
Príchod out-doorového Yarisu bol komplikovanejší ako Toyota plánovala. Mal byť totiž hlavnou hviezdou vlaňajšieho autosalóna v Ženeve. Ako ale vieme, ten sa nekonal. Toyota tak aj pod vplyvom pandémie posunula premiéru off-roadovo ladeného Yarisu až na apríl, s tým, že príchod na trh odloží na rok 2021. Dnes tu máme apríl a po Yarise Cross ani chýru ani slychu. Čakanie však Toyota kráti predstavením novej verzie Adventure. Pripomeňme si ale najprv rozdiely medzi Yarisom a Yarisom Cross. Tých je požehnane, hoci oba stoja na identickej platforme GA-B.

Oproti Yarisu je Cross o 240 mm dlhší, o 20 mm širší a až o 90 mm vyšší. Nemenil sa len rázvor náprav s hodnotou 2 560 mm. Ako vyplýva z názvu, Yaris Cross je crossover a tomu zodpovedá aj svetlá výška podvozka 165 mm, o 30 mm vyššia ako pri bežnom Yarise. V hierarchii značky sa zaradí pod Toyotu C-HR a jeho najbližšími konkurentmi bude nový Nissan Juke, Ford Puma, Honda HR-V alebo Hyundai Bayon. Rozdiel je v tom, že Yaris Cross, ako jediný, ponúkne pohon oboch náprav AWD-i.

Postará sa o to hybridná verzia s druhým elektromotorom, poháňajúcim zadné kolesá, podobne ako pri C-HR alebo RAV4. Kým však v nich nájdeme dvojlitrový alebo dva a pol litrový atmosférický zážihový štvorvalec spojený s elektromotorom, pod kapotou Yarisu Cross pracuje v Atkinsonovom cykle 1,5-litrový trojvalec Dynamic Force. V kombinácii s elektromotormi poskytne 85 kW (115 k). Viac technických údajov zatiaľ nepoznáme. Toyota však očakáva, že verzie s predným náhonom bude emitovať menej ako 100 gramov CO2 na 100 k m a verzia AWD-i 110 gramov.

Displej infotainmentu má až deväť palcov. Navigácia podporuje on-line aktualizácie prostredníctvom cloudu. Z asistenčných systémov vypichnime pokročilý parkovací asistent, ktorý zvláda priečne aj pozdĺžne manévre bez toho, aby sa vodič dotkol brzdy, akceleračného pedála či volantu. Majitelia tiež ocenia praktický kufor s bezdotykovým otváraním veka, dvojitým dnom a sklopnými operadlami, delenými v pomere 40 : 20 : 40, čo je v tejto kategórii naozaj unikát. Objem kufra síce ostáva tajomstvom, ale Toyota tvrdí, že Yaris Cross je schopný odviezť horský bicykel alebo batožinu na týždňovú dovolenku.
Yaris Cross bude schádzať z montážnych liniek francúzskeho závodu vo Valenciennes. Objednávky odštartujú v druhom štvrťroku 2021. Ceny zatiaľ zverejnené neboli.
Porovnanie rozmerov
Model | Yaris | Yaris Cross | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 3 940 | 4 180 | + 240 |
Šírka (mm) | 1 745 | 1 765 | + 20 |
Výška (mm) | 1 470 | 1 560 | + 90 |
Rázvor (mm) | 2 560 | 2 560 | 0 |
Svetlá výška (mm) | 135 | 165 | + 30 |