Aj Volvo patrí medzi automobilky so silným zastúpením SUV. Od kompaktného XC40 cez XC60 až po vlajkovú loď XC90. Na počudovanie však nikdy nezaútočilo v segmente stále populárnejších SUV-kupé. Pritom jeho rivali, ako BMW, Mercedes-Benz a Audi na tomto poli operujú už niekoľko rokov. To sa však práve mení. Volvo totiž predstavuje novinku C40 Recharge. Ako naznačuje číslovka, jeho základom je XC40, presnejšie elektrické XC40 Recharge, pretože premiérové SUV-kupé je súčasťou stratégie Volva presedlať do roku 2030 výlučne na elektromobily. Na rozdiel od svojho konvenčného súrodenca, ktorý je v ponuke aj s benzínovými a naftovými motormi, s iným ako elektrickým pohonom neráta.
Technologicky to nie je problém, pretože novinka stojí na multienergetickej platforme CMA (Compact Modular Architecture), ktorá bola od počiatku vyvíjaná aj pre zástavbu veľkého paketu batérií a dvoch elektromotorov. Od XC40 Recharge sa C40 Recharge, odkazujúce na slávny hatchback C30, vyrábaný v rokoch 2006 až 2013, líši najmä dizajnom. Nejde len o nižší a splývavý profil kabíny. Rozdiely nájdeme aj v dizajne nárazníkov, zaslepenej masky či zadných svetiel, ktoré pôsobia oveľa dynamickejšie. Odlišná je tiež ponuka diskov kolies. V interiéri nájdeme palubnú dosku z XC40, vrátane najnovšej generácie infotainmentu, vyvinutého so spoločnosťou Google, založenom na operačnom systéme Android.
To umožňuje neustále pripojenie k internetu a využívanie aplikácií ako Goole Maps, Google Assistant alebo Google Play Store. Samozrejmosťou budú aktualizácie softvéru na diaľku, vďaka ktorým Volvo sľubuje neustále vylepšovanie funkcií vozidla a dokonca aj dojazdu. Ten má byť vďaka batériám s kapacitou 78 kWh približne 420 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. O technických parametroch Volvo zatiaľ mlčí, no vychádzať môžeme zo sesterského XC40 Recharge. Takže o pohon sa postarajú dva elektromotory s výkonom 152 kW, čo znamená, že k obom nápravám putuje výsledných 304 kW. Vďaka nim bude elektrické SUV-kupé zrýchľovať na stovku za atraktívnych 4,9 sekundy.
Maximálna rýchlosť 180 km/h ladí s novou bezpečnostnou politikou švédskej automobilky, ktorá vyhlásila, že rýchlejšie jej nové autá jazdiť nebudú. Na rýchlonabíjacej stanici s výkonom 150 kW sa majú batérie dobiť na 80 % kapacity za 40 minút. Volvo C40 Recharge by si malo zachovať aj výhody dvoch batožinových priestorov. Objem zadného nepoznáme, no pod prednou kapotou by malo byť 30 litrov. Novinku bude Volvo vyrábať na linkách holandského závodu v Gente, kde montujú aj XC40 či čínske Lynk & Co. 01 a 05, postavené na spoločnej platforme. K zákazníkom sa C40 Recharge dostane na jeseň, no len prostredníctvom predaja cez internet.
Spolu s vozidlom dostanú majitelia aj balík starostlivosti, ktorý obsahuje položky ako servis, záruku, pomoc na ceste či poistenie a možnosti domáceho nabíjania.