Lada Niva Travel: Takto vyzerá ‘nová‘ ruská legenda

Túto Nivu možno nepoznáte. Ale je to Niva. Navyše zásadne modernizovaná. Konečne si ju môžeme predstaviť podrobnejšie.

26.03.2021 10:00
debata (88)
Niva Travel je modernizovaným Chevroletom Niva.... Foto: AvtoVaz
Lada Niva Travel - 2021 Niva Travel je modernizovaným Chevroletom Niva. Exteriér dostal novú masku, svetlá, kapotu aj blatníky.

Do premiéry úplne novej Lady Niva, ktorá bude postavená na základoch ďalšej generácie Dacie Duster, máme ešte minimálne dva roky. Napriek tomu je ponuka Nivy v súčasnosti bohatšia ako kedykoľvek predtým. Sú totiž hneď dve. Niva Legend je tá pôvodná, vyrábaná prakticky bez zmien od roku 1978, a tá druhá, Niva Travel, ktorá je jej nasledujúcou generáciou, vyrábanou od roku 2003 s logom Chevroletu. Keďže to však americký koncern v Rusku zabalil, AvtoVaz získal opäť práva na názov Niva. Dovtedy musel starú Nivu predávať ako Ladu 4×4. Teraz je už však všetko tak, ako má byť. Stará Niva je opäť Nivou a Niva opäť Ladou. Aby si ich zákazníci nemýlili, pribudli spomínané prívlastky.

Navyše, AvtoVaz novšiu Nivu výrazne zmodernizoval. Takže do dôchodku sa naozaj ešte nechystá. O tomto kroku vieme už dlhšie, no až teraz sú tu podrobnejšie informácie a oficiálna galéria. Niva Travel prešla vskutku rozsiahlymi zmenami. Napokon, po 18 rokoch bolo načase. Nová je maska, svetlá, kapota, blatníky, jednoducho všetko, čo sa dá zmeniť so zachovaním pôvodného skeletu. Pri prvom pohľade si možno tak trochu spomeniete na Toyotu RAV4. Zadnú časť zas osviežil nový nárazník a zadné LED svetlá. A celé to uzatvára redizajn kolies. Vyrábať sa bude aj vo verzii off-road so „šnorchlom“ pre prívod vzduchu k motoru, robustnou plastovou ochranou spodných partií karosérie a terénnymi pneumatikami.

V kabíne je najväčšou novinkou infotainment s... Foto: AvtoVaz
Lada Niva Travel - 2021 V kabíne je najväčšou novinkou infotainment s dotykovou obrazovkou. Slúži aj potrebám cúvacej kamery.

Najväčšou novinkou v kabíne je voľne stojaci infotainment s 8-palcovou dotykovou obrazovkou, čím Niva Travel vstupuje do 21. storočia. Posádka by si mala užiť viac komfortu vďaka výkonnejšej klimatizácii a lepšej izolácii hluku a vibrácií. Dodávať sa bude v piatich úrovniach vybavenia – od najlacnejšej Classic, cez Comfort, Comfort Off-road, Luxe až po Luxe Off-road. Všetky však spája spoločná technika. Pod kapotou je skutočná klasika – atmosférický štvorvalec s výkonom 58,5 kW a krútiacim momentom 127 Nm, ktorý môže spĺňať emisnú normu Euro 6. Niva s pohotovostnou hmotnosťou 1 485 kg s ním zrýchľuje na stovku v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou za 19 sekúnd.

Verzia Off-road je vybavená „šnorchlom“,... Foto: AvtoVaz
Lada Niva Travel - 2021 Verzia Off-road je vybavená „šnorchlom“, masívnou plastovou ochranou podvozka aj terénnymi pneumatikami. Nové časy veštia diódové zadné svetlá. Rezerva na piatych dverách Nive ostala.

To síce nie je práve omračujúci údaj, ale výhody tohto jednoduchého modelu spočívajú niekde celkom inde. Niva Travel totiž nezabudla na svoje drsné korene. Stále má permanentný pohon oboch náprav, uzávierku centrálneho diferenciálu a k tomu všetkému redukčný prevod. Na mimoriadnych schopnostiach v teréne sa podieľa aj svetlá výška 220 mm a relatívne kompaktné rozmery. Travel má na dĺžku 4 099 mm a rázvor náprav2 405 mm. Nájazdovými a prejazdovými uhlami tak tromfne aj renomovaných konkurentov zvučných mien. Na asfalte zas zlepšuje jazdné vlastnosti nezávislé zavesenie predných kolies, to je v porovnaní s klasickou Nivou s dvojicou tuhých náprav zásadný rozdiel.

Lada sa síce stiahla z európskeho trhu, ale jej modely sa dajú kúpiť prostredníctvom nezávislých predajcov. Na Slovensku by mala byť Niva Travel k dispozícii ešte túto jar. Ceny nepoznáme, no vychádzať môžeme z tých českých. U našich západných susedov štartuje na 390 098 korunách, čo je po prepočte 14 886 eur. V sérii je airbag vodiča, ABS, posilňovač riadenia, elektrické okná a vyhrievané spätné zrkadlá či centrálne uzamykanie. Najvyššiu úroveň Lux za 18 230 eur doplňuje airbag spolujazdca, klimatizácia, vyhrievané čelné sklo, parkovacia kamera, audio, 16-palcové zliatinové disky alebo strešné lišty. Pripomína to síce staršie časy, ale podstatné je, že lacnejší model so 4×4 či redukciou nezoženiete. Teda, ak neberieme do úvahy Nivu Legend.
Lada Niva Travel - 2021
Lada Niva Travel - 2021
+14Lada Niva Travel - 2021

© Autorské práva vyhradené

88 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Lada #Lada Niva #AvtoVaz #Lada Niva Travel
Články podľa značiek