BMW i4: Elektrické kupé so štyrmi dverami je odhalené

Mníchov pokračuje v elektrickej ofenzíve. Po dvoch SUV - iX a iX3 - odhaľuje tretiu, kľúčovú novinku. Tentoraz zo sveta 4-dverových kupé. Tá je preň dôležitá, pretože segment strednej triedy tvorí stále jeden z pilierov prosperity BMW.

23.03.2021 10:00
debata
Sériová verzia i4 nie je vzdialená rovnomennému... Foto: BMW
BMW i4 - 2021 Sériová verzia i4 nie je vzdialená rovnomennému vlaňajšiemu konceptu. Vzdala sa len extrémne úzkych reflektorov či výsuvných kľučiek dverí. Vertikálna maska či samotné proporcie ostali.

BMW avizovalo príchod elektrického modelu i4 už v roku 2017, keď predstavilo koncept iVision Dynamics. Vlani nasledoval koncept, ktorý niesol označenie i4. A teraz tu máme sériovú podobu nového Gran Coupé. Napriek tomu o ňom Mníchov zatiaľ veľa neprezradil. V každom prípade vidíme finálny dizajn, ktorý nie je vzdialený vlaňajšej štúdii. Štvordverový model so zníženou siluetou strechy bude pendantom BMW radu 4. Požičalo si z neho aj odvážne ľadvinky. Samozrejme, tie sú tentoraz zaslepené, pretože elektrický pohon nepotrebuje toľko chladiaceho vzduchu.

Pozrite si nový elektromobil z Mníchova

A aby nebolo pochýb o bezemisnom charaktere i4, maske dominuje modrý lem. Ten istý odtieň sa objavuje v podobe dekorácií aj na prahoch a tiež v zadnom nárazníku v oblasti difúzora. Nepoznáme rozmery ani techniku pod kapotou. BMW zverejnilo iba to, že najvýkonnejšia verzia i4 M Performance ponúkne výkon 390 kW a šprint na stovku zvládne za približne štyri sekundy. Z hľadiska jazdných vlastností má ísť o auto, ktoré ostane verné charakteru BMW. Aj preto dostane aktívne tlmiče, eliminujúce náklony karosérie a extrémne rýchly protipreklzový systém ARB, pôvodne vyvinutý pre i3 a i8.

Na bezemisný pohon odkazujú modré dekorácie.... Foto: BMW
BMW i4 - 2021 Na bezemisný pohon odkazujú modré dekorácie. Tie zadné sú akoby spomienkou na výfuky, ktoré i4 rozhodne nepotrebuje.

Na jedno nabitie má i4 absolvovať až 590 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. Ak vychádzame z konceptu, bude mať extrémne plochá batéria kapacitu 80 kWh a na váhe pridá 500 kg. Maximálna rýchlosť by mala byť limitovaná pri údaji 200 km/h. Do kabíny nás BMW síce zatiaľ nepustilo, no možno predpokladať, že infotainment iDrive ôsmej generácie s umelou inteligenciou, si i4 požičia z BMW iX, čo by znamenalo veľkú zakrivenú obrazovku. Novinku uvedie BMW na trh v priebehu roka. Schádzať bude z liniek domovského závodu v Mníchove. A to spolu s plug-in hybridmi aj modelmi so spaľovacími motormi.

Logistika modernej mníchovskej prevádzky umožňuje totiž využiť pri výrobe až 90 % existujúcich nástrojov a výrobných zariadení. Tých zvyšných desať bude integrovaných do produkčnej linky a súvisí najmä s inštaláciou batérie. To všetko má viesť k zníženiu nákladov a ceny. Pripomeňme, že elektrický pohon piatej generácie si mníchovská automobilky navrhla vo vlastnej réžii. Týka sa to vysokonapäťového akumulátora, výkonovej elektroniky aj samotného elektromotora. Viac prezradí BMW v najbližších týždňoch.
BMW i4 - 2021
BMW i4 - 2021
+6BMW i4 - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #elektromobily #BMW i4
Články podľa značiek