Subaru Outback: Nové out-doorové kombi prichádza konečne do Európy

31.03.2021 10:00

Nový Outback prináša viac komfortu, veľký displej, nové asistenčné systémy a vynovený dvojlitrový boxer. To všetko na novej platforme SGP. Nezabudol však ani na svoje drsné korene. Svetlou výškou podvozka prekonáva mnohé SUV.

Nový Outback vychádza z Legacy siedmej...
Nový Outback vychádza z Legacy siedmej generácie, ktoré sa do Európy nedováža. Má však zvýšený podvozok a robustnú ochranu podvozka. Autor: Subaru

Subaru Outback vzniklo ako out-doorová verzia pôvodného Legacy kombi. A postupne sa z neho stal autonómny model. Bol to zásah do čierneho. Aj v Európe, kde sa od roku 1995 predalo viac ako 303 000 kusov. Teraz je na rade jeho šiesta generácia. Subaru ju síce predstavilo už v roku 2019 na autosalóne v New Yorku. ale Európania si naň museli počkať o čosi dlhšie. Oplatilo sa. Outback je totiž nový naozaj od podlahy. Stojí na novej platforme SGP (Subaru Global Platform), ktorá je tuhšia a ľahšia. Vyrobená je s vyšším podielom vysokopevnostnej ocele, o 13 % pevnejšej než predtým. Výsledkom je, že karoséria Outbacku má o 70 % väčšiu torznú tuhosť a je o 100 % tuhšia v ohybe.

Z toho profitujú nielen jazdné vlastnosti, ale aj bezpečnosť. Štruktúra skeletu je schopná absorbovať až o 40 % viac nárazovej energie, a to nielen pri čelnej, ale aj bočnej kolízii. Kvalitu konštrukcie už preveril náročný crashtest MPDB (Mobile Progressive Deformable Barrier). Dizajn pôsobí homogénnejšie, stále však akcentuje robustnosť a spoľahlivosť tak, ako velí súčasný štylistický jazyk Dynamic x Solid. Zvlášť výrazné je to práve pri Outbacku, ktorý má rozšírené blatníky, mohutnú plastovú ochranu podvozka a 18-palcové disky kolies, obuté pneumatikami s vyšším profilom. Svetlá výška narástla až na 213 mm, čo je viac, než ponúkajú mnohé pravoverné SUV.

Svetlá výška je až 213 mm, viac ako majú mnohé...
Svetlá výška je až 213 mm, viac ako majú mnohé SUV. To podporuje dojem robustnosti, na ktorom si Subaru tak zakladá. Autor: Subaru

Prednú 6-uholníkovú masku zdobí množstvo chrómu. V sérii sú full-LED svetlá a diódy nájdeme aj v tých hmlových a denných. Novinka tiež zmenila formát. Outback šiestej generácie je dlhý 4 870, široký 1 875 a vysoký 1 675 mm. Je teda o 50 mm dlhší, o 35 širší a až o 70 mm vyšší. Len rázvor náprav s hodnotou 2 745 mm ostal bez zmien. Špeciálne pre Outback „namiešalo“ Subaru nové metalické odtiene lakov – zelený Autumn Green a bronzový Brilliant Bronze. Zásadnými zmenami prešiel aj interiér, ktorý ponúka viac miesta. Vzdialenosť predných sedadiel narástla o 10,8 mm a vo výške pliec pribudlo sedem milimetrov.

Aj vzadu deklaruje Outback svoju chuť zísť z...
Aj vzadu deklaruje Outback svoju chuť zísť z asfaltu. S výkonnejším motorom navyše utiahne príves s hmotnosťou 2 000 kg. Autor: Subaru

Väčší je aj kufor, kde je o desať litrov viac. Spolu je ich 522. A sú lepšie využiteľné, pretože šírka nakladacej hrany je o 30 mm väčšia, pričom dĺžka ložnej plochy narástla o 24 mm. Navyše Subaru po prvýkrát použilo bezdotykové ovládanie veka. Na všetko stačí letmý pohyb lakťa v oblasti loga. Pribudla tiež funkcia vyklopenia krytu batožinového priestoru jedným dotykom. Ak vám je kufor malý, môžete použiť strešný box, pre ktorý je pripravený vylepšený nosič s integrovanými výklopnými priečkami. To všetko má Outback v sérii. Palubná doska v tvare krídla nesie nové multimediálne rozhranie Subaru Starlink s 11,6-palcovým, vertikálne orientovaným „tabletom“. Najväčšia dotyková obrazovka v histórii Subaru ponúka ľahšie ovládanie a po prvýkrát funkciu rozdeleného displeja. Ikony na nej je možné posúvať podobne ako na smartfónoch.

