Inovatívny rad DS sa dočkal tretieho modelu. Po malom DS3 a päťdverovom hatchbacku D4, prichádza veľkoformátové DS5. To kombinuje štýl konceptu C-SportLounge s hybridným pohonom Hybrid4.
Je to prvý model Citroënu využívajúci naftovú hybridnú technológiu. Tá mu poskytuje výkon 147 kW/200 k a súčasne pohon všetkých kolies, keďže diesel (2.0 HDi 120 kW/163 k) poháňa tie predné a elektromotor (27 kW/37 k) zase zadné.
V mestskej premávke môže využívať bezemisný režim, na otvorenej ceste slúži elektromotor ako podporný pre účinnejšie zrýchľovanie. Kombinované emisie CO2 tak dosahujú iba 99 g/km.
Hybrid nebude jedinou pohonnou jednotkou, základnou motorizáciou je benzínový motor 1.6 THP s výkonom 115 kW/156 k a automatickou prevodovkou. Alternatívou je ten istý motor vyladený na 147 kW/200 k kombinovaný s manuálnou prevodovkou.
Medzi naftovými motormi bude základom 1.6 e-HDi s výkonom 82 kW/110 k. Najslabší turbodiesel bude používať systém Štart-Stop a robotizovanú prevodovku s možnosťou manuálneho radenia. Dvojlitrový motor 2.0 HDi s výkonom 120 kW (163 k) bude dodávaný aj s manuálnou aj s automatickou prevodovkou.
Dynamický exteriér mohli obdivovať už návštevníci šanghajského autosalónu pri debute DS5 v apríli tohto roka, teraz vo Frankfurte sa mohli aj Európania presvedčiť, že elegancia vozidla nebol len optický klam z fotografií. Plynulé línie, elegantný profil a veľké blatníky dopĺňajú 16 až 19-palcové kolesá.
Jednotlivé ozdobné prvky okamžite priraďujú auto do rodiny DS. Prehnane veľký otvor pre vstup vzduchu, masívne chrómovanie a svetelný podpis LED diódami. Chrómová šabľa vychádza zo svetlometu a končí až za čelným sklom pri A-stĺpiku. Vzadu vidno dve koncovky výfuku zabudované priamo do lesklej čiernej plochy nárazníka. Charakteristickým znakom je aj šesť svetlovodných pásov, ktoré ešte podčiarkujú už aj tak široké boky zadnej časti. Vidno, že Citroen sa nebojí experimentov ani novátorských dizajnových riešení. Niekedy sa už zdá, že je tých ozdôb a vlniek priveľa, ale dokopy to funguje veľmi harmonicky.
Charizmatický prejav pokračuje aj v kabíne. Široká stredová konzola, hlboký a šikmá športový posed, elegantné vyhotovenie palubnej dosky i volantu. Časť spínačov sa nachádza na stropnej konzole, čím miesto vodiča pripomína kokpit pilota. To ešte zvýrazňuje Head-Up displej zobrazujúci základné informácie na výsuvnom sklíčku. Žiaľ, projekcia priamo na čelné sklo, sa ešte v Citroene nekoná. Prístroje majú kombinované podsvietenie červeným a bielym svetlom.
Na širokom stredovom tuneli je otočný ovládač pre voľbu režimu pohonu: Auto, Sport, 4WD a Elektro. Čelné sklo je posunuté ďaleko dopredu, takže horná plocha palubnej dosky má prerastené rozmery. Medzi zdvojenými A-stĺpikmi sú trojuholníkové okienka takej veľkosti a sklonu, že sa dajú považovať za akési panoramatické predĺženie čelného skla. Tento fígeľ, ale v menšom, sa už objavil na malom Picasse. Nad hlavou pasažierov sa nachádzajú až tri strešné okná. Vodič a spolujazdec majú každý jedno vlastní, zadné je na celú šírku strechy.
Cestujúci na zadných sedadlách si asi budú sťažovať na menší priestor pre nohy. Rázvor náprav 2727 milimetrov sa niekde musel prejaviť. Ten totiž pochádza z Citroënu C4 Picasso resp. Peugeotu 5008. Vonkajšími rozmermi 4530 × 1850 × 1508 mm leží na pomedzí nižšej strednej a strednej triedy.
Štandardne sa bude dodávať s prednou nápravou typu McPherson vpredu a vzadu s ramenami prepojenými pružnou priečkou, hybridná verzia bude mať vzadu viacprvkové zavesenie kolies.