Peugeot 308: Nová generácia dostane dva hybridy, no naftu nezradila!

19.03.2021 09:00

Peugeot tiež postupne prechádza k elektromobilite, no vďaka multienergetickej platforme EMP2 dáva zákazníkom stále na výber, či chcú jazdiť na benzín, naftu alebo elektrinu.

Nová tristoosmička dala prednosť evolúcii....
Nová tristoosmička dala prednosť evolúcii. Identifikovať ju však nie je ťažké. Najmä vďaka bezrámovej maske, novému logu a denným svetlám v tvare klov. Autor: Peugeot

Aktuálnu generáciu tristoosmičky predstavil Peugeot v roku 2013. Takže na trhu je už neuveriteľných osem rokov. To je na model nižšej strednej triedy obdivuhodné. Napriek tomu sa na nezáujem zákazníkov s rastúcim vekom sťažovať nemohol. V Európe sa jeho ročné predaje, s výnimkou toho pandemického, pohybovali vždy nad úrovňou 150 000 kusov. Vrchol dosiahli registrácie v roku 2015, keď sa pre tento hatchback a kombi rozhodlo 213 000 zákazníkov. Pre francúzsku značku je Peugeot 308 napriek móde SUV a crossoverov stále jedným z kľúčových modelov. Aj preto prichádza s novou generáciou.

Postavená je na modernizovanej platforme EMP2, ktorá umožňuje zástavbu nízkoemisných technológií. Novinka veľmi pripomína svojho predchodcu, no v detailoch a proporciách sa posúva o krok vpred. Kým do dĺžky pribudlo 11 mm a na rázvore celých 55, strecha klesla k asfaltu o dva centimetre a kabína sa posunula mierne vzad. To pomohlo aerodynamike reprezentovanej koeficientom Cd 0,28. Napriek evolučnému dizajnu je nový Peugeot 308 jasne rozpoznateľný. Prichádza totiž po vzore modernizovaného SUV 3008 s bezrámovou maskou, ktorá akoby sa rozpíjala celou prednou časťou.

Do dĺžky pribudlo síce len 11 milimetrov, no na...
Do dĺžky pribudlo síce len 11 milimetrov, no na rázvore až 55. Zároveň je karoséria o 20 mm nižšia, čo prospelo aerodynamike. Autor: Peugeot

Završuje to grafika diódových alebo matricových svetiel s dennými diódami v tvare klov. Peugeot 308 je zároveň prvým modelom s novým logom značky. Výrazná hlava leva ukrýva radar potrebný pre asistenčné systémy. Úzke zadné svetlá s grafikou levích pazúrov spája čierna lišta, podobne ako na novom Peugeote 208 a 2008. Zákazníci budú mať na výber sedem lakov karosérie – zelený Olivine, biely Bianca, sivý Cumulus, čierny Nera, perleťový Pearlescent, modrý Vertigo a červený Elixir. Vďaka predĺženému rázvoru sľubuje Peugeot viac miesta v kabíne, najmä pre zadných cestujúcich. V kufri je teraz 412 litrov, ďalších 28 nájdete pod dvojitou podlahou a až 34 v kabíne. Po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii maximálnych 1 323 litrov. Len hybridy sú o 51 litrov skronejšie.

Vzadu sú svetlá prepojené čiernou lištou,...
Vzadu sú svetlá prepojené čiernou lištou, podobne ako na Peugeote 2008. Autor: Peugeot

Tristoosmička naďalej rozvíja koncept i-Cockpitu. Malý skosený dvojramenný volant s novou detekciou rúk kombinuje s vyššie umiestneným 10-palcovým prístrojovým panelom s 3D grafikou a viacerými režimami zobrazenia. Nechýba ani 10-palcový dotykový displej úplne nového infotainmentu i-Connect. S ikonami možno narábať podobne ako na displejoch smartfónov, čo znamená bohatú personalizáciu usporiadania funkcií. Obrazovka je umiestnená o čosi nižšie, čím vytvorila priestor pre prieduchy ventilácie. Pod ňou sa nachádza pás voľne konfigurovateľných kapacitných ovládačov pre vstup do hlavných vetiev menu. Samozrejmosťou je konektivita s externými zariadeniami aj diaľkové prepojenie s vozidlom.

