AMG prezradilo viac o technike budúcnosti. Pripomína tú z F1

Ani AMG sa nevyhne elektrifikácii. Ostrá divízia si však myslí, že má riešenie, ktoré neokradne zákazníkov o výkon a pritom zoškrtá spotrebu i emisie. Reč je o plug-in hybridoch.

01.04.2021 16:00
debata
Elektromotor sa na rozdiel od plug-in... Foto: Mercedes-AMG
AMG - plug-in hybrid Elektromotor sa na rozdiel od plug-in hybridných Mercedesov "presťahuje" na zadnú nápravu. Mechanické spojenie motora a zadných kolies pomocou kardanu však ostane.

To, že AMG chystá nové plug-in hybridy, je známe už dávnejšie. Až teraz sa však dozvedáme viac podrobností. Dobrou správou je, že 8-valce z ponuky ostrej divízie z Affalterbachu nevymiznú. Dostane ich kupé Mercedes-AMG GT 73e a následne aj „vytunené“ deriváty triedy S a SL. Menšie modely ako nové „céčko“ si však budú musieť vystačiť so 4-valcami. Napokon, ako vieme, nová trieda C s väčšími motormi ako tými 4-valcovými ani nepočíta. Všetky verzie však bude spájať elektrifikácia, presnejšie – plug-in hybridný pohon.

Na rozdiel od doterajších dobíjateľných modelov však AMG zvolí úplne odlišnú konfiguráciu, ktorú nazvalo E Performance (interne P3 hybrid). Elektromotor bude totiž vždy uložený priamo na zadnej náprave a v prípade 8-valcov navyše vyzbrojený dvojstupňovou prevodovkou. Mechanické prepojenie spaľovacích motorov a zadných kolies však zostane. AMG tvrdí, že takýto „lejaut“ umožní rýchlejšie reakcie na stlačenie plynu a bez strát, ktoré by vznikali, ak by bol elektromotor súčasťou automatickej prevodovky. Účinnejšia bude aj rekuperácia. Druhý elektromotor, respektíve štartér-generátor, máme nájsť pri spaľovacom motore.

Výkon zadného elektromotora bude podľa konkrétneho modelu dosahovať výkon maximálne 150 kW a krútiaci moment 320 Nm. Štartér-generátor, prepojený s motorom remeňom, poskytne ďalších 10 kW. AMG sľubuje, že celkový výkon sústavy má pri 8-valcoch, napríklad pri AMG GT 75e, presiahnuť 600 kW a krútiaci moment atakovať hranicu 1 000 Nm. Ani 4-valcové plug-in hybridy sa nebudú mať za čo hanbiť. E Power sa totiž postará o systémový výkon 330 kW. Celé to doplnia kompaktné batérie, umiestnené vzadu, o ktorých AMG tvrdí, že majú dvojnásobný výkon ako bežné li-ion akumulátory.

To znamená, že budú menšie a ľahšie. Stáť za tým má technológia individuálne chladených článkov, prevzatá priamo z F1. Akumulátor bude vážiť len 89 kg, čo je naozaj málo. Lenže malá bude aj jeho kapacita – len 6,1 kWh. Elektrický dojazdom teda „zelené“ AMG neoslnia. Odhadujeme to na približne 20 kilometrov. AMG zjavne hľadalo riešenie, ktoré neovplyvní negatívnym spôsobom jazdné vlastnosti. Elektrický okruh bude skôr slúžiť ako systém KERS z monopostov na podporu akcelerácie než na ekologickú jazdu, hoci nejaké to palivo ušetrí. K dispozícii bude niekoľko jazdných režimov – Electric, Sport, Sport+ a Race.

„Usporiadanie so spaľovacím motorom vpredu a elektromotorom vzadu prináša množstvo výhod. Výsledkom je optimalizované rozloženie hmotnosti, najlepšie využitie krútiaceho momentu a okamžite dostupný výkon, čo sľubuje jazdnú dynamiku na najvyššej úrovni. K tomu sme pridali vysokovýkonnú batériu, ktorú sme vyvinuli a ktorá sa pýši dvojnásobnou hustotou výkonu proti bežným pohonným batériám,“ vysvetľuje technický riaditeľ Mercedesu-AMG Jochen Hermann. Debut má technológia E Power absolvovať v 4-dverovom kupé AMG GT 73e, ktoré predstavia ešte tento rok.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #AMG #Mercedes-AMG
Články podľa značiek