Mercedes-Benz, presnejšie Mercedes-AMG opäť pripomína blížiacu sa premiéru novej generácie Mercedesu-Benz SL. Je to dobrá správa, pretože i keď tento model patrí k zlatému stuttgartskému fondu, jeho osud nebol ružový. Automobilka škrtá, kde sa dá, a tak musia malosériové autá z kola von. Príkladom sú škrty Mercedesu-Benz S Coupé a S Cabriolet, ktoré už nástupcov nedostanú. SL, ktorého korene siahajú až k legendárnej „čajke“, teda „gullwingu“ 300 SL z roku 1952, však áno. Doslova ho zachráni divízia AMG. Tá po prvýkrát v histórii vzala celý projekt pod vlastné krídla. Dôvod? Nové SL postaví na platforme MSA (Modular Sports Architecture) druhej generácie kupé AMG GT.
Tým sa znížia vývojové náklady, no zároveň sa vďaka tomu SL vráti k tej najrýdzejšej tradícii. Nová platforma totiž znamená príchod architektúry „transaxle“ s motorom vpredu a prevodovkou pri zadnej náprave. Perfektné rozloženie hmotnosti bude mať blahodarný vplyv na jazdné vlastnosti. A navyše, nové SL podstúpi radikálnu odtučňovaciu kúru. Po dvoch predchádzajúcich generáciách sa konečne zbaví ťažkej výklopnej strechy z pevných materiálov. Nahradí ju skladné a ľahké plátno. To prospeje nielen dynamike a emisiám, ale aj dizajnu. Interiér bude môcť byť, tak ako sa na roadster patrí, posunutý viac dozadu, čo predĺži prednú kapotu.
Stuttgartská automobilka tiež definitívne potvrdila, že šiesta generácia SL dostane štyri sedadlá v konfigurácii 2 + 2. To je ďalšia zásadná zmena. Tá súčasná je totiž výlučne dvojmiestna. Má to logiku. V ponuke má zaplátať dieru po triede S Cabrio. Štvormiestna kabína by tiež SL jasne vyhranila oproti dvojmiestnemu roadsteru AMG GT. Pod kapotou sa má objaviť 6– a 8-valcový mild-hybrid, ale aj 8-valcový plug-in hybrid. A nielen to, SL bude môcť po prvýkrát v histórii počítať s pohonom oboch náprav. Novinka je dnes vo finálnom štádiu vývoja, čo jasne dokumentujú snímky zamaskovaných prototypov v testovacom centre Immendingen aj na mrazivých cestách vo Švédsku.
SL ešte čaká finálne „doladenie“ na referenčnom okruhu Nürburgring. Kedy sériový model uvidíme, ešte Stuttgart neprezradil. Dlho by to ale byť nemalo. Sezóna kabrioletov, či v tomto prípade skôr roadsterov, sa rýchlo blíži.