Kabína využíva už tretiu generáciu iCockpitu....
Kabína využíva už tretiu generáciu iCockpitu. Malý volant kombinuje s 10-palcovým prístrojovým panelom s 3D zobrazením a 10-palcovým infotainmentom i-Connect. Autor: Peugeot

Na pocite vzdušnosti sa podieľa miniatúrny trojpolohový joistick automatickej prevodovky, kombinovaný s voličom jazdných režimov. To vytvorilo priestor pre dva roletkou prekryté držiaky nápojov. Luxusnú atmosféru dotvárajú kvalitné materiály, náladové osvetlenie a bohaté vybavenie. Dopriať si môžete elektricky ovládané masážne sedadlá, čalúnené kožou Nappa. Verzie GT sú navyše zušľachtené kontrastným prešívaním. Novinkou je vyhrievanie volantu a čelného okna. Špičkový zvuk zabezpečuje audio Focal Premium s 10 reproduktormi, subwooferom a 12-kanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom 690 wattov.

Multienergetická platforma umožňuje použiť...
Multienergetická platforma umožňuje použiť benzínové aj naftové motory a k tomu plug-in hybridnú sústavu. Novinka má až dve. S výkonom 132 alebo 162 kW. Autor: Peugeot

Zážitok zo zvuku by mal byť o to intenzívnejší, že Peugeot zapracoval na odhlučnení. Akustické sklá sa dostali aj do dverí. Pribudli tiež účinnejšie tesnenia a izolačné materiály. O bezpečnosť sa stará rozšírený balík asistenčných systémov, v ktorom pribudla napríklad asistencia pri zmene jazdného prúdu či inteligentný obmedzovač rýchlosti upravujúci rýchlosť v zákrutách na základe dát navigácie alebo na základe dopravného značenia. Monitoring slepých uhlov detekuje okoloidúce vozidlá až do vzdialenosti 75 metrov. Parkovací asistent zasa využíva štyri kamery.

Najväčšie zmeny sa však odohrali pod kapotou. Dobrou správou je, že tristoosmička nezanevrie na naftu. Ponúkne síce už len jediný dieselový motor, 4-valec 1,5 Blue HDi, no s výkonom až 96 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Spojený môže byť so 6-stupňovou manuálnou, alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Spoločnosť mu bude robiť benzínový 3-valec 1,2 PureTech v dvoch výkonových verziách – 81 alebo 96 kW. Pre slabší je vyhradený 6-stupňový manuál. A potom sú tu dve zásadné novinky. Peugeot 308 ponúkne totiž hneď dve plug-in hybridné sústavy. Obe spája 4-valec 1,6 PureTech, elektromotor s výkonom 81 kW a batéria s kapacitou 12,4 kWh.

Rozdiel je vo výkone spaľovacieho motora. Kým Hybrid 180 má výkon 110 kW vo verzii Hybrid 225 až 132 kW. Podľa toho sa systémový výkon dostal na 132, respektíve 162 kW. Môžeme odhadovať, že výkonnejší z plug-in hybridov bude vyhradený verzii GT. Oba hybridy sú štandardne kombinované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Peugeot 308 bude naďalej schádzať z výrobných liniek francúzskeho závodu v Mulhouse. K prvým zákazníkom sa má dostať v priebehu roka. Nákup bude možné uskutočniť aj cez internet pomocou platformy Peugeot Buy Online.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 367
Šírka (mm) 1 852
Výška (mm) 1 441
Rázvor náprav (mm) 2 675
Objem batožinového priestoru (l) 412 – 1 323 (Hybrid od 361 )
Prevádzková hmotnosť (kg) 1 254 – 1 444

Technické údaje

Motor 1,2 PureTech 1,2 PureTech 1,5 Blue HDi Hybrid 180 Hybrid 225
Počet valcov/ ventilov 3/12 3/12 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 199 1 199 1 499 1 598 1 598
Max. výkon (kW/ot.) 81/5 000 96/5 500 96/3 750 132/- 162/-
Max. krút. moment (Nm/ot.) 205/1 750 230/1 750 300/1 750 360/- 360/-
Prevodovka 6M 6M/8A 6M/8A 8A 8A
Peugeot
		308 - 2021
Peugeot 308
		- 2021
+22Peugeot 308 - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Peugeot 308 #Peugeot
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek