Citroën ohlásil návrat do strednej triedy. Keďže však súťažiť so zavedenými hráčmi akými sú VW Passat, Opel Insignia či Ford Mondeo nemá význam klasickým spôsobom, Citroën si zvolil vlastnú cestu. Podobne ako pri menšom C4 je preto nový C5 X crossoverom v tom najpravejšom zmysle slova. Novinka s dĺžkou 4 805, šírkou 1 865 a výškou 1 485 mm je v podstate veľkým hatchbackom s prvkami liftbacku, SUV aj kombi. Na rozdiel od C4 je ale postavená na väčšej platforme EMP, teda na rovnakej ako SUV C5 Aircross alebo celý rad sesterských Peugeotov. Dizajn preberá prvky zo štúdie CXperience z roku 2016.
Vidieť to na prednej maske a motívom motýlích krídiel. Svetlá sú opäť rozdelené. Z profilu zaujmú masívne blatníky a veľké kolesá, ako aj bohato presklená kabína vrátane zadných stĺpikov. Snahu o čo najlepšiu aerodynamiku demonštrujú dva zadné spojlery. Kabína má ponúknuť extra veľa priestoru pre zadných cestujúcich. A kufor zas 545 litrov, ktorým konkuruje kompaktným kombi. Nakladanie uľahčuje elektricky ovládané veko so senzorom ako aj plató, ktoré sa dvíha spolu s vekom. Po sklopení operadiel vzrastie prepravná kapacita až na 1 640 litrov. Citroën tiež vyzdvihuje komfortné sedadlá s hustou penou, pohlcujúcou vibrácie.
V porovnaní s C4 používa interiér kvalitnejšie plasty a dekorácie. Palubná doska nesie digitálny prístrojový panel známy z C5 Aircross a nové 12-palcové dotykové rozhranie My Citroën Drive Plus, ktoré umožňuje pripojenie na internet a vzdialenú aktualizáciu softvéru. K tomu pridáva C5 X premiérový veľkoplošný head-up displej, premietajúci údaje na čelné okno. O komfort sa postará aj ďalšia technologická premiéra – aktívny podvozok Citroën Advanced Comfort Active, ktorý kombinuje hydraulické dorazy s aktívnymi tlmičmi. Nastaviť možno tri úrovne odpruženia – od športovej po komfortnú. Citroën hovorí doslova o efekte „lietajúceho koberca“. Má ísť o náhradu niekdajšieho hydro-pneumatického pruženia.
C5 si tiež polepšil v bezpečnosti. Jeho asistenčné systémy na úrovni SAE2 zvládajú asistovanú jazdu na diaľnici aj asistenciu v zápchach. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat či čítačka dopravných značiek. Zlou správou je, že nový Citroën C5 už nedostane naftový motor. Pri tejto francúzskej značke to naozaj zamrzí. Jeho náhradou má byť plug-in hybrid s výkonom165 kW, známy z SUV C5 Aircross. To znamená kombináciu preplňovaného 4-valca 1,6 PureTech (133 kW), elektromotora (81kW) a 8-stupňovej automatickej prevodovky. Batéria s kapacitou 13,2 kWh má stačiť na 55 km bezemisnej jazdy. Dynamické parametre zatiaľ automobilka nezverejnila.