BMW avizovalo príchod elektrického modelu i4 už v roku 2017, keď predstavilo koncept iVision Dynamics. Vlani nasledoval koncept, ktorý niesol označenie i4. A teraz tu máme sériovú podobu nového Gran Coupé. Napriek tomu o ňom Mníchov zatiaľ veľa neprezradil. V každom prípade vidíme finálny dizajn, ktorý nie je vzdialený vlaňajšej štúdii. Štvordverový model so zníženou siluetou strechy bude pendantom BMW radu 4. Požičalo si z neho aj odvážne ľadvinky. Samozrejme, tie sú tentoraz zaslepené, pretože elektrický pohon nepotrebuje toľko chladiaceho vzduchu.
Pozrite si nový elektromobil z Mníchova
A aby nebolo pochýb o bezemisnom charaktere i4, maske dominuje modrý lem. Ten istý odtieň sa objavuje v podobe dekorácií aj na prahoch a tiež v zadnom nárazníku v oblasti difúzora. Nepoznáme rozmery ani techniku pod kapotou. BMW zverejnilo iba to, že najvýkonnejšia verzia i4 M Performance ponúkne výkon 390 kW a šprint na stovku zvládne za približne štyri sekundy. Z hľadiska jazdných vlastností má ísť o auto, ktoré ostane verné charakteru BMW. Aj preto dostane aktívne tlmiče, eliminujúce náklony karosérie a extrémne rýchly protipreklzový systém ARB, pôvodne vyvinutý pre i3 a i8.
Na jedno nabitie má i4 absolvovať až 590 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. Ak vychádzame z konceptu, bude mať extrémne plochá batéria kapacitu 80 kWh a na váhe pridá 500 kg. Maximálna rýchlosť by mala byť limitovaná pri údaji 200 km/h. Do kabíny nás BMW síce zatiaľ nepustilo, no možno predpokladať, že infotainment iDrive ôsmej generácie s umelou inteligenciou, si i4 požičia z BMW iX, čo by znamenalo veľkú zakrivenú obrazovku. Novinku uvedie BMW na trh v priebehu roka. Schádzať bude z liniek domovského závodu v Mníchove. A to spolu s plug-in hybridmi aj modelmi so spaľovacími motormi.
Logistika modernej mníchovskej prevádzky umožňuje totiž využiť pri výrobe až 90 % existujúcich nástrojov a výrobných zariadení. Tých zvyšných desať bude integrovaných do produkčnej linky a súvisí najmä s inštaláciou batérie. To všetko má viesť k zníženiu nákladov a ceny. Pripomeňme, že elektrický pohon piatej generácie si mníchovská automobilky navrhla vo vlastnej réžii. Týka sa to vysokonapäťového akumulátora, výkonovej elektroniky aj samotného elektromotora. Viac prezradí BMW v najbližších týždňoch.