Stingerom Kia pred štyrmi rokmi doslova vtrhla do prémiovej triedy a ukázala, že aj kórejská automobilka môže podkúriť renomovaným hráčom v luxusnom segmente. Nádherné 4-dverové kupé razom zmenilo pohľad na imidž značky. Stinger dostal klasickú koncepciu s motorom uloženým pozdĺžne, zadný náhon alebo pohon oboch náprav, a k tomu poriadnu nádielku výkonu z dvakrát preplňovaného 6-valca 3,3 T-GDi (269 kW). Napokon, platformu si Stinger „požičal“ z prémiového Genesisu. Bohužiaľ, v Európe medzičasom z ponuky vypadol diesel aj slabší benzínový 4-valec 2,0 T-GDi.
Európskymi predajmi síce Stinger nikdy neohuroval, ročne sa z neho dostalo k zákazníkom približne 3 700 kusov, no Kia ho naďalej udržuje v ponuke. Má to svoj dôvod. Spolu so Sorentom je totiž jej európskou vlajkovou loďou. A teraz prichádza s modernizáciou. Navonok sa menili len detaily. Viac nebolo treba, pretože Stinger ešte nestihol zostarnúť. Pôsobí rovnako vzrušujúco ako pred štyrmi rokmi. Retuše sa odohrali najmä v oblasti diódových svetiel, ktoré dostali novú grafiku. Tie zadné odteraz spája svietiaca lišta. Štvorica koncoviek výfukov verzie GT má vďaka väčšiemu priemeru agresívnejší vzhľad.
Vpredu dominuje kapote nové logo. Stinger je tak po Kii K8 a novom elektrickom crossoveri EV6 tretím modelom s vynoveným emblémom. Revíziou prešli aj 18– a 19-palcové disky s geometrickým vzhľadom a, samozrejme, paleta farieb. K verziám GT Line a GT pribudla edícia Scorpion, ktorú si môžu zákazníci dopriať vo farbách Black Aurora, bielej Snow White alebo striebornej Ceramic Silver. Scorpion dostal v sérii čiernu masku, čierne disky, výrazný zadný spojler, matné kryty zrkadiel či zatmavené koncovky výfukov.
V kabíne prichádza Stinger s vynoveným infotainmentom UVO Connect. Prístrojovému panelu síce ostali klasické „budíky“, no doplnil ich 7-palcový TFT displej. Centrálna dotyková obrazovka má teraz až 10,25 palca. Samozrejmosťou je konektivita so smartfónmi cez platformy Apple Carplay a Android Auto, diaľkové spojenie s vozidlom či inteligentná navigácia, ktorá vypočíta optimálnu trasu na základe aktuálnych dopravných informácií. Hlasové ovládanie s podporou Amazon Alexa alebo Google Assistant umožňuje napríklad aktiváciu klimatizácie, vyhrievania sedadiel či audiosystému Harman/Kardon.
Prémiovú atmosféru dotvára nové prešívanie čalúnenia na sedadlách a výplniach dverí. Zvlášť to platí pre GT s motívom remienkov náramkových hodiniek. Stinger si tiež polepšil v asistenčných systémoch. Inteligentný tempomat využíva dáta navigácie, systém sledovania slepých uhlov zrkadiel vás vie vrátiť pri hroziacom riziku späť do jazdného prúdu, zásahy do riadenia môžu prísť aj pri odbočovaní na križovatke doľava a nechýba ani výstraha pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní. Zmeny sa odohrali aj pod kapotou, kde tróni úžasný 6-valec 3,3 T-GDi s dvojicou turbodúchadiel.
Jeho výkon vzrástol z pôvodných 269 na 274 kW. Tie posiela spolu s 510 Nm krútiaceho momentu cez 8-stupňovú automatickú prevodovku k zadnej alebo obom nápravám. Šprint na stovku by mal 6-valcovému Stingeru trvať menej ako päť sekúnd. Bohužiaľ, v Európe neuvidíme menší preplňovaný 4-valec 2,5 T-GDI s výkonom 220 kW. Naftový motor sa tiež už pod kapotu Stingeru nikdy nevráti. Novinka by sa mala dostať k zákazníkom ešte túto jar, najprv však k tým americkým. Európa bude nasledovať neskôr.