Aktuálnu generáciu tristoosmičky predstavil Peugeot v roku 2013. Takže na trhu je už neuveriteľných osem rokov. To je na model nižšej strednej triedy obdivuhodné. Napriek tomu sa na nezáujem zákazníkov s rastúcim vekom sťažovať nemohol. V Európe sa jeho ročné predaje, s výnimkou toho pandemického, pohybovali vždy nad úrovňou 150 000 kusov. Vrchol dosiahli registrácie v roku 2015, keď sa pre tento hatchback a kombi rozhodlo 213 000 zákazníkov. Pre francúzsku značku je Peugeot 308 napriek móde SUV a crossoverov stále jedným z kľúčových modelov. Aj preto prichádza s novou generáciou.
Postavená je na modernizovanej platforme EMP2, ktorá umožňuje zástavbu nízkoemisných technológií. Novinka veľmi pripomína svojho predchodcu, no v detailoch a proporciách sa posúva o krok vpred. Kým do dĺžky pribudlo 11 mm a na rázvore celých 55, strecha klesla k asfaltu o dva centimetre a kabína sa posunula mierne vzad. To pomohlo aerodynamike reprezentovanej koeficientom Cd 0,28. Napriek evolučnému dizajnu je nový Peugeot 308 jasne rozpoznateľný. Prichádza totiž po vzore modernizovaného SUV 3008 s bezrámovou maskou, ktorá akoby sa rozpíjala celou prednou časťou.
Završuje to grafika diódových alebo matricových svetiel s dennými diódami v tvare klov. Peugeot 308 je zároveň prvým modelom s novým logom značky. Výrazná hlava leva ukrýva radar potrebný pre asistenčné systémy. Úzke zadné svetlá s grafikou levích pazúrov spája čierna lišta, podobne ako na novom Peugeote 208 a 2008. Zákazníci budú mať na výber sedem lakov karosérie – zelený Olivine, biely Bianca, sivý Cumulus, čierny Nera, perleťový Pearlescent, modrý Vertigo a červený Elixir. Vďaka predĺženému rázvoru sľubuje Peugeot viac miesta v kabíne, najmä pre zadných cestujúcich. V kufri je teraz 412 litrov, ďalších 28 nájdete pod dvojitou podlahou a až 34 v kabíne. Po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii maximálnych 1 323 litrov. Len hybridy sú o 51 litrov skronejšie.
Tristoosmička naďalej rozvíja koncept i-Cockpitu. Malý skosený dvojramenný volant s novou detekciou rúk kombinuje s vyššie umiestneným 10-palcovým prístrojovým panelom s 3D grafikou a viacerými režimami zobrazenia. Nechýba ani 10-palcový dotykový displej úplne nového infotainmentu i-Connect. S ikonami možno narábať podobne ako na displejoch smartfónov, čo znamená bohatú personalizáciu usporiadania funkcií. Obrazovka je umiestnená o čosi nižšie, čím vytvorila priestor pre prieduchy ventilácie. Pod ňou sa nachádza pás voľne konfigurovateľných kapacitných ovládačov pre vstup do hlavných vetiev menu. Samozrejmosťou je konektivita s externými zariadeniami aj diaľkové prepojenie s vozidlom.
Na pocite vzdušnosti sa podieľa miniatúrny trojpolohový joistick automatickej prevodovky, kombinovaný s voličom jazdných režimov. To vytvorilo priestor pre dva roletkou prekryté držiaky nápojov. Luxusnú atmosféru dotvárajú kvalitné materiály, náladové osvetlenie a bohaté vybavenie. Dopriať si môžete elektricky ovládané masážne sedadlá, čalúnené kožou Nappa. Verzie GT sú navyše zušľachtené kontrastným prešívaním. Novinkou je vyhrievanie volantu a čelného okna. Špičkový zvuk zabezpečuje audio Focal Premium s 10 reproduktormi, subwooferom a 12-kanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom 690 wattov.
Zážitok zo zvuku by mal byť o to intenzívnejší, že Peugeot zapracoval na odhlučnení. Akustické sklá sa dostali aj do dverí. Pribudli tiež účinnejšie tesnenia a izolačné materiály. O bezpečnosť sa stará rozšírený balík asistenčných systémov, v ktorom pribudla napríklad asistencia pri zmene jazdného prúdu či inteligentný obmedzovač rýchlosti upravujúci rýchlosť v zákrutách na základe dát navigácie alebo na základe dopravného značenia. Monitoring slepých uhlov detekuje okoloidúce vozidlá až do vzdialenosti 75 metrov. Parkovací asistent zasa využíva štyri kamery.
Najväčšie zmeny sa však odohrali pod kapotou. Dobrou správou je, že tristoosmička nezanevrie na naftu. Ponúkne síce už len jediný dieselový motor, 4-valec 1,5 Blue HDi, no s výkonom až 96 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Spojený môže byť so 6-stupňovou manuálnou, alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Spoločnosť mu bude robiť benzínový 3-valec 1,2 PureTech v dvoch výkonových verziách – 81 alebo 96 kW. Pre slabší je vyhradený 6-stupňový manuál. A potom sú tu dve zásadné novinky. Peugeot 308 ponúkne totiž hneď dve plug-in hybridné sústavy. Obe spája 4-valec 1,6 PureTech, elektromotor s výkonom 81 kW a batéria s kapacitou 12,4 kWh.
Rozdiel je vo výkone spaľovacieho motora. Kým Hybrid 180 má výkon 110 kW vo verzii Hybrid 225 až 132 kW. Podľa toho sa systémový výkon dostal na 132, respektíve 162 kW. Môžeme odhadovať, že výkonnejší z plug-in hybridov bude vyhradený verzii GT. Oba hybridy sú štandardne kombinované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Peugeot 308 bude naďalej schádzať z výrobných liniek francúzskeho závodu v Mulhouse. K prvým zákazníkom sa má dostať v priebehu roka. Nákup bude možné uskutočniť aj cez internet pomocou platformy Peugeot Buy Online.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 367 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 852 |
Výška (mm) | 1 441 |
Rázvor náprav (mm) | 2 675 |
Objem batožinového priestoru (l) | 412 – 1 323 (Hybrid od 361 ) |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 254 – 1 444 |
Technické údaje
Motor | 1,2 PureTech | 1,2 PureTech | 1,5 Blue HDi | Hybrid 180 | Hybrid 225 |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ ventilov | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 199 | 1 199 | 1 499 | 1 598 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 81/5 000 | 96/5 500 | 96/3 750 | 132/- | 162/- |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 205/1 750 | 230/1 750 | 300/1 750 | 360/- | 360/- |
Prevodovka | 6M | 6M/8A | 6M/8A | 8A | 8A |