Frankfurt: Citroën DS5 – povýšenie hatchbacku medzi elitu

Luxus, prídavný elektromotor a pohon všetkých kolies – Citroën urobil z DS5 technologickú vychytávku.

18.09.2011 12:47
Autosalón Frankfurt 2011 Foto:
Citroën posiela hatchback medzi prémiových konkurentov. Chce to otvorenú myseľ, ale mohlo by to fungovať.
debata

Inovatívny rad DS sa dočkal tretieho modelu. Po malom DS3 a päťdverovom hatchbacku D4, prichádza veľkoformátové DS5. To kombinuje štýl konceptu C-SportLounge s hybridným pohonom Hybrid4.

Jeho silnou zbraňou majú byť pohon všetkých... Foto: Citroën
Citroën DS5 Jeho silnou zbraňou majú byť pohon všetkých kolies a hybridná technológia.

Je to prvý model Citroënu využívajúci naftovú hybridnú technológiu. Tá mu poskytuje výkon 147 kW/200 k a súčasne pohon všetkých kolies, keďže diesel (2.0 HDi 120 kW/163 k) poháňa tie predné a elektromotor (27 kW/37 k) zase zadné.

Samozrejme budú v ponuke aj tradičné benzínové... Foto: Citroën
Citroën DS5 Samozrejme budú v ponuke aj tradičné benzínové a naftové motory.

V mestskej premávke môže využívať bezemisný režim, na otvorenej ceste slúži elektromotor ako podporný pre účinnejšie zrýchľovanie. Kombinované emisie CO2 tak dosahujú iba 99 g/km.

Hybrid nebude jedinou pohonnou jednotkou, základnou motorizáciou je benzínový motor 1.6 THP s výkonom 115 kW/156 k a automatickou prevodovkou. Alternatívou je ten istý motor vyladený na 147 kW/200 k kombinovaný s manuálnou prevodovkou.

V interiéri panuje luxus. Foto: Citroën
Citroën DS5 V interiéri panuje luxus.

Medzi naftovými motormi bude základom 1.6 e-HDi s výkonom 82 kW/110 k. Najslabší turbodiesel bude používať systém Štart-Stop a robotizovanú prevodovku s možnosťou manuálneho radenia. Dvojlitrový motor 2.0 HDi s výkonom 120 kW (163 k) bude dodávaný aj s manuálnou aj s automatickou prevodovkou.

Hybridná verzia dostane otočný volič druhu pohonu. Foto: Citroën
Citroën DS5 Hybridná verzia dostane otočný volič druhu pohonu.

Dynamický exteriér mohli obdivovať už návštevníci šanghajského autosalónu pri debute DS5 v apríli tohto roka, teraz vo Frankfurte sa mohli aj Európania presvedčiť, že elegancia vozidla nebol len optický klam z fotografií. Plynulé línie, elegantný profil a veľké blatníky dopĺňajú 16 až 19-palcové kolesá.

Nepripomína vám to letecký kokpit? Foto: Citroën
Citroën DS5 Nepripomína vám to letecký kokpit?

Jednotlivé ozdobné prvky okamžite priraďujú auto do rodiny DS. Prehnane veľký otvor pre vstup vzduchu, masívne chrómovanie a svetelný podpis LED diódami. Chrómová šabľa vychádza zo svetlometu a končí až za čelným sklom pri A-stĺpiku. Vzadu vidno dve koncovky výfuku zabudované priamo do lesklej čiernej plochy nárazníka. Charakteristickým znakom je aj šesť svetlovodných pásov, ktoré ešte podčiarkujú už aj tak široké boky zadnej časti. Vidno, že Citroen sa nebojí experimentov ani novátorských dizajnových riešení. Niekedy sa už zdá, že je tých ozdôb a vlniek priveľa, ale dokopy to funguje veľmi harmonicky.

Posádka bude údajne aj z detailov cítiť... Foto: Citroën
Citroën DS5 Posádka bude údajne aj z detailov cítiť prítomnosť prémiovej triedy.

Charizmatický prejav pokračuje aj v kabíne. Široká stredová konzola, hlboký a šikmá športový posed, elegantné vyhotovenie palubnej dosky i volantu. Časť spínačov sa nachádza na stropnej konzole, čím miesto vodiča pripomína kokpit pilota. To ešte zvýrazňuje Head-Up displej zobrazujúci základné informácie na výsuvnom sklíčku. Žiaľ, projekcia priamo na čelné sklo, sa ešte v Citroene nekoná. Prístroje majú kombinované podsvietenie červeným a bielym svetlom.

Na širokom stredovom tuneli je otočný ovládač pre voľbu režimu pohonu: Auto, Sport, 4WD a Elektro. Čelné sklo je posunuté ďaleko dopredu, takže horná plocha palubnej dosky má prerastené rozmery. Medzi zdvojenými A-stĺpikmi sú trojuholníkové okienka takej veľkosti a sklonu, že sa dajú považovať za akési panoramatické predĺženie čelného skla. Tento fígeľ, ale v menšom, sa už objavil na malom Picasse. Nad hlavou pasažierov sa nachádzajú až tri strešné okná. Vodič a spolujazdec majú každý jedno vlastní, zadné je na celú šírku strechy.

Kufor má objem 465 l. Foto: Citroën
Citroën DS5 Kufor má objem 465 l.

Cestujúci na zadných sedadlách si asi budú sťažovať na menší priestor pre nohy. Rázvor náprav 2727 milimetrov sa niekde musel prejaviť. Ten totiž pochádza z Citroënu C4 Picasso resp. Peugeotu 5008. Vonkajšími rozmermi 4530 × 1850 × 1508 mm leží na pomedzí nižšej strednej a strednej triedy.

Benzínové  a naftové verzie dostanú dozadu... Foto: Citroën
Citroën DS5 Benzínové a naftové verzie dostanú dozadu jednoduchú torznú priečku a vlečené ramená.

Štandardne sa bude dodávať s prednou nápravou typu McPherson vpredu a vzadu s ramenami prepojenými pružnou priečkou, hybridná verzia bude mať vzadu viacprvkové zavesenie kolies.

debata chyba
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek