Toto je najlacnejší elektromobil Európy. A nie je to Dacia!

Freze Nikrob sa vyrába a už aj predáva v Litve. Mal by mať dojazd okolo 200 kilometrov, využíva LFP batérie a pod svoje krídla ho zobral výrobca opancierovaných vojenských špeciálov Dartz.

19.04.2021 14:00
Freze Nikrob Foto:
Freze Nikrob sa vyrába v Slovinsku a zrejme oň budú mať záujem hlavne carsharingové spoločnosti.
debata (4)

Vyzerá to tak, žepri elektromobiloch sa dočkáme menšej cenovej revolúcie. Tie najlacnejšie totiž začínajú atakovať hranicu 10-tisíc eur. A to hovoríme o nedotovanej cene. V tejto súvislosti je aktuálne asi najočakávanejším novým elektromobilom v Európe Dacia Spring. Tá už pomaly dostáva v jednotlivých európskych krajinách cenovky.

odkaz
AUTO&TECH článok

Pôvodne odborníci očakávali, že jej základná cena „podlezie“ hranicu 15-tisíc eur. Realita je však taká, že cena základnej verzie sa bude pohybovať okolo hranice 17-tisíc eur. Pôjde však o plnohodnotný elektromobil s kombinovaným dojazdom okolo 250 kilometrov, v meste môže prekonať aj 300 kilometrov. O tom, že je určený hlavné do mesta, svedčí aj maximálny výkon 33 kW a maximálna rýchlosť 125 km/h.

Stále je to, aspoň na elektrické auto, mimoriadne nízka cena, no z hľadiska marketingu sa nebude môcť pochváliť titulom „najlacnejšieho európskeho elektromobilu“. Tým je aktuálne miniautíčko s prazvláštnym názvom Freze Nikrob, ktoré nevyniká ani rozmermi a ani krásou.

Na druhú stranu, v Európe ho vzal pod svoje krídla Dartz, známy výrobou extrémnych opancierovaných vojenských špeciálov s pohonom 4×4. To je tiež pomerne zaujímavé spojenie. Autíčko však spoločnosť nevyvinula vo vlastnej réžii, ale len mierne upravila a pre Európu nechala homologizovať čínsky model Wuling Hongguang Mini EV.

Freze Nikrob
Freze Nikrob
+2Freze Nikrob

Jeho pomenovane je odvodené od ruskej automobilky, ktorá začala vyrábať elektromobily už začiatkom 20. storočie. Jej zakladateľ, Peter Alexandrovič Frese, je považovaný, spolu s Alendrom Jakovlevom, za tvorcu prvého ruského automobilu, ktorý vznikol v roku 1896. Nikrob je litovská spoločnosť, zodpovedná za jeho európsku homologizáciu a kompletizáciu.

Batéria - John Goodenhough Čítajte viac Koľko stoja batérie pre elektrické autá? Tu je odpoveď

Auto nie je ani veľké a ani pekné, no zato sa môže pochváliť naozaj štvormiestnou cenovkou, stojí totiž v základe necelých 10-tisíc eur. Oproti čínskemu modelu je zmien niekoľko – vo výbave pribudlo ESP, nové kolesá a LED osvetlenie, taktiež dojazd sa predĺžil o 30 kilometrov.

V Európe bude auto využívať 13,8 kWh LFP (lítium-železo-fosfátové) batérie, dojazd s nimi by mal mať Nikrob okolo 200 km, merané však podľa NEDC cyklu a maximálnu rýchlosť bude mať 100 km/. Automobil sa už predáva v Litve, postupne by sa mal rozširovať na jednotlivé európske trhy.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #elektromobilita #Dacia Spring Electric #Dacia Spring #Freze Nikrob
Články podľa značiek