Interiér sa zmenil na nepoznanie. Sú v ňom...
Interiér sa zmenil na nepoznanie. Sú v ňom kvalitnejšie materiály a navyše nové rozhranie s 11,6-palcovým vertikálnym displejom v stredovej konzole. Ovláda sa podobne ako tablet. Pribudol tiež head-up displej. Autor: Subaru

Konektivitu zabezpečujú štyri USB-porty a platformy Apple CarPlay či Android Auto. Prístrojový panel ostal verný analógovým ukazovateľom. Premiérové on-line pripojenie umožňuje diaľkový kontakt s vozidlom. Novinkou je head-up displej. Pocit vyššej kvality prinášajú nové materiály či kožou obšitá palubná doska. Zákazníci si môžu dopriať ventiláciu sedadiel, vyhrievaný volant aj aparatúru Harman/Kardon s dvanástimi reproduktormi. Tú si môžu užiť o to viac, že hluk v kabíne klesol o 3 dB. Podieľ na tom má nielen nová platforma, ale aj zlepšená izolácia dverí, predné sklo vybavené špeciálnou tlmiacou fóliou a hrubšie bočné okná.

Kufor dokáže ponúknuť ložnú plochu s dĺžkou 1...
Kufor dokáže ponúknuť ložnú plochu s dĺžkou 1 981 mm a maximálny objem 2 143 litrov. Veko sa ovláda elektricky aj pomocou pohybového senzora. Autor: Subaru

Posádka sa môže cítiť bezpečnejšie. Outback je vybavený až jedenástimi asistenčnými systémami, integrovanými v balíku Subaru EyeSight štvrtej generácie. Jeho základom sú dve stereokamery, rozpoznávajúce objekty pred vozidlom. Platí to pre pokročilí adaptívny tempomat, systém udržiavania v jazdnom prúde, čítačku dopravných značiek aj autonómne brzdy. Novinkou je kamera DMS (DriverFocus Distraction Mitigation), monitorujúca tvár vodiča, ktorá vyhodnocuje jeho pozornosť. Slúži ale aj na automatické nastavenie niektorých funkcií, keďže dokáže rozpoznať, kto z užívateľov sedí za volantom. Nechýbajú ani bočné a zadná kamera (s ostrekovačom) s funkciou eliminácie slepých uhlov zrkadiel a upozornením pri cúvaní na križujúce vozidlá.

Outback dorazí do Európy s jediným motorom....
Outback dorazí do Európy s jediným motorom. Štvorvalcový „boxer“ s objemom 2,5 litra má 90 % prepracovaných komponentov a výkon 124 kW. Vždy v spojení so stálym pohonom oboch náprav a kontinuálnou prevodovkou Lineartronic. Autor: Subaru

Systém zobrazenia okolia pomáha aj v teréne. Príde vhod, pretože Outback si priam pýta zísť z asfaltu. Subaru pri ňom dokonca udáva typické terénne parametre. Napríklad predný a zadný nájazdový uhol s hodnotou 19,7, respektíve 22,6 stupňa. A tiež prejazdový uhol 21 stupňov. O dostatok sily sa stará zásadne modernizovaný a dnes už vzácny atmosférický 4-valec s protibežnými piestmi s objemom 2,5 litra. Nových je až 90 % komponentov vrátane priameho vstrekovania paliva. K vyššej účinnosti prispieva vyšší kompresný pomer. Jeho 124 kW a krútiaci moment 252 Nm putujú do modernizovanej prevodovky Lineartronic, ktorá má až o 22 % nižšie straty. Navyše sa rozšíril rozsah prevodových pomerov, ktorý zodpovedá bežným 8-stupňovým automatom.

Samozrejmosťou je pohon oboch náprav Symmetrical AWD, bez ktorého si Subaru ani nevieme predstaviť. Zvlášť účinný je v terénnom X-Mode, ktorý sa aktivuje priamo na dotykovom displeji a zvyšuje trakčné schopnosti. Okrem toho ponúka Outback cez systém SI-Drive ďalšie jazdné režimy Intelligent a Sport, pričom druhý z nich zabezpečuje ostrejšie reakcie na plyn. Prepracovaný podvozok má priniesť väčšiu stabilitu. Využíva tlmičové vzpery McPherson a zadné lichobežníky s pomocným rámom. Teraz s hliníkovými komponentmi a dutými stabilizátormi. Predné majú priemer 23 a zadné 19 mm. Náklony karosérie tým Outback zredukoval až o 50 %.

Novinka Subaru by sa mala objaviť na európskom trhu, vrátane toho slovenského, v máji. K dispozícii budú tri úrovne vybavenia – Touring, Adventure a Premium.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 870
Šírka (mm) 1 875
Výška (mm) 1 675
Svetlá výška (mm) 213
Rázvor náprav (mm) 2 745
Objem kufra (l) 522 – 2 143
Nájazdový uhol vpredu/vzadu (o) 19,7/22,6
Prejazdový uhol (o) 21,0

Technické údaje

Motor 2,5 DOHC
Zdvihový objem (ccm) 2 498
Počet valcov/ventilov 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 124/5 000
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 252/3 800
Prevodovka CVT – Symmetrical AWD
Subaru Outback -
		2021
Subaru Outback - 2021
+19Subaru Outback - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Subaru Outback #Subaru
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek