Štvrtá generácia Octavie prichádza na čínsky trh takmer rok po Európe. Čakať sa však oplatilo. Číňania totiž dostanú verziu, ktorá ponúkne viac miesta a imidž športovej Octavie RS.
Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Pro - 2021 Čínska Octavia štvrtej generácie dostala štandardne nárazníky inšpirované ostrou verziou RS, vrátane čiernej strechy.
Čína je dosť dôležitá na to, aby automobilky upravili svoje modely podľa chuti tamojších zákazníkov. Robí to aj Škoda a už niekoľko rokov. Spomeňme si na predĺženú verziu Yeti či na predĺžený Karoq. Túto istú receptúru teraz uplatní pri štvrtej generácii Octavie, ktorá je jej najpredávanejším modelom a ktorá sa práve chystá na čínsky trh. Rozmermi bude pripomínať skôr Superb, pretože na rázvore pribudne 44 mm a na celkovej dĺžke až 64. Keď si to zhrnieme, na dĺžku bude mať 4 753 mm, o 78 mm viac ako Octavia tretej generácie. To znamená aj väčší interiér a ešte väčší batožinový priestor.
Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Pro - 2021 V kabíne používa Octavia Pro trojramenný volant, podobne ako Octavia RS v Európe. Na infotainmente a digitalizácii sa nešetrilo. Novinkou sú napríklad aj ventilované predné sedadlá.
A čo viac, čínskej Octavii naordinovala Škoda tuning v štýle Octavie RS. Presne z nej si „požičala“ predný a zadný nárazník, ako aj čiernu strechu. Nechýbajú ani diódové svetlá s čiernym pozadím či 18-palcové športové disky kolies. Kabína je vybavená 3-ramenným volantom, ktorý opäť odkazuje na Octaviu RS, a okrem digitálneho prístrojového panela s uhlopriečkou 10,2 palca aj 12-palcovým infotainmentom a na prianie head-up displejom. Sedadlá budú nielen vyhrievané, ale aj ventilované, a zadné veko ovládané elektricky. Škoda tiež nasadila kompletný balík asistenčných systémov.
Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Pro - 2021 Najvýznamnejšou zmenou je predĺženie rázvoru náprav o 44 mm a celkovej dĺžky o 64 mm.
Jediný prvok, kde bude čínska Octavia zaostávať za tou európskou, sa skrýva pod kapotou. Využije totiž starší 4-valec 1,4 TSI s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 250 Nm, zato už v spojení s novšou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG s elektronickým voličom. Naopak, čínskym zákazníkom môžeme závidieť štandardne dodávané viacprvkové zavesenie zadných kolies. Na novej Octavii Škode mimoriadne záleží, minulý rok išli totiž predaje českej značky na tomto kľúčovom trhu prudko dole a situácia sa nezlepšila ani začiatkom toho súčasného. Aby ale Škoda neriskovala, v ponuke ponechá aj lacnejšiu tretiu generáciu.