. Vychytávkou sú polohovateľné zadné operadlá. Aj vďaka nim dokáže Bayon ponúknuť v kufri 411 litrov pre batožiny, čo je o 60 litrov viac v porovnaní s i20.

Pod zadným vekom  je až 411 litrov pre... Foto: Hyundai
Hyundai Bayon - 2021 Pod zadným vekom je až 411 litrov pre batožiny, to je o 60 viac v porovnaní s i20.

Pod kapotou preberá Bayon benzínové motory Kappa z i20. Základ tvorí dnes už vzácny atmosférický 4-valec 1,2 MPi (62 kW) spojený s 5-stupňovým manuálom. Zvyšok portfólia patrí preplňovaným 3-valcom 1,0 T-GDi s výkonom 73,5 alebo 88 kW. Pre obe verzie sú okrem 6-stupňových prevodoviek pripravené 7-stupňové dvojspojkové prevodovky 7-DCT. A nielen to. Súčasťou výkonnejšieho motora je mild-hybridná sústava so 48 V štartérom-generátorom. Pri slabšej verzii je šetriaca technológia za príplatok. A čo je zaujímavé, mild-hybrid možno spojiť s manuálnou prevodovkou. Nejde však o obyčajnú „skriňu“, ale o inteligentnú prevodovku iMT s elektronicky ovládanou spojkou. Vďaka nej môžu mild-hybridy „plachtiť“ s vypnutým motorom aj pri zaradenom rýchlostnom stupni, čo znižuje spotrebu a emisie. Novinka Hyundaia by s mala na trhu objaviť v júni.

Rozmery, objemy

Model Bayon i20
Dĺžka (mm) 4 180 4 140
Šírka (mm) 1 775 1 750  
Výška (mm) 1 490 1 450  
Rázvor (mm) 2 580 2 580  
Svetlá výška (mm) 183  
Objem kufra (l) 411 – 1205 351  

Technické údaje

Motor 1.2 MPi 1.0 T-GDi 1.0 T-GDi Mild-hybrid 1.0 T-GDi Mild-hybrid
Zdvihový objem (ccm) 1 197 998 998 998
Počet valcov/ventilov 4/16 3/12 3/12 3/12
Max. výkon (kW/ot.) 61,8/6000 73,5/6000 73,5/6000 88/6000
Krútiaci moment (N. m/ot.) 118/4000 172/1500 172/1500 200/2000
Prevodovka 5M 6M/7DCT 6M/7DCT 6M/7DCT
0–100 km/h (s) 13,5 10,7/11,7 10,7/11,7 10,4/10,4
Max. rýchlosť (km/h) 165 183/180 183/180 185/185
Hyundai
		Bayon - 2021
Hyundai
		Bayon - 2021
+13Hyundai Bayon - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #Hyundai Bayon #Hyundai
Články podľa značiek