Záujem o SUV a crossovery neutícha. Platí to aj pre rýchlo rastúci segment triedy B, kde úraduje napríklad VW T-Cross, Seat Arona, Renault Captur alebo Peugeot 2008. A tak sa nemožno čudovať, že z tohto koláča si chce odhryznúť aj kórejský Hyundai. V lavíne siedmich noviniek, ktoré predstavil v uplynulých dvanástich mesiacoch tak pokračuje práve malým SUV Bayon, ktoré sa postaví pod Konu. Ako inak, jeho základom je nová generácia Hyundaiu i20, od ktorého preberá platformu, motory, infotainment aj asistenčné systémy. Rozmery a dizajn sú však plne autonómne. Zostal len rázvor náprav s hodnotou 2 580 mm.
Bayon, pomenovaný po baskickom meste Bayonne, ktoré je obľúbenou turistickou destináciou, má na dĺžku 4 180, na šírku 1 775 a na výšku 1 490 mm. V porovnaní s i20 je teda až o 140 mm dlhší, o 25 širší a o 40 vyšší. Robustný, ale úhľadný dizajn zaujme trojdielnymi prednými svetlami. Tie úzke denné nadväzujú na štrbinu pod kapotou. Stretávacie a diaľkové svetlá sú zas umiestnené v otvoroch pre prívod vzduchu. Masívna čierna maska sa rozširuje smerom nadol, čím vytvára stabilný postoj. Z profilu zas Bayon zaujme nápadnými prelismi a šípovitými stĺpikmi C. Zadné svetlá majú tvar bumerangu a sú spojené diódovou lištou.
K svetu SUV sa Bayon hlási chráničmi nárazníkov a väčšou svetlou výškou 182 mm. Kolesá môžu mať priemer od 15 do 17 palcov. Na výber bude deväť farieb lakov karosérie vrátane nového zeleného Mangrove Green. K niektorým si možno objednať kontrastnú čiernu strechu Phantom Black, ktorá ešte viac zvýrazní dizajnové línie Bayonu. V interiéri je spojitosť s i20 oveľa výraznejšia. Bayon z neho totiž preberá kompletnú palubnú dosku s dvojicou 10,25-palcových displejov alebo so základným centrálnym displejom Display Audi s uhlopriečkou osem palcov. Konektivitu zabezpečujú rozhrania Apple CarPlay a Android či tri USB porty. Systém Hyundai Bluelink umožňuje vzdialený prístup k údajom vozidla, zistenie jeho polohy či kontrolu servisu.
Nechýba ani špičkové audio Bose a plejáda asistenčných systémov. Autonómne brzdy registrujú autá, chodcov aj cyklistov. Bayon má tiež udržiavanie v jazdnom prúde, sledovanie slepých uhlov zrkadiel a adaptívny tempomat, ktorý upravuje rýchlosť na základe dopravných značiek a dát navigácie. Raritou v tejto triede je upozornenie na prítomnosť detí na zadných sedadlách. Posádka má mať pritom k dispozícii podstatne viac miesta ako v i20. Hyundai to dokumentuje priestorom 1 072 mm pre nohy predných cestujúcich a 882 milimetrami pre posádku sediacu na zadných sedadlách. Vychytávkou sú polohovateľné zadné operadlá. Aj vďaka nim dokáže Bayon ponúknuť v kufri 411 litrov pre batožiny, čo je o 60 litrov viac v porovnaní s i20.
Pod kapotou preberá Bayon benzínové motory Kappa z i20. Základ tvorí dnes už vzácny atmosférický 4-valec 1,2 MPi (62 kW) spojený s 5-stupňovým manuálom. Zvyšok portfólia patrí preplňovaným 3-valcom 1,0 T-GDi s výkonom 73,5 alebo 88 kW. Pre obe verzie sú okrem 6-stupňových prevodoviek pripravené 7-stupňové dvojspojkové prevodovky 7-DCT. A nielen to. Súčasťou výkonnejšieho motora je mild-hybridná sústava so 48 V štartérom-generátorom. Pri slabšej verzii je šetriaca technológia za príplatok. A čo je zaujímavé, mild-hybrid možno spojiť s manuálnou prevodovkou. Nejde však o obyčajnú „skriňu“, ale o inteligentnú prevodovku iMT s elektronicky ovládanou spojkou. Vďaka nej môžu mild-hybridy „plachtiť“ s vypnutým motorom aj pri zaradenom rýchlostnom stupni, čo znižuje spotrebu a emisie. Novinka Hyundaia by s mala na trhu objaviť v júni.
Rozmery, objemy
Model | Bayon | i20 | |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 180 | 4 140 | |
Šírka (mm) | 1 775 | 1 750 | |
Výška (mm) | 1 490 | 1 450 | |
Rázvor (mm) | 2 580 | 2 580 | |
Svetlá výška (mm) | 183 | – | |
Objem kufra (l) | 411 – 1205 | 351 |
Technické údaje
Motor | 1.2 MPi | 1.0 T-GDi | 1.0 T-GDi Mild-hybrid | 1.0 T-GDi Mild-hybrid |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 197 | 998 | 998 | 998 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 3/12 | 3/12 | 3/12 |
Max. výkon (kW/ot.) | 61,8/6000 | 73,5/6000 | 73,5/6000 | 88/6000 |
Krútiaci moment (N. m/ot.) | 118/4000 | 172/1500 | 172/1500 | 200/2000 |
Prevodovka | 5M | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 6M/7DCT |
0–100 km/h (s) | 13,5 | 10,7/11,7 | 10,7/11,7 | 10,4/10,4 |
Max. rýchlosť (km/h) | 165 | 183/180 | 183/180 | 185/185 |