Škoda Octavia Pro: Čínsky ‘Superb RS‘ je odhalený. Zákazníkov by si našiel aj tu

Škoda konečne predstavila dlho avizovanú čínsku verziu novej Octavie. Prináša dizajn v štýle RS a miesta toľko, že dýcha na krk aj Superbu. Škoda, že v Európe s ňou automobilka neráta.

18.03.2021 10:00
debata
Čínska Octavia Pro má nielen imidž Octavie RS,... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Pro - 2021 Čínska Octavia Pro má nielen imidž Octavie RS, ale je aj výrazne dlhšia.

Škoda už dlhšie avizuje príchod čínskej verzie Octavie. Ukázala nám napríklad prvé oficiálne skice. Už vtedy bolo jasné, že na nej nešetrila. Octavia je totiž nielen európskym, ale aj čínskym bestsellerom značky. Z celkovo 6,8 milióna predaných Octavií skončilo v Číne 1,4 milióna kusov. Dnes má v ríši stredu opäť pritiahnuť pozornosť. O to viac, že automobilke vlani drasticky klesli predaje. Za Čínskym múrom predala len 150 000 áut, čo je medziročný prepad o 46 %. Môže za to nielen koronakríza, ale aj príchod lacnej čínskej značky koncernu Volkswagen. Nová Jetta jednoducho Škode vzala vietor z plachiet.

Na rázvore Octavie Pro pribudlo 44 mm a na... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Pro - 2021 Na rázvore Octavie Pro pribudlo 44 mm a na celkovej dĺžke 64. Je približne len o 11 cm kratšia ako vrcholový Superb.

Pochopiteľne, dotklo sa to aj Octavie. Kým v roku 2016 predala Škoda v Číne fantastických 160 000 Octavii, vlani to bolo len 33 000. Práve nová Octavia má vrátiť všetko do starých dobrých koľají. Má sa z nej stať doslova hit. Aj preto je zásadne iná, ako tá európska, čo deklaruje názvom Octavia Pro. Ušili ju na mieru čínskemu publiku, ktoré miluje veľké autá. A tak je Octavia Pro o 64 mm dlhšia, pričom na rázvore pribudlo 44 milimetrov. Celkovou dĺžkou 4 753 a rázvorom 2 730 mm už naozaj nemá ďaleko od Superbu. V oboch parametroch naň stráca len približne 11 cm. Asi si viete predstaviť, koľko miesta, najmä pre zadných cestujúcich, ponúka.

V infotainmente a konektivite nerobí Octavia... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Pro - 2021 V infotainmente a konektivite nerobí Octavia Pro kompromisy. Má digitálny kokpit aj 12-palcovú dotykovú obrazovku.

Okrem toho dostala vyslovene športový „body kit“. Ten sa inšpiroval priamo európskou Octaviou RS. Z nej pochádzajú nárazníky s väčšími otvormi pre prívod chladiaceho vzduchu, plástový výplet aj tmavé pozadie LED reflektorov. Navyše tu máme sériové 18-palcové disky kolies, čiernu strechu, dva falošné výfuky aj červený reflexný pás, ktorý sa tiahne celou šírkou zadného nárazníka. Z Octavie RS pochádza trojramenný volant. Okrem neho nájdu zákazníci v kabíne vrcholovú verziu Infotainmentu s digitálnym kokpitom a 12-palcovou dotykovou obrazovkou. Čínska Octavia bude chudobnejšia len pod kapotou.

Na zadných sedadlách je o 44 mm viac miesta na... Foto: Škoda-Auto
Škoda Octavia Pro - 2021 Na zadných sedadlách je o 44 mm viac miesta na nohy.
Škoda ponúkne Octaviu Pro v Číne s jediným motorom – osvedčeným 4-valcom 1,4 TSI s výkonom 110 kW, ktorý je spojený so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Octaviu Pro bude Škoda vyrábať v závode Volkswagenu v Šanghaji výlučne pre tamojší trh. S jej exportom do iných regiónov nepočíta. Aby však automobilka neriskovala, v čínskej ponuke necháva naďalej Octaviu tretej generácie. Tá bude, samozrejme, lacnejšia. Dokonca lacnejšia, ako bola doteraz. Uvidíme, či táto stratégia zaberie na klesajúci odbyt Škody v Číne. Urobila pre to naozaj všetko. Len škoda, že európski zákazníci ostanú o predĺženú Octaviu ochudobnení.
Škoda Octavia Pro - 2021
Škoda Octavia Pro - 2021
+9Škoda Octavia Pro - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Čína #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Octavia #Škoda Octavia Pro
Články podľa značiek