Bentley Continental GT Speed: Najrýchlejšie GT dá stovku za 3,5 s

30.03.2021 10:00

Bentley tvrdí, že nový Continental GT Speed je jeho najvýkonnejším modelom v 101-ročnej histórii. Prešiel tuningom, ktorý sa dotkol aristokratického 12-valca, prevodovky, ale aj podvozka, trakčných systémov a bŕzd. To všetko bez ujmy na komforte.

Špecifickú pozíciu v ponuke deklaruje GT Speed...
Špecifickú pozíciu v ponuke deklaruje GT Speed čiernymi doplnkami. Napríklad vyhotovením masky, sacích otvorov a prahov. Autor: Bentley

V časoch masívnej elektrifikácie a downsizingu je vždy radostnou správou, že sú tu autá verné benzínu a veľkým zdvihovým objemom. Jedno také práve prichádza z Crewe. Po štyroch rokoch od uvedenia novej generácie Continentalu GT prišla totiž na rad verzia Speed. Tá nadväzuje na tradíciu, ktorá sa tiahne dejinami Bentleya od dvadsiatych rokov minulého storočia. A nasadzuje jej skutočnú korunu, hoci pravdupovediac výkonu veľa nepribudlo. Aristokratický 12-valec 6,0 W12 získal novým naladením len o 15 kW viac, lenže pod dlhou prednou kapotou je ich spolu 485, a navyše podporených mohutným krútiacim momentom 900 Nm. Takže v tomto smere sa nebude nik sťažovať.

Vzácne 12-valcové srdce GT Speed je o 15 kW...
Vzácne 12-valcové srdce GT Speed je o 15 kW výkonnejšie ako pri „bežnom“ Continentale GT. Spolu je ich pod kapotou úžasných 485. Krútiaci moment 900 Nm putuje cez 8-stupňovú dvojspojku k obom nápravám. Autor: Bentley

Luxusný Continental GT Speed tak šprintuje na stovku za vzrušujúcich 3,5 sekundy, o desatinku rýchlejšie, a ručička jeho rýchlomeru sa zastaví až pri údaji 335 km/h. To aj vďaka modernizovanej 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke, ktorá radí až dvakrát rýchlejšie ako v „bežnom“ Continentale GT. Informácie o schopnosti deaktivácie polovice valcov pri nízkom zaťažení či o štart-stop systéme, ktorým sa novinka snaží udržať emisie CO2 na uzde, nie sú v tomto prípade podstatné. Podstatnejšie sú zmeny na podvozku, ktoré prinášajú športovejší jazdný prejav. Continental GT Speed je totiž prvým modelom z Crewe, ktorý zlepšuje trakciu pomocou elektronického zadného diferenciálu eLSD.

Kožené čalúnenie interiéru vyrábajú ručne a má...
Kožené čalúnenie interiéru vyrábajú ručne a má špecifické prešívanie. V centre palubnej dosky nechýba trojstranný „rotačný“ displej. Autor: Bentley

Ten pracuje v závislosti od zvoleného jazdného programu systému Dynymic Ride. V módoch Bentley a Comfort podporuje stabilitu pri vysokých rýchlostiach a v móde Sport zas rýchle reakcie na stlačenie plynu. Lenže tam GT Speed nekončí. Zmenou prešlo aj naladenie pohonu 4 × 4, ktorý v režme Sport prenáša viac krútiaceho momentu k zadným kolesám. To znamená jemne pretáčavé výjazdy zo zákrut s obmedzenými zásahmi stabilizácie ESC. A potom tu máme nové riadenie zadných kolies, ktoré pracuje ostrejšie v porovnaní so sedanom Continental. Korunu nasadzujú Speedu aktívne tlmiče so 48 V elektromo­tormi, eliminujúcimi náklony karosérie silou až 1 300 Nm.

Aj vzadu nahrádza GT Speed hliník a chróm...
Aj vzadu nahrádza GT Speed hliník a chróm lesklými čiernymi povrchmi. Autor: Pravda, Ivan Majerský, Bentley

Keramická brzdová sústava s 10-piestikovými strmeňmi vpredu a so 4-piestikovými vzadu je výkonnejšia a odolnejšia. Kompozitné brzdy navyše šetria 33 kg hmotnosti, a to na strane neodpružených hmôt. Menej brzdového prachu zároveň znamená čisté disky a viac ekológie. Bentley je pyšný, že napriek všetkým úpravám, ktoré dávajú novinke viac sebavedomia, ostáva Speed stále extrémne luxusným GT. Posádku rozmaznáva ručne čalúnený interiér. Na výber je až 26 druhov kože a šesť druhov ušľachtilých dýh vrátane eukalyptu a niekoľkých druhov orecha. Technickejší ráz môžu dotvoriť dekorácie z brúseného hliníka alebo karbónu.

V centre palubnej dosky nechýba trojstranný „rotačný“ displej, ktorý okrem obrazovky obsahuje analógové prístroje alebo mód, keď splynie s obkladom interiéru. Navonok deklaruje GT Speed svoju autonómnu pozíciu decentným tuningom. Maska a otvory pre prívod chladiaceho vzduchu sú tentoraz čierne vo farbe Dark Tint. Platí to aj o lište, ktorá sa tiahne v oblasti prahov, 22-palcových kolesách, vložke zadného nárazníka a dvoch elipsoidných koncovkách výfukov. Ako šperk pôsobia nápisy Speed na predných blatníkoch. Novinku budú vyrábať v materskom závode v Crewe, ktorý sa pýši vysokým podielom ručných remeselných prác a uhlíkovou neutralitou.

Bentley
		Continental GT Speed - 2021
Bentley
		Continental GT Speed - 2021
+12Bentley Continental GT
		Speed - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Bentley Continental GT #Bentley Continental #Bentley
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek